אביב כוכבי על המחדל: “אחראי לפעולות שנעשו בצה”ל בתקופתי”

מי שכיהן כרמטכ"ל עד 9 חודשים לפני מתקפת הפתע, נשא דברים לראשונה מתחילת המלחמה - והדגיש כי גם חלקו באירועים צפוי להיבדק • "אני שואל את עצמי ללא הרף מה יכולנו לעשות אחרת"
חרדים 10
ה' שבט התשפ"ד / 15.01.2024 11:33

רמטכ”ל לשעבר, אביב כוכבי, התייחס הבוקר (שני) לראשונה מאז תחילת המלחמה למתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

בנאום שנשא באזכרה השנתית לציון 76 שנה לנפילת אנשי הל”ה, אמר: “מדינת ישראל מתמודדת עם מספר רב של אויבים. לא תמו ימי המלחמה הכוללת, לצד מבצעים מוגבלים לסיכול טרור. צה”ל נלחם במספר זירות ועושה זאת באופן איכותי. צה”ל הוא צבא חזק ומתקדם ויהיה לעולם חומת המגן של מדינת ישראל”.

הוא הוסיף: “לדאבון הלב, ב-7 באוקטובר החומה הזו נפרצה לחלוטין, ונחשפנו לאכזריות ושנאה שהדעת לא יכולה להכיל, ליבי עם משפחות הנופלים, הפצועים והנפגעים בנפש. אני מייחל להחזרת כל החטופים.

“זה אירוע מזעזע ומטלטל כאחד. הוא מחייב בירור עמוק ותחקירים נוקבים. צריך לבחון אותו בכל הזוויות, בכל התחומים ובראייה רב שנתית, כולל התקופה שפיקדתי על צה”ל”.

כוכבי הדגיש כי הוא לוקח אחריות על החלטות שהתקבלו בתקופת כהונתו: “אני אחראי לפעולות ולהחלטות שנעשו בצה”ל בתקופתי ואני שואל את עצמי ללא הרף מה יכולנו לעשות אחרת”.

הוא מתח ביקורת על הממשלה וטען: “אנשים בעלי השפעה נוקטים בדרך מפלגת שיוצרת איום ביטחוני וקיומי”.

הרמטכ”ל לשעבר  התייחס לשיח בחברה הישראלית: “לא נכון לדרוש את הפסקת המחלוקות – אך ההתבטאויות הקיצוניות והרעילות חייבות להיפסק. מעל הכול, השאירו את הצבא מחוץ לשיח הזה, תנו לצה”ל לנצח. אל תתנו לאויבים הזדמנות נוספת לפגוע בנו בגלל היעדר האחדות.

“אלו ימים קשים, אך אסור שהם ירסקו את כל מה שבנינו, את ההישגים הרבים, הדמוקרטיה התוססת והערכים שלנו. אין לנו ארץ אחרת ואין לנו לאן ללכת. נמשיך להגן על עצמנו מפני איומים חיצוניים אבל נצטרך להגן על עצמנו לא פחות מאיומים פנימיים”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות