“התיק נמרח שנתיים”: ח”כ עופר כסיף יועמד לדין בגין תקיפת שוטר

היועצת המשפטית לממשלה החליטה להגיש כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות • שי גליק, שהגיש את התלונה: "דורש כעת מהפרקליטות לעשות הכל לזרז את ההליך ולדרוש ענישה מחמירה של מאסר בפועל לשנים רבות"
אריה ריבקינד
ז' שבט התשפ"ד / 17.01.2024 17:21

היועצת המשפטית לממשלה עו”ד גלי בהרב מיארה החליטה היום (רביעי) להגיש כתב אישום נגד ח”כ עופר כסי,ף בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

רושמים לגני הילדים ובתי הספר בירושלים? • פה כל המידע שצריך

כמו כן, בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק מכתב האישום הוגש ליו”ר הכנסת וליו”ר ועדת הכנסת, על מנת שיתאפשר לכסיף להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.

החשדות נוגעים להתנהלותו של כסיף בהפגנה שהתקיימה לפני כמעט שנתיים, במאי 2022 – באזור דרום הר חברון, במחאה על פסק דין שניתן לפינוי כפרים באזור.

על פי החשד, כסיף תקף קצין מג”ב לאחר שלא אישר לו להיכנס להפגנה עם רכבו.

לפני מספר חודשים הודיעה בהרב מיארה כי תגיש כתב אישום נגד כסיף, זאת לאחר שטענותיו בשימוע נדחו.

עו”ד דניאל חקלאי, שמייצג את ח”כ כסיף, אמר בתגובה: “אנו סבורים שההחלטה שגויה אך יש לכבד כל החלטה של היועמ”שית. נלמד את הדברים לעומק ונתמודד עימם בבית משפט השלום בירושלים”.

הוא הוסיף: “ננצל הזדמנות זו כדי לקרוא ליועמ”שית לבלום את גל האלימות של גורמים במשטרה בהשראת השר הפשיסט לביטחון פנים לצורך דיכוי מחאות חשובות ולגיטימיות נגד הממשלה – מחאות שמצויות בתשתית המשטר הדמוקרטי וזכויות האדם במדינת ישראל”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, שהגיש את התלונה נגד כסיף ואיים בתלונה נגד היועמ”ש בשל התמהמהות הגשת כתב אישום מסר: “אני מברך על הגשת כתב האישום.
הכתב אישום היה אמור להיות מוגש עוד באותו הערב שהופץ התיעוד – שהיה ברור לכל הצדדים.

“מצער שהתיק נמרח שנתיים. אני דורש כעת מהפרקליטות לעשות הכל לזרז את ההליך ולדרוש ענישה מחמירה של מאסר בפועל לשנים רבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות