גלנט: “אם תיפסק האש – ייחרץ גורל החטופים לשנים ארוכות בשבי”

שר הביטחון תייחס בהצהרה לתקשורת להמשך הלחימה ברצועת עזה והחטופים: "שלב התמרון בצפון הרצועה הסתיים ובדרום הוא גם יסתיים בקרוב" • "ללא הלחץ הצבאי איש לא ידבר אותנו, רק מעמדה של כוח אפשר לשחרר את החטופים"
חרדים 10
ה' שבט התשפ"ד / 15.01.2024 19:49

שר הביטחון יואב גלנט נשא הערב (שני) הצהרה לתקשורת על המשך הלחימה ברצועת עזה – והחטופים.

מזהים שהילד מוכשר מאד? תזניקו אותו קדימה עם קורסים לחרדים

“האויב שמונח לפנינו מבין רק כח – ללא הלחץ הצבאי איש לא ידבר אותנו, רק מעמדה של כח אפשר לשחרר את החטופים”, אמר גלנט.

“ציינו אתמול מאה ימי מלחמה, עברנו מהגנה להתקפה משטחינו לשטח האויב בעזה, הצלחנו להחזיר 110 חטופים. רק הלחץ הצבאי יביא להצלחת מטרות המלחמה ובהן החזרת החטופים. אני אומר באופן ברור, בתום המלחמה לא יהיה איום צבאי מעזה, חמאס לא ישלוט ויתפקד ככוח צבאי בעזה – וצה”ל יוכל לעשות כל מה שירצה בתוך הרצועה כדי להגן על ישראל”.

הוא הדגיש:  “אם תיפסק האש, ייחרץ גורלם של החטופים לשנים ארוכות בשבי החמאס”.

על המשך הלחימה אמר: “שלב התמרון בצפון הרצועה הסתיים ובדרום הוא גם יסתיים בקרוב”. על ‘היום שאחרי’ – אמר גלנט: “בעזה חיים פלסטינים, השלטון חייב לצמוח מתוך רצועת עזה. המחשבה המדינית היא המובילה את המעשה הצבאי. חוסר החלטה מדיני עלול לפגוע במעשה הצבאי – חובתה של הממשלה לקבוע את היעד”.

גלנט קרא לשותפיו לקבינט המלחמה גנץ ונתניהו: “זוהי עת לאחדות ולפשרות. ממשלת החירום היא תנאי לניצחון במלחמה, וחובתנו לשכפל את אחדות הלוחמים לאחדות לאומית ואזרחית בהנהגת המדינה”.

על היחסים עם נתניהו אמר גלנט: “גם ראש הממשלה וגם אני נחושים לנצח במלחמה. כל היתר שמועות”.

השר גדעון סער התייחס באולפן חדשות 12 לדברי שר הביטחון: “אסור בשום אופן להגיד סיום שלבים לפי לוח זמנים ולא לפי הישגים. אני מתנגד ליציאה מח’אן יונס לפני שאנחנו רואים התקדמות בסוגיית החטופים וחיסול ראשי חמאס.

“אין כרגע איזשהו מתווה שמישהו מציע לקבל אותו. חמאס עומד בגישה של הפסקת המלחמה כעת. להפסקת המלחמה יהיו השלכות קשות ביותר – הטרור הזה ירדוף אותנו. חייבים להשלים את המלאכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות