“לוחמת דרכה הנשק ולוחם העיף האקדח מידי המחבל”

שי ויספיש
|
ח' תשרי התשע"ה / 02.10.2014 17:12
שני מחבלים שהתקרבו למחסום תפוח עוררו את חשדם של לוחמי מג”ב • על גופם נמצאו אמצעי לחימה: שלושה מטענים, אקדח מאולתר ומספר סכינים • מפקד הצוות סיפר:”הבחנו בתיק גב שחור על גבו של אחד החשודים, הלוחמים זיהו חוטים בתוך התיק, הבינו שמדובר במטען, בודדו את הזירה, הרחיקו אזרחים שהיו בתחנה והזעיקו חבלנים” • החשודים נעצרו ע”י השב”כ

חשד לניסיון פיגוע בצומת תפוח: שד לניסיון פיגוע: בשעות הצהריים (חמישי) הגיעו למחסום תפוח בשומרון שני מחבלים פלסטינים בשנות ה-20 לחייהם שעוררו את חשדם של לוחמי משמר הגבול המוצבים במקום.

בבדיקה על גופם התגלו שלושה מטענים, אקדח מאולתר ומספר סכינים.

סמ״ר אלמוג אוחנה, מפקד צוות המחסום בכפר תפוח שבשומרון, סיפר הערב כיצד נמנע הפיגוע, ”שני צעירים פלסטינים הגיעו לתחנת אוטובוס הנמצאת סמוך למחסום תפוח מכיוון שכם. העברתי דיווח לזוג לוחמים נוסף שמוצב סמוך לתחנה. הלוחמים הגיעו אליהם על מנת לבדוק אותם, כשבתחילה הם טענו כי פניהם מועדות לרמאללה”.

“הכוח הבחין בתיק גב שחור על גבו של אחד החשודים, שסירב להיענות לדרישות הלוחמים ולפתוח אותו. הלוחמים זיהו חוטים בתוך התיק, הבינו שמדובר במטען, בודדו את הזירה, הרחיקו אזרחים שהיו בתחנה והזעיקו חבלנים”.

אוחנה סיפר כי אחד החשודים ניסה לשלוף את אקדחו בזמן הבדיקה, “לוחמת מג״ב דרכה את הנשק וכיוונה לעברו בזמן שלוחם שהיה עמה העיף את האקדח מידו של המחבל”.

חבלנים של מג”ב, ניטרלו את המטענים.

השניים נעצרו והועברו להמשך טיפול וחקירה בשירות הביטחון הכללי. 

מקרה דומה אירע בצומת תפוח בר”ח סיוון, אז נלכד מחבל, תושב שכם בשנות ה-20 לחייו, שהגיע לצומת.

כוח מג”ב זיהה חשוד לבוש מעיל גדול, מתקרב ברגל לכיוונם. הם החלו בביצוע נוהל מעצר חשוד והורו לו מרחוק לשכב על הרצפה ולהתפשט.

בעת שהמחבל הוריד את מעילו, זיהה הכוח את המטען מחובר אליו. מיד אחר-כך הודה החשוד כי אכן מדובר בחגורת נפץ. הכוח עצר אותו ובודד את הזירה.

גם הוא הועבר לחקירה.

רפ״ק אסי יונה, מפקד פלוגת מג״ב המופקדת על מחסום תפוח, שיבח את לוחמיו ואמר: “בזכות ערנותם ומקצועיותם של הלוחמים והפעולה האמיצה ברוח החתירה למגע, נראה שנמנע פיגוע גדול וניצלו חיי אדם״.

צומת תפוח