חרפה: מחבל שדקר את מאיר גבאי כשחזר מ’שחרית’ נידון למאסר קצר בלבד

מחבל שדקר את מאיר גבאי באמצעות סכין בלוד במהלך 'שומר החומות' נידון לחמש וחצי שנות מאסר בלבד • עו"ד חיים בלייכר: "מדובר במחבל מסוכן שיש לו הרשעות קודמות באירועי אלימות קשים. מחבל כזה צריך לשבת 20 שנה בכלא"
חיים טוויל
ו' שבט התשפ"ד / 15.01.2024 22:41

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שני) עונש של חמש וחצי שנות מאסר בלבד על מחבל, נער  בן 17 תושב לוד, אשר דקר באמצעות סכין את מאיר גבאי במהלך מבצע שומר החומות בלוד.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

המחבל הורשע בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה ומעשה טרור.

גבאי נדקר בגבו ופונה לבית החולים.

מאז הפיגוע גבאי ומשפחתו לא שבו לתפקוד ועוברים הליך שיקום ארוך. גזר הדין המקל ניתן למרות מערובתו של המחבל במספר אירועי אלימות קשים בהם הורשע בעבר ולמרות שלא הביע חרטה מלאה על מעשיו. את גבאי מייצג עו”ד חיים בלייכר מחוננו.

גיל, אישתו של מאיר גבאי, אמרה לאחר הגזר הדין: “המחבל יצא מביתו על מנת לרצוח יהודי בצורה אכזרית. מאז הפיגוע עברנו שנתיים של גיהינום. העונש המקל מאוד למחבל שלו הרשעות קודמות יגרום לו לחזור ולעשות את אותו מעשה ואנחנו חוששים מאוד לשלומנו. אנחנו מבקשים מהפרקליטות לערער על גזר הדין למען ביטחון אזרחי ישראל”.

עו”ד חיים בלייכר: “לצערנו כתב האישום הכיל מלכתחילה רק עבירה של חבלה בכוונה מחמירה של מעשה טרור ולא עבירה של ניסיון רצח. לנפגע העבירה נגרם נזק בלתי הפיך, מאז הפיגוע משפחתו אינה מצליחה לתפקד. פסק הדין אינו משקף את מסוכנות המחבל לציבור אשר בתום מאסרו עלול לשוב ולבצע פיגוע. מדובר במחבל מסוכן לו הרשעות קודמות באירועי אלימות קשים. אנו מצפים כי הפרקליטות תערער על גזר הדין ותקבע רף ענישה מינימלי למקרים אלו, מחבל כזה צריך לשבת 20 שנה בכלא”.

נזכיר, כי בחודש מאי 2021 יצא גבאי מביתו להתפלל בבית הכנסת. כאשר שב לביתו הותקף על ידי קבוצת ערבים באבנים תוך קריאות “אללה אכבר”. אחד מהערבים דקר את גבאי באמצעות אולר ופצע אותו, כל זאת כאשר אישתו של המותקף צופה באירוע מחלון ביתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות