מטח: 9 רקטות לשדרות והסביבה. בוצעו 5 יירוטים • אירועים שוטפים

טיל נ"ט נורה לעבר קיבוץ מלכיה: החולייה חוסלה •החות'ים תקפו ספינה בים האדום שעשתה דרכה לישראל • דיווח: שני הרוגים בתקיפת אופנוע ממזרח לחאן יונס • חיזבאללה שיגר רקטות שנפלו ברכס רמים • 25 עצורים בתא סטודנטים המזוהה עם חמאס בשכם • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ה' שבט התשפ"ד / 15.01.2024 02:06
היום ה-101 למלחמה I עדכונים שוטפים:

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

21:50 – רה”מ נתניהו ייפגש מחר עם ראשי רשויות הדרום.

21:00 – מטח של 9 רקטות לעבר שדרות והסביבה. 5 יירוטים בשדרות, השאר מחוץ לעיר. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

19:40 –   בבית החולים בילינסון מעדכנים כי אחד הפצועים שפונה לבית החולים מזירת הפיגוע ברעננה נמצא במצב קשה ולא יציב וסכנה נשקפת לחייו. הפצוע, כבן 60, מאושפז בטיפול נמרץ כללי מורדם ומונשם.

19:20 –  פגיעת הנ”ט בכפר יובל בצפון: ברק ומירה איילון הי”ד הובאו למנוחות.

19:07 –  במהלך היום כוחות צה”ל תקפו מספר מרחבים בשטח לבנון לצד שתי חוליות מחבלים. כמו כן, בתוך פחות משעה לאחר שבוצע שיגור נ”ט למרחב מלכיה, כוחות צה”ל סגרו מעגל ותקפו את החולייה שביצעה את השיגור.

בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים מתת, מרגליות, אדמית, זרעית ומלכיה שבגבול הצפון. כוחות צה״ל תקפו את מקורות הירי.

18:45 –  לוחמים חיסלו ליד טול כרם מחבל שהיה קצין במנגנוני הביטחון הפלסטינים

18:44 –   בעקבות הפיגוע: צה”ל נכנס לכפר בני נעים שבנפת חברון ומבצע מעצרים.

18:30 –  במנהל האזרחי הרס חממה פלסטינית בלתי חוקית בסמוך למעבר גלבוע, בה נפל רס״ן בר פלח הי”ד.

17:20 –  פיקוד המרכז של ארצות הברית הודיע: החות’ים ירו טיל בליסטו נגד כלי שייט מאזור שבשליטתם ופגעו בספינה בבעלות אמריקנית, ששטה תחת דגל איי מרשל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק משמעותי, והספינה המשיכה במסעה.

16:25 –  צה”ל החליט להוציא את אוגדה 36 ממשימת ההתקפה במחנות המרכז בעזה לתקופת רענון, אימונים והגברת הכשירות. בתום תקופת ההתרעננות, ובהתאם להערכת המצב, יוחלט על המשך הפעילות המבצעית של כוחות האוגדה לפי הצורך המבצעי. אוגדה 36 לקחה חלק משמעותי בלחימה ברצועת עזה בחודשים האחרונים, והשתתפה בפירוק המסגרות הצבאיות של חמאס בצפון הרצועה.

ברצועה נותרו כעת 3 אוגדות לוחמות, לצד כוחות מיוחדים, אשר ממשיכות להילחם בכלל חלקי הרצועה.

16:23 –  דיווח: שני אנשים נהרגו בתקיפת אופנוע בעיירה עבסאן אל-כבירה שממזרח לחאן יונס

16:20 – דיווח: החות’ים תקפו ספינה בים האדום שעשתה דרכה לישראל

16:15 – בפעם השישית מאז הבוקר: חיזבאללה קיבל אחריות על ירי לעבר מלכיה בשעה 15:25

14:10  –  חיזבאללה שיגר רקטות שנפלו ברכס רמים, בין מרגליות לקריית שמונה.

14:00 – אזעקות הופעלו בקריית שמונה.

12:57 – צבע אדום בכפר עזה וקיבוץ סעד

11:30 – חיזבאללה קיבל אחריות על הירי ליישוב מתת בגליל העליון. מספר שיגורים חצו משטח לבנון ונפלו בשטח פתוח. צה”ל תוקף את מקור הירי.

11:20 – המשטרה עצרה הלילה 4 תושבי מחנה הפליטים שועפאט בחשד שידו בקבוקי תבערה ואבנים בשבועות האחרונים לעבר כוחות הביטחון.
בעקבות מקרים אלו לא היו נפגעים, וכוחות מג”ב ביצעו שימוש באמצעים לפיזור המתפרעים. החשודים יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, וחקירתם נמשכת.

11:01 –  אזעקה נשמעה ביישוב מתת הסמוך לגבול הצפון.

10:23 –  לוחמי דובדבן במילואים ומג”ב פעלו הלילה בפיקוד חטיבת שומרון ובהכוונת שב”כ בעיר שכם ועצרו באוניברסיטת אל נג’אח, תשעה מחבלים מבוקשים, פעילי תא הסטודנטים של חמאס שהסתתרו במקום. הם עיכבו לחקירה חשודים רבים נוספים, כחלק מהמאמץ של צה”ל ושב”כ, לסיכול פעילות של חוליות טרור המורכבות מסטודנטים בתאי החמאס “הכתלה איסלאמיה” הפועלים באוניברסיטאות ברחבי יהודה ושומרון.

בעיר קלקיליה הכוחות הרסו יחד עם כוחות הנדסה של צה”ל בשיתוף עם אנשי המנהל האזרחי שני בתים לא חוקיים של פעילי חמאס – באסם דאוד, בכיר בארגון הטרור ושל סאלח דאוד, שביצע שני פיגועי ירי בשנת 2015.

הלוחמים עצרו חמישה מבוקשים נוספים בכפר אזבבדה שבחטיבת מנשה ואיתרו מאות אלפי שקלים שיועדו לפעילות טרור בחטיבות אפרים, בנימין ועציון.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

09:15 – כטב”מ נפץ ששוגר לישראל התפוצץ לפנות בוקר בשטח סוריה.

09:00 – פעילות חריגה הלילה באוניברסיטת אל-נג’אח בשכם. כוחות צה”ל עצרו כמה סטודנטים מתא הסטודנטים המזוהה עם חמאס – אל-כותלה אל-איסלאמיה. מדובר בסטודנטים שישנו במקום, לטענתם כחלק ממחאה של סטודנטים. מדובר בפעם הראשונה שכוחות נכנסו לאוניברסיטה מזה שנים רבות.

08:10 – פשיטות נרחבות בח’אן יונס, ביממה האחרונה – צה”ל השמיד אמל”ח רב: כוחות של אוגדה 98 שפעלו בדרום הרצועה, זיהו שני מחבלי חמאס שמעמיסים אמצעי לחימה על משאית. הם חוסלו על ידי כלי טיס של חיל האוויר, והאמל”ח הושמד.

במקביל, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 פשטו על מפקדה מבצעית של חמאס והחרימו רובי קלאצ׳ניקוב, אקדחים, רימונים, טילי RPG וציוד צלילה השייך לכוח הימי של חמאס.

כוחות נוספים של צה”ל השמידו ביממה האחרונה שני מחסני אמצעי לחימה מהקרקע ומהאוויר, תקפו מבנים צבאיים של חמאס ואיתרו כלי נשק, מטענים ומחסניות בתוך ארון חדר ילדים בביתו של מחבל חמאס.

06:40 –  שגיב יחזקאל, שחקן נבחרת ישראל ואנטליהספור הטורקית, שחגג שער עם מחווה לחטופים, נחקר באשמת “סיוע לטבח הישראלי בעזה” – במשרד החוץ ובהתאחדות לכדורגל יעשו הכל כדי להנחיתו בישראל עוד היום. בטורקיה פורסמה קריקטורה אנטישמית שהפכה ויראלית במדינה, ונושאת את הכתובת: “100 ימים בעזה – 10,000 ילדים הרוגים”.

04:30 –  הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה”ל ביצעו כמה פשיטות בעיר קלקיליה, שבמהלכן הרסו בתי מחבלים.

03:40 –  פיקוד המרכז של צבא ארה”ב הודיע שהמורדים החות’ים בתימן שיגרו אתמול טיל בליסטי לעבר ספינת המלחמה האמריקנית USS Laboon שפועלת בדרום הים האדום – כלי טיס הפיל אותו בקרבת החוף של עיר הנמל אל-חודיידה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

02:00 – שר החוץ הסיני וונג יי, המבקר במצרים, אמר שסין קוראת לכינוס ועידת שלום בינלאומית “בקנה מידה גדול, בעלת סמכות ואפקטיבית יותר” לפתרון המשבר בעזה.לדבריו, התשתיות האזרחיות ברצועה נהרסו לחלוטין, ומיליונים נאבקים כדי לשרוד, ולכן על הקהילה הבינלאומית “להקשיב היטב” לחששות הלגיטימיים של מדינות באזור.

00:35 – רשת CNN: כחלק מהסיכום מול קטאר, יועברו תרופות ליותר מ-40 חטופים שמוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה.  גורם המעורה בשיחות אמר, כי ישנן בעיות לוגיסטיות שצריכות להיפתר, אך הציפיות הן שדוחא תעביר בקרוב את התרופות למצרים, ומשם למשרד הבריאות ברצועה. עוד דווח כי הצלב האדום לא צפוי למלא תפקיד בעסקה.

00:01 –   הכדורגלן הישראלי שגיב יחזקאל נעצר לחקירה בטורקיה בחשד לתמיכה “בטבח הישראלי בעזה” ו”הסתה של הציבור” – לאחר שהשחקן הישראלי כבש שער במשחק של קבוצתו והקדיש אותו לחטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה – עם הכיתוב “100 ימים” על ידו. מוקדם יותר יחזקאל הושעה מקבוצתו אנטליהספור.

00:01 –  נשיא ארה”ב ג’ו ביידן פרסם הצהרה לציון 100 ימים בשבי של החטופים ברצועת עזה: “הצוות שלי לביטחון לאומי ואני עובדים ללא הפסקה כדי להבטיח את החופש שלהם.

“ארה”ב והשותפות שלנו לא איבדו תקווה. מזכיר המדינה בלינקן הגיע למזרח התיכון בשבוע האחרון בחיפוש אחר עסקה לשחרור החטופים. אני מצפה לשמור על קשר הדוק עם עמיתי בקטאר, מצרים וישראל כדי להשיב את כל החטופים הביתה לחיק משפחותיהם. במאה הימים האחרונים החטופים ומשפחותיהם תמיד היו בראש מעייניי. ביום הקשה הזה אני חוזר על הבטחתי לכל החטופים ומשפחותיהם: אנחנו איתכם”.

00:01 – כאן חדשות: חלק מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס שישבו דרך קבע בביירות עזבו את לבנון מחשש לחיסולם. מקור בחמאס אמר ל’כאן חדשות’, כי הנהגת חמאס נקטה בצעדים מבצעיים משמעותיים בעקבות חיסולו של סאלח אל-עארורי בביירות.

הפעילים שעזבו את לבנון יצאו לסוריה ולטורקיה. בתוך כך, בכיר חמאס ראזי חאמד, שהפך לאחד הדוברים המרכזיים של חמאס מאז שפרצה המלחמה ושהה בביירות – נמצא בקהיר מאז חיסולו של סאלח אל-עארורי ועדיין לא שב ללבנון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות