על רקע שמועות על ‘מפץ’: למה זה טוב שגלנט כועס, למה כזה עלבון?

בתכנית 'אזור מלחמה' בהגשת רביב דרוקר בערוץ 13, דנו על כוונת גלנט להכניס פועלים פלסטינים ועל העימותים בקבינט המלחמה • שרי רוט: "מה נתניהו מרוויח מזה, בשביל מה זה טוב? אני חושבת שנתניהו השאיר במהלך השנים יותר מדי אנשים כועסים סביבו"
חרדים 10
ה' שבט התשפ"ד / 15.01.2024 13:24

רביב דרוקר: הכרזת המלחמה הכי גדולה כנגד הממשלה שבה הוא יושב… תשמעו.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

שר הבטחון יואב גלנט: “אני מקווה מאד שהממשלה תקבל את עמדת צה”ל ושירות הביטחון הכללי בכל מה שקשור לפועלים ובכל מה שקשור לכספים. אני אומר בצורה הברורה ביותר: רשות פלסטינית חזקה היא אינטרס ביטחוני ישראלי, לא פחות מזה”.

דרוקר: שמאלן! נולד לנו שמאלן! רשות פלסטינית היא אינטרס ישראלי…

שרי רוט: מרד גלוי… אם אני נתניהו אני עכשיו מתחבאת בבונקר…

מיקי רוזנטל: לא, גם נתניהו חושב ככה… הוא רק מפחד להגיד את זה לבייס שלו…

דרוקר: רק נסביר את מוקד המחלוקת. דובר על פועלים פלסטיניים שיכנסו לשטחי ישראל, הממשלה דחתה את זה בבוז, נתניהו לא העז להעלות את זה להצבעה, מדובר על הכספים שתקבל הרשות הפלסטינית, ביידן צורח על נתניהו, טורק לו את הטלפון, נתניהו לא מעביר כי סמוטריץ’ לא מוכן והוא מחפש מנגנונים מתחת לאדמה. וגלנט אומר, על רקע אזהרת שב”כ בעניין הזה, חייבים לעשות את זה.

אלון בן דוד, הפרשן הצבאי של חדשות 13:  תשמע, הוא, שר הבטחון, בתחושה שפשוט לא נותנים לו לעבוד. הוא מגיע אתמול בערב לישיבת קבינט, בחדר יש חמישים אנשים, כן? ראש הממשלה נמצא שם עם להקה של עשרה עוזרים או כאלו שיש להם טייטלים של כאילו מעבר לעוזרים, אבל בסוף הם עוזרים. והוא בא עם מזכיר צבאי ועם ראש המטה, שהם שני אנשים שמפעילים מערכות, אחד מדבר עם עוזר הרמטכ”ל, אחד מעדכן את צה”ל, ואומרים לו: ‘לא, צריך להוציא את העוזרים, אמרנו בלי עוזרים’.

דרוקר: אני עוצר אותך שניה כי אני חייב להבין את הסיטואציה גם. הם עומדים שלושתם מול חמישים אנשים ואומרים לו: ‘אתה תצא, אתה תצא’?

אלון בן דוד: לא, אומרים לו ‘אתה לא שמת לב, בזימון אמרו ‘בלי עוזרים”. הוא אומר להם, אני צריך אותם, אני באתי לעבוד, לא באתי להוציא הודעות לעיתונות.

דרוקר: מי אומר? מי מעז לומר את זה לשר הבטחון? אני חייב, אני מתנצל שאני נטפל לפרטים.

אלון בן דוד: לדעתי, טוב, אני לא בטוח, אבל לדעתי זה מישהו שקשור למל”ל, אבל אני לא רוצה להגיד במאה אחוז.

דרוקר: אבל שאינו עוזר. הוא בוודאות אינו עוזר. האיש הזה… הוא ראש מערך משהו…

אלון בן דוד:  בטייטל… אבל תקשיב, הוא בתחושה שאי אפשר לעבוד! שאי אפשר לנהל ככה מלחמה! כלומר, הוא רואה שם להקה, שרובה יושבת וכל הזמן כותבת מה נאמר שם כדי להדליף את זה, הוא מנסה באמת לנהל מערכת אדירה, יש לו היום מוטת שליטה מטורפת, לשר הבטחון. הוא מנהל מערכה בכמה גזרות, ומולו מתעסקים בכל מיני אנשים, שאחרי זה גם מתקשרים למשפחת ראש הממשלה ואומרים ‘ראית? ראית מה עשיתי לשר הבטחון? ראית שהוצאתי לו את העוזרים?’

שרי רוט: טוב, לזה אין לך הוכחה.

דרוקר: אני אגיד לך: אין הוכחה, אבל זה קרה…

רוזנטל: אני רוצה להגיד עוד משהו. היום ארצות הברית אומרת מה שאנחנו אומרים פה באולפן הזה לא מעט פעמים. וזה, שצריך לבחון את נתניהו האם שיקוליו הם שיקולי בטחון ענייניים, האם שיקוליו הם שיקולים כלכליים ענייניים, או שמדובר בהישרדות הפוליטית שלו.

דרוקר: אבל היה צריך לצאת גלנט? עזוב שניה את נתניהו. היה צריך לצאת גלנט או שהוא היה  צריך לבלוע את העלבון ושר בטחון נחוץ בדיון וזהו?

רוזנטל: תשמע, ההוא אמר שהוא לא מופיע איתו במסיבת עיתונאים אתמול, אז הוא הכניס לו חזרה.

עופר שלח: גלנט בתוך קמפיין לא פחות מראש הממשלה.

רוזנטל: זה בדיוק.

שלח: מסביבת שר הבטחון יצאו הדלפות יותר חמורות מאשר הסיפור של העוזר.

דרוקר: אתה טוען שאין פה אחד לא ענייני אלא ששניהם פועלים ככה.

שלח: ראש הממשלה אחראי גם לאווירה שיש בקבינט ובממשלה ואני לא בא לנקות אותו. אני רק אומר: אף אחד בגוף הזה איננו נקי, אף אחד בגוף הזה לא מסתכל כל היום ושואל את עצמו מה טובת המערכה הזאת. מתחילת המערכה הזו, ומכיוון ועל האנשים האלו גם רודף צל השביעי באוקטובר וכולם גם נערכים ליום שאחרי, מתנהל קמפיין בהרבה מאד ערוצים של ‘אני בסדר והשאר לא בסדר’. וזה קמפיין מכוער והוא מזיק ללחימה של מדינת ישראל.

דרוקר: אגב, אני שומע שאדם אחד זוכה למחמאות, אני חייב להגיד, משני צדדי קבינט המלחמה הזה, וזה גדי אייזינקוט, שלפחות אני שמעתי עליו שהוא ענייני ומקצועי ואפילו פוגע בעצמו לפעמים פוליטית בדברים שהוא אומר ויום אחד בטח ישתמש בזה נגדו כי הם ייראו תבוסתניים.

נגה ניר נאמן: השאלה היא האם אתה שומע את ההערכות וכמה הם נכונות שגלנט מסתכל ליום של אחרי ומתכנן חבירה לגנץ, שזה משהו שאני שומעת היום…את גם בטח שומעת… ואני שומעת אותו די הרבה.

שרי: כן, אני גם שומעת. ועל רקע זה אני רק רוצה לומר שנתניהו, אם הוא חכם, ועזבו רגע צודק, אתה שומע את הדיבורים שנגה שומעת ואני שומעת, על כל מיני ‘מפצים’ שמתוכננים לך. ואתה מבין שגלנט הוא חלק מהמפצים האלו, תהיה חכם! אל תשאיר אותו בבית כועס! אתה נותן כזה עלבון מצולם בשידור חי?

נגה: אלא אם כן הוא רצה שמישהו יפיץ את זה…

שרי: אבל מה אתה מרוויח מזה? השארת את גלית דיסטל בבית עצבנית, היא כבר בדרכה לעוד ראיונות כדי להטיח בו בוץ, בו וברעייתו ובכל מי שסביבו. בשביל מה זה טוב? אני חושבת שנתניהו השאיר במהלך השנים יותר מדי אנשים כועסים סביבו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות