ראשי יישובים בבקעת הירדן: למה ירדן יורה מדי לילה לעבר ישראל?

ראשי היישובים הסמוכים לנהר הירדן, מתארים כי ירדן מבצעת ירי שמגיע סמוך ליישובים שלהם. לדבריהם, צה"ל מעדכן אותם מראש על הירי • "מדוע כדי למנוע הסתננות לישראל מתבצע ירי לעבר ישראל ולא פנימה לתוך ירדן"
חרדים 10
ו' שבט התשפ"ד / 16.01.2024 13:39

ראשי יישובים מבקעת הירדן, עמק הירדן ועמק המעיינות פנו לשרים ולחברי כנסת וטענו כי במשך לילות רבים מתבצע ירי, שמגיע מאיזור ירדן, בסמיכות ליישובים שלהם.

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

לפי דיווח היום (שלישי) של זאב קם ברשת ב’, מדובר בירי ירדני שמתבצע בסמוך לגבול ומכוון לעבר סבך הצמחייה שצומח באזורים שונים בתוך נהר הירדן ולכיוון שטחה של ישראל.

לדבריהם, ברוב הלילות שבהם מתבצע הירי, הרבש”צים של היישובים מקבלים מראש עדכונים מצה”ל לגבי השעות שבהן יתבצע הירי לתוך האזור שלהם.

ביישובים באותם אזורים גם דיווחו לח”כים על נוכחות צבאית גדולה בהרבה מצד הצבא הירדני באזור הגבול, מאז טבח השבעה באוקטובר.

השרה אורית סטרוק ביקשה לפני מספר שבועות פרטים על הירי הירדני מראש אגף האסטרטגיה בצה”ל האלוף אליעזר טולדנו, במהלך ישיבת ממשלה. טולדנו השיב לה:  “אכן יש חשש לחדירות בעקבות המצב המתוח, אבל לא צריך להרחיב על זה. הירדנים עיבו את הכוחות על הגבול והם עושים עבודה טובה למנוע את החדירות ומעת לעת הם גם יורים”.

התהייה הבולטת מהדברים שאמר האלוף טולדנו, ושאותה מבקשים לברר בכנסת, נוגעת לשאלה: מדוע כדי למנוע הסתננות לישראל מתוך ירדן, מתבצע ירי לעבר ישראל ולא פנימה לתוך ירדן, עוד לפני שלב מעבר הגבול.

במקביל, גם בצה”ל עיבו משמעותית את הכוחות בגבול ירדן מאז השבעה באוקטובר. בנוסף, הולכות ונשלמות ההכנות לשדרוג משמעותי של הגדר והמכשול בגבול עם ירדן, שזקוק לשיפור רציני לעומת מצבו היום.

תגובת דובר צה”ל: “הסוגיה מוכרת לצה”ל. הדיווחים והפניות נבדקים במלוא כובד הראש. צה”ל יחד עם כוחות הביטחון פועלים לחיזוק מאמץ ההגנה במרחב באמצעות תגבור כוחות לוחמים והוספת אמצעים טכנולוגים ונוספים במרחב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות