זכריה פסח הבר ויאיר כץ הי”ד נהרגו מירי RPG לעבר הטנק שבו לחמו

השניים נפלו בקרב בצפון הרצועה • הבר, בן 32 מירושלים, בוגר ישיבת הר עציון, הותיר אישה ושלושה ילדים • הוא החלל השישי של ישיבת הר עציון מתחילת המלחמה • יובא למנוחות בשעה 18:00 בהר הרצל • הלווייתו של כץ ב-15:00 בבית העלמין הצבאי בחולון
חיים טוויל
ז' שבט התשפ"ד / 17.01.2024 10:10

רס”ר (במיל’) זכריה פסח הבר הי”ד, בן 32 מירושלים, ורס”ם (במיל’) יאיר כץ הי”ד, בן 34 מחולון, נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

השניים  שירתו כלוחמי שיריון בגדוד 87 של חטיבת “המחץ” (14). הם נהרגו מירי RPG לעבר הטנק שבו פעלו.

זכריה הבר הי”ד הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

הוא יובא למנוחות בשעה 18:00 בהר הרצל.

כשעה אחרי ההודעה על נפילתו, שינתה אשתו טליה את תמונת הפרופיל שלה בפייסבוק – להודעת צה”ל. אמו של זכריה, מרים, כתבה: “בלב שבור לרסיסים אני מודיעה שבננו הבכור זכריה נהרג במילואים בעזה”.

דודו – צ’אק דוידסון הוסיף: “אחיין אהוב. אדם מתוק, נעים הליכות וחייכן גדול. ברמה האישית, תמיד חייך כשראה אותי וחימם לי את הלב. נפל בעזה. בלתי נתפס, אין באמת מילים”.

הבר הוא החלל השישי מבין בוגריה ותלמידיה של ישיבת הר עציון שנהרגו מתחילת המלחמה, ובן המחזור בישיבה של ארי זנילמן שנפל לפני כחמישה שבועות במלחמה.

בישיבה כתבו: “בית ישיבת הר עציון מתאבל מרה ושרוי בצער עמוק על נפילתו של בוגרנו היקר והאהוב רס”ר (במיל’) זכריה פסח הבר (מחזור מ”ב) הי”ד, בנם של אהרון ומרים, בעלה של טליה זהבה פרידמן הבר, אביהם של שדהאל אלישבע, יוסף ירחם-שבט ונחליאל צבי. אחיו של בוגרנו נתנאל (מחזור מ”ז) בקרב ברצועת עזה. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים”.

תומר, חברו של יאיר כץ הי”ד מהטירונות, ספד לו: “ברגע שראיתי את השם ואת החיוך ישר נזכרתי! היית ילד טוב! מצחיק! חבר! אז נכון, מאז הטירונות לא באמת התראינו, אבל החותם שהשארת… אי אפשר לשכוח! מצדיע לך! מקווה שאתה נמצא במקום טוב ולא כואב”. אסף, חבר נוסף כתב: “מעטים יודעים איזה אדם נדיר היית וכמה חמלה הייתה לך”.

הלווייתו של כץ תתקיים היום ב-15:00 בבית העלמין הצבאי בחולון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות