שרים: ‘גלנט עדיין חושב שאפשר להכניס פועלים פלסטינים מיו”ש?’

גולדקנופף על הפיגוע ברעננה: "מלמד על הסכנה בכניסה של פועלים פלסטינים. חובתי לדאוג לענף הנדל״ן אך לא על חשבון חיי אזרחינו" • בן צור: "המדיניות הרופסת של תעסוקה תמורת שקט התפוצצה לכולנו בפנים" • סער: "אין כל אפשרות לאבחן בין פלסטינים מעזה לפלסטינים מיו"ש"
אריה ריבקינד
ה' שבט התשפ"ד / 15.01.2024 16:29

שר הביטחון יואב גלנט הצהיר אמש כי על ישראל לחזק את הרשות הפלסטינית, ואמר כי הוא מקווה שהממשלה תקבל את עמדת מערכת הביטחון בנוגע להעברת כספים לרשות והכנסת פועלים פלסטינים לעבודה בישראל.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

“יש דברים שאנחנו חייבים להסדיר ואני מקווה שהממשלה תקבל את עמדת צה”ל ושב”כ בכל מה שקשור לפועלים וכספים”, אמר. “אני אומר בצורה הברורה ביותר: רשות פלסטינית חזקה היא אינטרס ביטחוני-ישראלי, לא פחות מזה”.

יו”ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הגיב היום (שני), אחרי הפיגוע הרצחני ברעננה: “פיגוע קשה בעיר רעננה, כאשר בן עוולה מבקש ליטול חיים של ילדים קטנים. אני מתפלל להחלמת הפצועים.

“על פי המשטרה, המחבל בן 40 מחברון. לטרור הפלסטיני הרצחני אין גיל, והאירוע הזה מלמד על הסכנה בכניסה של פועלים פלסטינים לעבודה בישראל. חובתי לדאוג לענף הנדל״ן אך לא על חשבון חיי אזרחינו”.

יו”ר תקווה חדשה השר גדעון סער הגיב: “הפיגוע הקשה ברעננה הוא הוכחה נוספת לכך שאין כל אפשרות לאבחן, בוודאי בעת מלחמה, בהכנסת פועלים לישראל בין פלסטינים מעזה לפלסטינים מיו”ש. גם הגיל אינו מהווה ערובה לדבר”.

הוא הוסיף: “בכניסה/שהיה בלתי חוקית של פלסטינים יש להילחם מלחמת חורמה: במניעה ובענישה חמורה של מסיעים, מלינים ומעסיקים”.

חברת הכנסת וחברה בועדת החוץ והביטחון תא״ל (מיל׳) שרון ניר מישראל ביתנו: “הפיילוט נכשל עוד לפני שהתחיל. המחבלים שביצעו את הפיגוע הקשה ברעננה נכנסו מאיו״ש. האם ראש הממשלה ושר הביטחון עדיין חושבים שאפשר להכניס פועלים מאיו״ש לארץ?”

שר העבודה יואב בן צור הגיב: “הפיגוע הרצחני בעיר רעננה זו עוד עדות מדממת הממחישה לנו בדם את ההסתה הפרועה המשתוללת בכפרים הפלסטינים והסכנה המוחשית בכניסת עובדים פלסטינים מיו”ש.

“המדיניות הרופסת של תעסוקה תמורת שקט התפוצצה לכולנו בפנים, טרור גודעים בלחימה וכוח צבאי, לא בפתרונות מדיניים. אסור להכניס אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות