אישה נרצחה ו-18 נפצעו, בהם 4 במצב קשה, בפיגוע ברעננה

אישה בת 79 נרצחה בפיגוע משולב ברעננה: 18 נפצעו, בהם פצועים קשה, בינוני וקל • בין הפצועים: נערים וילדים שסיימו את יום הלימודים - אחד מהם במצב קשה • המחבל דקר נהגת, לקח את רכבה - והחליף 3 רכבים במסע הדריסה • 2 מחבלים, קרובי משפחה מעיירה שליד חברון, נעצרו
חיים טוויל
ה' שבט התשפ"ד / 15.01.2024 13:59

אישה בת 79 נרצחה ו-18 בני אדם, בהם ילדים ובני נוער, נפגעו בצהריים (שני) בפיגוע משולב בשלוש זירות שונות בעיר רעננה.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב ברעננה: מחמוד זידאת, בן 44, מהעיירה בני נעים באזור חברון, וקרוב משפחתו אחמד זידאת, בן 25 גם הוא מאותה עיירה – שניהם שוהים בלתי חוקיים ולא החזיקו באישור עבודה בישראל.

אחד המחבלים נלכד עם תעודת זהות מזויפת, הערכה שהמחבלים השתכנו ביחידת דיור באזור. המשטרה עצרה את המעסיק של שני המפגעים.

השב”כ עדכן כי המחבלים, אחמד ומוחמד זידאת, הם שוהים בלתי חוקיים בני 25 ו-44, תושבי בני נעים. “השניים, קרובי משפחה שמנועי כניסה על רקע היותם שוהים בלתי חוקיים מספר רב של פעמים, הועברו לחקירת השב”כ. חקירת הפיגוע נמשכת”.

בפיגוע נפצעו ארבעה פצועים קשה, בהם  גבר כבן 34 ונער כבן 16 עם חבלות בראש ובגפיים, 8 פצועים במצב בינוני ועוד 6 במצב קל, בהם גם ילדים.

בבית החולים מאיר עדכנו כי קיבלו שישה פצועים, בהם האישה שנרצחה, וכן אחד במצב קשה וארבעה במצב קל. בבית החולים בילינסון עדכנו כי אליהם פונו שישה פצועים, בהם שלושה במצב קשה, שניים במצב בינוני ופצוע אחד במצב קל. לאיכילוב פונו שני פצועים בינוני.

גם בית החולים שניידר עדכן כי פונו אליו 6 ילדים ובני נוער שמצבם מוגדר קל עד בינוני והם נמצאים בהערכה רפואית. נער נוסף שמצבו מוגדר קשה, הועבר לחדר הניתוח במרכז שניידר, הוא מונשם ומורדם.

מחקירה ראשונית עולה, כי מחבל השתלט ברחוב אחוזה בעיר על רכב שהיה נהוג בידי אישה. הוא פרץ לרכב ודקר אותה בחלק גופה העליון. משם הוא לקח את הרכב והתחיל במסע דריסה של  אנשים.

בשלב מסוים הוא נתקע עם הרכב בעמודי ביטחון ולא הצליח להניע אותו. המחבל  עזב את הרכב והשתלט על מכונית נוספת, והמשיך במסע דריסה ברחוב החרושת. השתלט על רכב נוסף והמשיך לרחוב ויצמן – שם דרס עוד אנשים ונמלט מהזירה.

בזירה שני חשודים שנעצרו במעורבות בפיגוע המשולב.

הפיגוע, שלב אחר שלב:

• רחוב החרושת: מחבל משתלט על רכב תוך כדי שהוא דוקר את הנהגת, משליך אותה מרכבה ומתחיל בנהיגה מהירה.

• הוא דורס שלושה בני אדם, והמכונית שגנב נתקעת.

• המחבל נוטש את הרכב, לוקח רכב אחר מאותו רחוב וממשיך במסע הדריסות לכיוון רחוב אחוזה. מהזירה הזו פונו גבר כבן 66 במצב בינוני עם פצעי דקירה, ועוד 2 פצועים קל מדריסה.

• רחוב אחוזה, פינת ירושלים: אחד המחבלים משתלט על רכב אחר ודורס הולכי רגל. מהזירה פונו כ-15 פצועים, בהם פצועה אנוש בת 79 שמותה נקבע לאחר מכן בבית החולים, וכן נער בן 16 וגבר בן 34 במצב קשה, שסבלו מחבלות קשות.

• לאחר מצוד נעצר המחבל, תושב חברון, ליד חטיבת ביניים בעיר. לאחר סריקות נוספות נעצר מחבל נוסף. שני המחבלים קרובי משפחה – שב”חים מנועי כניסה לישראל שעבדו ככל הנראה באזור התעשייה בעיר.

צילום: איתי רון ואבשלום שושני, פלאש90

חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד”א אלי ריימונד סיפר: “הגענו בכוחות גדולים למקום, ראינו מספר פצועים שוכבים בדרגות פציעה שונות. מיד התחלנו בביצוע מיון ראשוני תוך כדי טיפול רפואי בשטח שכלל עצירת דימומים, קיבועים, ומתן תרופות. פינינו אותם להמשך טיפול בבתי החולים”.

אברהם וצבי רוזובסקי שני אחים שמתנדבים כחובשים באיחוד הצלה ברעננה: “היינו בסמיכות למקום והגענו בתוך כדקה מקבלת הקריאה לזירה שם הענקנו סיוע ראשוני – תוך עצירת הדימומים – לנהגת שנפצעה אנושות. למרבה הצער נמסר לנו כי נקבע מותה בבית החולים.

“כמו כן, בסיוע חובשים נוספים הענקנו סיוע רפואי ראשוני למספר נפגעים נוספים במצבים שונים, חלקם נערים שיצאו מבית הספר שבסמוך. יחידת חוסן של איחוד הצלה העניקה סיוע למספר נפגעי חרדה”.

כוחות גדולים של משטרה נמצאים במקום.

ליה, תלמידה שסיימה את יום הלימודים בסמיכות לתחילת האירוע, שחזרה בשיחה עם חדשות 12: “חזרתי מבית הספר, התכוונתי ללכת לכיוון רחוב אחוזה כדי לקחת קו לכיוון כפר סבא, אבל ההורים שלי התקשרו ואמרו לי: ‘עדיף שתחזרי לבית ספר, כמה שיותר מהר, יש מחבלים שמסתובבים'”.

הנערה המשיכה ותיארה את הרגעים הדרמטיים: “הייתי עם חברה, רצנו לבית הספר, וממש לידנו ראינו את המחבל, עם סכין ביד, וכוחות ביטחון משכיבים אותו על הרצפה, תופסים לו את הידיים. היו שם מלא אמבולנסים ומשטרה שהגיעו, מלא מכוניות ביטחון ומחסומים. אמרו לנו לרוץ לבית הספר, אז רצנו. האירוע התרחש ממש ממול בית ספר”.

מהמשטרה נמסר: מדובר ככל הנראה בחשד לפיגוע דריסה, בה חשוד ברכב גנוב דרס מספר אזרחים. מדובר לפי החשד באירוע מתגלגל בו החשוד החליף 3 כלי רכב במהלך האירוע.

החשוד תושב חברון – עצור. שוטרי מחוז מרכז סורקים בזירה וסביבותיה להסרת חשד נוסף.

בהמשך הודיעה המשטרה: בהמשך להודעה בדבר מעצר חשוד – תושב חברון במעורבות באירוע ברעננה, כעת בתום סריקות מבצעיות המשטרה עצרה את החשוד השני- קרוב משפחתו של החשוד הראשון.

בהערכת מצב שקיים מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, בזירה, הטיל את החקירה על היחידה המרכזית של המחוז בשת”פ השב”כ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות