צה”ל: לקחנו גופות מבית קברות בחאן יונס לבדיקה בישראל

גלנט: "מוכנים לכפות את החזרת תושבי הצפון לביתם בדרך צבאית" • ליברמן: הממשלה חזרה לספק מים ישירות לתוך עזה • אחרי 35 שעות בטולכרם: חוסלו לפחות 8 מחבלים, נעצרו 15 מבוקשים • סער: הפסקת הלחימה וכניעה לחמאס - הנזק האסטרטגי הכי גדול • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ח' שבט התשפ"ד / 18.01.2024 02:17
היום ה-104 למלחמה I עדכונים שוטפים:

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

23:55 – כל העצורים מההפגנה הערב – שוחררו

23:35 – מפגינים נאספו מול תחנת משטרת תל אביב צפון במחאה על מעצר משפחות החטופים באיילון צפון. “משטרת ישראל, מה הייתם עושים אם הילד שלכם היה בבור בעזה?”

22:55 –  לתחנת ירקון נלקחו לחקירה 7 עצורים ממחאת משפחות החטופים לאחר שחסמו את איילון.

21:10 – בני משפחות החטופים, לצד מפגינים נוספים,  חוסמים את נתיבי איילון צפון בין מחלף ההלכה לרוקח, בדרישה לביצוע עסקה שתוביל לשחרור יקיריהן.

21:02 – אזעקות בעוטף עזה

20:31 –  אזעקות ביונתן שברמת הגולן עקב ירי רקטות לכיוון היישוב. זוהו 3 נפילות בשטחים פתוחים סביב יונתן. מבוצע ירי תגובה של כוחותינו.

20:30 – הישג דיפלומטי לישראל: הפרלמנט האירופי קיבל החלטה תקדימית כי כל הפסקת אש בעזה תותנה בפירוק ארגון הטרור חמאס ושחרור מידי וללא תנאי של כל החטופים. ההחלטה התקבלה ברוב גדול של 312 תומכים מול 131 מתנגדים.

20:20 – הקבינט לניהול המלחמה מתכנס כעת. בהמשך הערב ייתכנס גם הקבינט המדיני-ביטחוני.

18:30 – בעקבות פעילות צה”ל בבית קברות בדרום חאן יונס, במהלכה הוצאו גופות שנלקחו לבדיקות בישראל, דובר צה”ל מסר היום הצהרה לרשת NBC האמריקנית והודה שצה”ל אכן הוציא גופות לבדיקתן בישראל.

מצה”ל נמסר: “צה”ל מבצע פעולות חילוץ וחיפוש, כולל אחר גופות חטופים בבתי קברות ברצועה וצה”ל מחויב להשלים את משימת חילוץ החטופים, ולמצוא ולהשיב את גופותיהם המוחזקות בעזה. צה”ל מבצע פעולות חיפוש וחילוץ בעקבות מידע מודיעיני ספציפי המגיע על היתכנות הימצאות של גופות באותם מקומות. פעולות זיהוי הגופות מתבצעת באופן בטוח, תוך שמירה על כבוד הגופה, וגופות שאינן מזוהות כגופות חטופים מוחזרות בכבוד”.

17:40 –  שר הביטחון גלנט קיים הערכת מצב אזרחית על מוכנות גזרת הצפון להרחבת המערכה הצבאית: “עלינו להיות מוכנים להידרדרות המצב הביטחוני בצפון, ולכך שנאלץ לכפות בדרך צבאית את החזרת תושבי הצפון לביתם. אנחנו מחויבים למצב בו נהיה מסוגלים להחזיר את התושבים שלנו בביטחון. אני לא רוצה לדבר על מועדים, ואני לא רוצה לדבר על שיטות – אבל זה יקרה”.

שר הביטחון הודה גם ש”אין פתרון מלא” לכיסי ההתנגדות שנותרו בעזה: “אנחנו מבינים שלאחר שהשלב הושלם בצפון הרצועה, ובעתיד יושלם גם במקומות אחרים, המסגרות הארגוניות הראשיות של חמאס פורקו. יש פגיעה דרמטית באלפי מחבלים בכל הרמות, בתשתיות ובציוד. אבל אין פתרון מלא לכיסי ההתנגדות”.

הוא הוסיף: “במסגרת זה שיש כיסי התנגדות, באופן טבעי יש גם מצב שנוצר ירי. הציבור עלול לבלבל בין הדברים, וצריך להבין את העניין. התוכניות של חמאס היו לירות כל יום מאות טילים לכל מיני אזורים בארץ. הוא מצליח עכשיו להוציא עשרות רקטות באיזשהו הבזק חד פעמי למקום מסוים. אני לא מזלזל בזה, ואנחנו נפגע בזה, אבל זה ייקח את הזמן שלו. חמאס הולך ונחלש”.

16:50 – האחראים על חלוקת התרופות – משרד הבריאות הפלסטיני. דובר משרד החוץ של קטאר לרשת CNN: “חלוקת התרופות לחטופים בתוך עזה תתבצע על ידי נציגי משרד הבריאות הפלסטיני”.

15:10 – בשקט בשקט, לאחר שלמעלה מ-100 משאיות נכנסות מדי יום לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום ודיבורים על שיקום הרצועה הפכו לעניין שבשגרה, מתברר שממשלת ישראל חזרה לספק מים בהיקף של חצי מיליון קוב לחודש ישירות מישראל לתוך שטח הרצועה. זאת טעות חמורה שמוכיחה באופן ברור שהממשלה ממשיכה ביישום מדיניות אוסלו באופן מלא.

14:50 –  דובר צה”ל: בהמשך להתרעה במרחב העיר אילת – מדובר בזיהוי שווא. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור המיירט.

14:40 –  התרופות הגיעו לעזה – אבל אין מי שיחלק אותן: הצלב האדום פרסם הודעה לפיה הארגון אינו לוקח כל חלק ביישום של הסכם העברת הסיוע ההומניטרי מול קטאר, כמו גם במנגנון ההפצה של התרופות לחטופים. לטענת הצלב האדום, בשום שלב לא תואם מולם העברה והפצה של התרופות.

14:35 –  במבצע לסיכול טרור שנמשך מעל 35 שעות במחנה טול כרם חוסלו לפחות שמונה מחבלים, נעצרו עד כה 15 מבוקשים.  לוחמי צה”ל במילואים, שב”כ, ימ”ס ומג”ב ממשיכים לפעול במבצע לסיכול טרור במחנה טול כרם בפיקוד חטיבת מנשה מעל ל-35 שעות, הלוחמים ממשיכים לפעול בעיר גם בשעה זו.

עד כה, במהלך המבצע כלי הנדסה חשפו עשרות מטענים שנחשפו לאחר שהוטמנו מתחת לכבישים במטרה לפגוע בכוחותינו, בנוסף עד כה הלוחמים סרקו מאות מבנים, עצרו מעל 15 מבוקשים ואיתרו נשקים רבים, אמצעי לחימה, ציוד צבאי רב ומטענים שהושמדו. במהלך הסריקות איתרו הלוחמים והשמידו מעבדת מטענים וחמ”ל תצפיות.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, מעל ל-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

14:00 –  בהמשך להתרעה במרחב העיר אילת: שוגר מיירט  במרחב הים האדום לעבר מטרה אווירית חשודה שהייתה בדרכה לשטח ישראל. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב העיר אילת בעקבות שיגור המיירט. האירוע הסתיים ואין חשש לאירוע בטחוני.

13:50 – קבינט המלחמה יתכנס הערב לדיון בשעה שבע וחצי. עם סיומו, סביב השעה תשע, יתכנס הקבינט המורחב.

13:32 – התרעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה בעיר אילת, תושבים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים. ממד”א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על נפילות או נפגעים. מעיריית אילת נמסר: “בהמשך להתרעה שהופעלה בעיר, גורמי הביטחון במרחב מדווחים על יירוט מעל ים סוף, ללא זיהוי נוסף בשלב זה”.

13:15 – ערוץ אל-חדת’ הסעודי: כדי להימנע מתקיפות ישראליות – איראן וסוריה סיכמו כי טהראן תפסיק להעביר משלוחי נשק באמצעות נמלי התעופה בדמשק ובחלב. כחלק מהסיכום, על הצבא הסורי להפסיק להציב מכשולים בפני המיליציות הפרו-איראניות בדרום המדינה.

13:20 – לפחות חמש רקטות נורו  לעבר מרחב מנרה ברכס רמים. בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או על נזק שנגרם.

12:50 – דיווחים פלסטינים: צה”ל הפציץ את האוניברסיטה האסלאמית בעזה.

12:30 – חיל האוויר תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. לאחר השיגורים ליישובי הצפון, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות של חיזבאללה במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון. זאת בנוסף לתקיפה שבוצעה מוקדם יותר בכפר כילא ומרג’ עיון.

12:15: משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי פלסטיני בן 28, מוחמד אבו עוואד, נהרג מאש כוחות הביטחון במחנה הפליטים נור שמס ליד טולכרם. בכך עולה מספר המחוסלים הפלסטינים במחנה ביממה האחרונה לששה. זהו היום השני שכוחות הבטחון פועלים במחנה לסיכול טרור.

11:40 – שני שיגורים שוגרו מלבנון למרחב ערב אל ערמשה בגליל המערבי – נפילות בשטחים פתוחים.

11:35 – מזכ״ל האו”ם אנטוניו גוטרש הגיע לפגישה עם משלחת מטה משפחות החטופים בכנס הכלכלי העולמי בדאבוס. שם, פגש באופן אישי את נילי מרגלית ומורן סטלה ינאי – ששוחררו משבי חמאס. בפגישה, הוא קרא לחקור את פשעי האונס של חמאס – ולהעמיד את המחבלים לדין.

גוטרש הוציא במהלך הפגישה את דסקית ההזדהות עם החטופים, ואמר: “היא נמצאת בכיס הימני של המעיל שלי, היכן שהיד שלי נמצאת בדרך כלל. אני לוקח אותה איתי לכל מקום כדי לזכור את כל החטופים בכל רגע ורגע”.

11:15 – נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ענדו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ סיכה עם הפנים של כפיר ביבס שמוחזק בשבי ברצועה, לציון יום הולדת השנה שלו. בזמן נאומו, הרצוג הציג תמונה של כפיר ביבס.  השתתפות הנשיא ורעייתו בפורום – היא כחלק מהמאמץ הישראלי לשחרור החטופים.

במהלך היום קיים הנשיא פגישות מדיניות עם מנהיגים בין-לאומיים, והתראיין בפני הוועידה המרכזית. בהמשך, רעיית הנשיא תשתתף בפאנל העוסק בהתמודדות עם אנטישמיות בעולם.

10:30 – חבר הכנסת גדעון סער מהמחנה הממלכתי התייחס לדרישה להפסיק את הלחימה כדי לשחרר חטופים. “אם מחר נסכים להפסיק את המלחמה, לסגת מכל הרצועה, לתת ערבויות שלא נחדש את הלחימה ולשחרר את המחבלים מבתי הכלא – יהיה אפשר להגיע לעסקה עם חטופים אבל המשמעות של זה היא כניעה מוחלטת לחמאס וזה הנזק האסטרטגי הכי גדול לישראל”.

09:10 – גורמים בלבנון אמרו הבוקר לרויטרס: חיזבאללה לא נענה לבקשת הבית הלבן להסיג את כוחותיו מגבול הצפון, אבל “כן פתוח לשיחות למניעת מלחמה הרסנית”.

09:00 – כפיר ביבס מציין היום יום הולדת שנה כשהוא חטוף בעזה יחד עם אימו שירי, אביו ירדן ואחיו אריאל בן ה-4. הוא נחטף בגיל תשעה חודשים עם משפחתו מביתם בניר עוז.

אוריה ברודץ בן ה-4 ששוחרר מהשבי צייר וכתב ברכה לכפיר: “לכפיר! יום הולדת שמח! שתחזור כבר הביתה! שיהיה לך שמח!”. אמילי הנד בת התשע כתבה לכפיר ואחיו אריאל: “יום הולדת שמח, מקווה שתצאו כמה שיותר מהר. אני מבינה את ההרגשה כי גם אני הייתי שם. מחבקת ואוהבת”.

גלי טרשצ’נסקי בת ה-13 כתבה: “מחכים שתחזור אלינו בשלום ובמהרה, ונחגוג לך עם עוגה ומתנות – כמו שילד בן שנה צריך לחגוג”.

08:45 – לוחמי צה”ל ממשיכים בתמרון הקרקעי בח’אן יונס שבדרום הרצועה, שם חוסלו ביממה האחרונה כ-40 מחבלים. בפשיטה של לוחמי אגוז על בית מחבל במעוז הטרור – אותרו אמצעי לחימה רבים ובהם עשרה רימונים, רובה קלאצ׳ניקוב, ציוד צבאי ואמצעים טכנולוגיים.

לוחמים מצוות הקרב של חטיבה 7 חיסלו ארבעה מחבלים שהתקדמו לעברם באמצעות ירי טנק.

בצפון הרצועה, כוח שריון חיסל שני מחבלים חמושים שהסתתרו מהכוחות, זאת בנוסף לכמה מחבלים אחרים שחוסלו בתקיפות מהאוויר לאחר שפעלו סמוך לבית ספר. במרחב שכונת צברא, לוחמים מצוות קרב חטיבה 179 איתרו מטענים נגד טנקים, מטולי RPG, ציוד צבאי ואמצעים טכנולוגיים.

בפעילות נוספת בצפון הרצועה, מכלול האש של חטיבת יפתח זיהה מחבלים ממלכדים רכב ונכנסים למבנה המוכר כשייך לפעילות הג’יהאד האיסאלמי הפלסטיני. זמן קצר לאחר מכן יצא אחד המחבלים מהמבנה – וחוסל מהאוויר.

07:55 – צבא ארה”ב תקף הלילה שוב מטרות של החות’ים בתימן. פיקוד המרכז של ארה”ב הודיע כי הכוחות פגעו ב-14 משגרים עם טילים שהוכנו לשיגור על ידי המורדים הנתמכים על ידי איראן.

“הטילים הללו היו על מסילות השיגור. הם היוו איום מיידי על ספינות סוחר וספינות חיל הים האמריקני באזור ויכלו להיות משוגרים בכל עת, מה שגרם לכוחות ארה”ב לממש את זכותם וחובתם להגן על עצמם”, נכתב בהצהרה של פיקוד מרכז.

התקיפות מגיעות לאחר שהחות’ים שיגרו כלי טיס שפגע בספינה אמריקנית מוקדם יותר אמש במפרץ עדן.

07:45 –  כאן חדשות: ישראל פועלת כדי להכריז על החות’ים כארגון טרור, כאשר הסוגייה נמצאת בסבב עמדות אצל ראשי מערכת הביטחון וצפויה להתקדם בתקופה הקרובה.

04:55 – משעות הבוקר אמש, כוחות צה”ל המונים יותר מאלף לוחמים, כלי רכב צבאיים ודחפורים, פועלים במבצע נרחב במחנה הפליטים טולכרם. לפחות 10 מבוקשים נעצרו ועשרות חשודים תוחקרו בשטח. חמישה מחבלים חוסלו, מתוכם ארבעה השליכו מטענים וירו לעבר החיילים. מבוקש נוסף חוסל במהלך ניסיון מעצרו בידי כוח דובדבן במילואים. המחנה מכותר כדי למנוע בריחה של מבוקשים ועל מנת לעצור יעדים על בסיס מודיעין מזדמן. בשעות האחרונות מדווחים הפלסטינים גם על פעילות צה”ל באזורי בית לחם, קלקיליה וחברון.

01:55 –  שר התקשורת שלמה קרעי התייחס בראיון ברשת ב’ לאמירה של השר בני גנץ כי השבת החטופים קודמת למיטוט חמאס. “סמנטיקה שלא ראויה למפקד בכיר כמו גנץ. לא משנה איך נמספר את המטרות – זו מטרה שתלויה במטרה”.

קרעי הוסיף בראיון: “מבחינתי כמה שיותר לשלוח את הפלסטינים בהגירה מרצון או ב’כופין אותו עד שיאמר רוצה אני’ למדינות אחרות”.

01:30 –  רשת NBC: ממשל ביידן החל לעבוד עם שלל גורמים ישראלים, בהם מנהיגים ואנשי החברה האזרחית על יישום תוכנית פלסטינית-סעודית “ביום שאחרי נתניהו”. זאת אחרי שנתניהו סירב לתוכנית לשיקום עזה הכוללת נורמליזציה עם סעודיה – במחיר של הקמת מדינה פלסטינית.  נתניהו דחה את ההצעה ואמר שהוא לא מוכן לעשות עסקה שתאפשר להקים מדינה פלסטינית.

01:05 – פיקוד המרכז של צבא ארה”ב, התייחס לתקרית במפרץ עדן ומסר כי מזל”ט ששוגר מאזורים שבשליטת החות’ים בתימן פגע בספינה בבעלות אמריקנית. בציוץ בטוויטר, נמסר מסנטקום כי לא היו נפגעים בתקיפה אך דווח על נזק מסוים. כמו כן, נמסר כי הספינה כשירה לשיט וממשיכה בדרכה.

00:19 – לאחר יותר מיממה ללא ירי בדרום: צבע אדום הופעל ביישובים חולית, יבול, יתד ושלומית.

00:01 –  דובר המורדים החות’ים יחיא סריע: “תקפנו ספינה אמריקנית במפרץ עדן, באמצעות כמה טילים. הפעולות נגד ספינות ישראליות או כאלו ששטות לכיוון ישראל – לא ייפסקו עד שתיפסק ‘התוקפנות’ ברצועה. כל תוקפנות חדשה לא תעבור ללא תגובה”.

00:01 –   דובר משרד החוץ הקטרי: “במהלך השעות האחרונות נכנסו תרופות וסיוע לרצועת עזה, במסגרת ההסכם שעליו הוכרז אתמול לטובת התושבים ברצועה והחטופים. קטאר ממשיכה יחד עם שותפיה האזוריים והבין-לאומיים במאמצי התיווך במישור המדיני וההומניטרי”.

00:01 – כלי שיט צבאי התהפך הערב בים סמוך לבסיס צה”ל בדרום. שבעה לוחמים נפגעו באורח קל בתקרית. נסיבות המקרה נחקרות ועדיין לא ברור מה שגרם להתהפכות.

דובר צה”ל מסר: “שבעה לוחמי צה”ל נפצעו באורח קל במהלך תאונה מבצעית בבסיס צה”ל בדרום הארץ. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו”.

00:01 – קרא על זה בעיתון ישראלי? אוסאמה חמדאן, מבכירי חמאס, טוען כי נתניהו מתעקש על המשך המלחמה “בשל האינטרס האישי ועתידו הפוליטי”.

לטענת הבכיר הנאצי,  “נתניהו אינו מתעניין בסוגיית האסירים (החטופים) ולא בהשבתם, והוא מתעלם מקריאות לעזרה שהם משמיעים”. הוא חזר והדגיש את עמדת חמאס לפיה עסקת חליפין חייבת להיות מבוססת על הפסקה מוחלטת של “התוקפנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות