הכדורגלן שוחרר בטורקיה – ושרים תוקפים: מדינת אויב, ארדואן נאצי

הכדורגלן שגיב יחזקאל שנעצר לחקירה בטורקיה בשל התמיכה בחטופים שהביע לאחר שער - שוחרר ויגורש • גלנט: טורקיה משמשת כזרוע הביצועית של החמאס • סער: "טורקיה של ארדואן האנטישמי מתנהלת כמדינת אויב, למחוק את טורקיה ממפת החופשות ולהמנע מיבוא סחורות
נתן פרל ואריה ריבקינד
ה' שבט התשפ"ד / 15.01.2024 11:13

בית המשפט בטורקיה שחרר הבוקר (שני) את הכדורגלן שגיב יחזקאל, שחקן קבוצת אנטליהספור. בטורקיה טוענים, כי השחרור הוא עד למשפט שיתקיים בעניינו.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

מנגד, במשרד החוץ אומרים כי  הכדורגלן שוחרר ויחזור בהמשך היום לישראל.

שגיב הגיע לבית המשפט כשהוא מלווה בשוטרים ואנשי אבטחה.

תחנת הרדיו הטורקית NTVRadyo פירסמה היום את גירסתו של יחזקאל מחקירתו, משום שלאחר שכבש שער במשחק של קבוצתו הקדיש אותו לחטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה – עם הכיתוב “100 ימים” על ידו: “לא עשיתי כל מהלך מתגרה כלפי מישהו. אני רוצה שהמלחמה תסתיים. לכן הראתי את הסימן”.

בחשבון הטוויטר BuzzSpor הוסיפו קטעים נוספים מדבריו של יחזקאל בחקירה: “איני אדם התומך במלחמות. אחרי הכל, ישנם חיילים ישראליים המוחזקים בעזה. [….] אני אדם שאין לו שום קשר לפוליטיקה. מעולם לא עשיתי דבר הקשור לפוליטיקה מאז בואי. מעולם לא זלזלתי במישהו מאז הגעתי. רק רציתי למשוך תשומת לב לצורך לשים סוף למלחמה”.

שר הביטחון יואב גלנט תוקף הבוקר בחריפות את טורקיה לאחר מעצר הכדורגל: “כאשר רעדה האדמה בטורקיה לפני פחות משנה, הייתה ישראל המדינה הראשונה להתייצב ולהושיט סיוע שהציל את חייהם של רבים מאזרחי טורקיה. מעצרו השערורייתי של הכדורגלן שגיב יחזקאל הוא ביטוי לצביעות ולכפיות טובה. במעשיה, טורקיה משמשת כזרוע הביצועית של החמאס”.

השר גדעון סער, חבר הקבינט הביטחוני, אמר: “טורקיה של ארדואן האנטישמי מתנהלת נגד ישראל כמדינת אויב. ישראל צריכה לשקול הגשת תלונה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג נגד טורקיה על כיבוש צפון קפריסין וטיהורה האתני מיוונים-קפריסאים, כמו גם על כיבוש צפון סוריה וטיהורה האתני מכורדים. הישראלים צריכים למחוק את טורקיה ממפת החופשות ולהמנע מיבוא סחורות ממנה”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: “טורקיה פועלת כלפי שחקנים ישראליים וכל דבר שמריח ישראליות בנאציזם. ארדואן הוא נאצי לכל דבר. אני קורא לישראלים לא לטוס לטורקיה, לא לקנות שום מוצר טורקי ולא לפרנס אותם. אסור למדינת ישראל ולאזרחי ישראל לנהוג בסלחנות כלפי טורקיה. לא ניתן שירמסו אותנו”.

מנגד, שר התרבות והספורט מיקי זוהר קרא לעמיתיו בממשלה להקפיד על זהירות בהתייחסויותיהם: “במהלך כל הלילה והבוקר הגורמים הרלוונטיים פועלים בסוגיית השחקן הישראלי שגיב יחזקאל. יש לנהוג באחריות ולהתבטא בזהירות עד לפתרון הסוגייה וחזרתו ארצה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות