סופר הסת”ם יצא בשאלה וחי עם גויה: הבד”צ קרא להחליף הפרשיות

סופר סת"ם מאוקראינה שסר מן הדרך ואינו שומר תורה ומצוות המשיך לכתוב ולהפיץ סת"ם • לאחר חקירה: רבני שכונת קראון הייטס פרסמו את שם הסופר בפומבי וממליצים לרוכשים להחליף את הפרשיות • ובמקרה של ספק? לבדוק לפי דוגמת הכתב שלו
נתן פרל
ו' שבט התשפ"ד / 15.01.2024 23:23

בד”צ שכונת קראון הייטס בברוקלין פרסם “הודעה חשובה”, לפיה מי שרכש מוצרים שכתב סופר סת”ם המתגורר ליד העיר פולטבה שבאוקראינה – עליו להחליף את הפרשיות שנרכשו, לאחר שנחשף כי יצא בשאלה.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

הרבנים פרסמו במכתבם את שמו המלא של סופר הסת”ם, והסבירו כי לא ניתן להשתמש בתשמישי הקדושה אותם מכר לאורך השנים.

במכתב כותבים הרבנים הגאונים רבי אברהם אזדבא ורבי יוסף ברוין: “לאחר חקירה ודרישה היטב במשך זמן רב בכל פרטי הדברים, שכל אלו שרכשו בשנים האחרונות סת”ם ובפרט בצורת כתב המיוחס וכו’ וחוששים שכתבם מר מפאלטאווא אוקראינה – עליהם לדרוש מהסוחרים מהם קנו שיודיעום בוודאות שהפרשיות שקנו אינם מהכותב הנ”ל, על מנת לדעת האם להחליף לפרשיות אחרות”.

הרבנים מוסיפים וכותבים, כי במקרה שיש ספק בידי הרוכשים האם מדובר בפרשיות שכתב אותו סופר, עליהם לפנות לסופר סת”ם ירא שמיים, שיבצע זיהוי על פי דוגמת הכתב שמפרסמים הרבנים במכתבם.

מהסוחרים מבקשים הרבנים, כי חובתם להודיע לרוכשים שקנו מתוצרת הסופר, להודיע על כך ללקוחות, כדי שיחליפו את הפרשיות שברשותם.

הרבנים ממליצים: “מכאן ולהבא נכון הקונים ידעו מראש, טרם קניית סת”ם, את שם הסופר, כדי שתהיה אפשרות לברר במקום מגוריו על מידת היראת שמיים שלו”.

הפרשה נחשפה לאחר שגורם שהתחקה אחר מוצרי סת”ם שכתב הסופר, גילה לתדהמתו כי האיש נטש את חיי התורה והמצוות וחי עם אישה שאינה יהודייה באוקראינה, אך ממשיך לכתוב סת”ם.

מספר חסידי חב”ד שרכשו מהסופר סחורה הקימו קול זעקה – והביאו את המקרה בפני בית בית הדין, כדי שיחקרו לעומק את הפרשה ויסיקו מסקנות.

מי שהתחקו אחר מעשיו של הספור הציגו בפני הרבים  את העדויות והתיעודים, ואתמול, כאמור, פרסמו הרבנים את החלטתם.

יצוין, כי הסופר מתמחה בכתיבת כתב אדמו”ר הזקן בעל התניא, כמנהג חסידי חב”ד, ומאחר וכתב ידו יפה והמחרים שדרש היו זולים, סוחרים התפתו לשווק את סחורתו לאנשים תמימים, שכעת ייאלצו לשלם על כך טבין ותקילין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות