בגלל אלימות של קיצונים: צה”ל הוציא כוחות מתוך מודיעין עילית

צה"ל הוציא כוחות שפעלו בעיר החרדית מודיעין עילית בעקבות אלימות פיזית ומילולית מצד גורמים קיצוניים • הלוחמים פועלים כעת מחוץ לעיר ובגדרות סביבה בלבד
חרדים 10
ו' שבט התשפ"ד / 16.01.2024 10:18

כוחות צה”ל שפעלו לאבטחת העיר מודיעין עילית מפרוץ המלחמה, יצאו משטח העיר החרדית –  בשל אלימות פיזית ומילולית כלפיהם מצד קיצונים. כך דווח הבוקר (שלישי) בגלי צה”ל.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

מדברים על אירועים בהם נכללו זריקת חפצים, שבירת חלון רכב, וקריאות והשמצות בלתי פוסקות לעבר לוחמים בשטח.

לאחר הערכת מצב בצה”ל הוחלט על צמצום מספר הלוחמים במקום.  כעת הכוחות אינם מפטרלים בעיר וצה”ל לא מבצע פעילות במספר אזורים בעיר.

על פי הדיווח של יואלי ברים, הלוחמים פועלים כעת מחוץ לעיר ובגדרות סביבה בלבד.

הלוחמים שהוצאו ממודיעין עילית, הממוקמת לצד כפרים פלסטינים עוינים,  הביעו תחושת אכזבה וחשש מפני מענה מאוחר לאירועים ביטחוניים. “אנחנו בשטח כדי לשמור על אותם תושבים. לא נוכל לתת מענה מהיר אם חלילה יהיה פיגוע. אנחנו רצינו להמשיך כרגיל ולא להיכנע להם”, אמרו.

תושבים רבים בעיר רואים בצעד הזה כניעה לכוחות קיצוניים. “רוב החרדים בעיר, תומכים באופן מלא בנוכחות צה”ל באזור, ורק בגלל קומץ קיצוני שעושה חילול השם אנחנו גם פחות בטוחים”.

בגל”צ הודגש, כי  צה”ל צמצם לאחרונה באופן משמעותי את כמות הלוחמים לאור הערכת מצב מבצעית. אבל גורמים בשטח אומרים: “הרבנים קבעו את הטון והם לא רצו אותנו פה בשבתות. כלומר, יש אזורים שלמים בעיר שהתרחשו בהם מקרי אלימות כלפי לוחמים שצה”ל לא נכנס לשם”.

מדובר צה”ל נמסר: “אין מניעה מכוחות צה”ל לפעול בכלל מרחב העיר, צה”ל יפעל בעיר ובמרחב הגדר בשיתוף הרשות המקומית למען הגנה מיטבית על התושבים”.

עיריית מודיעין עילית מסרה: “הסטת הכוחות היא בכלל חלק מתוכנית מעודכנת של צה”ל לאבטחת העיר שכוללת את צמצום הכוחות באזור. הצבא גיבש תכנית הגנה מיוחדת לעיר, וגייס כוחות לאבטחה היקפית בקו הבתים מסביבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות