מטורף: שגיב יחזקאל נלקח לחקירה בטורקיה כי הקדיש השער לחטופים

השחקן הישראלי שגיב יחזקאל שמשחק באנטליהספור כבש שעבר וחגג עם מחווה לחטופים • שלושה שוטרים הגיעו לביתו ולקחו אותו לחקירה • שר המשפטים הטורקי טוען כי השחקן, שהקדיש שער לחטופים בעזה - "תמך בטבח שביצעה ישראל" ו"הסתה פומבית של הציבור לשנאה ועוינות"
חרדים 10
ה' שבט התשפ"ד / 15.01.2024 00:33

שר המשפטים הטורקי הודיע הערב (ראשון) כי הפרקליטות במדינה פתחה בחקירה נגד הכדורגלן הישראלי שגיב יחזקאל, שמשחק בקבוצת אנטליהספור – והוא נעצר לחקירה בעיר אנטליה.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

על פי הדיווחים, שלושה שוטרים הגיעו לביתו ולקחו אותו לחקירה. על פי דיווחים במהלך היום הוא יובא בפני שופט.

להגנתו אמר בחקירה כי לא התכוון לעורר פרובוקוציה וכי זו פעם ראשונה שהתייחס לנושא ומדובר במחווה אישית להשבת החטופים.

הסיבה למעצר והחקירה: השחקן הישראלי כבש שער במשחק של קבוצתו והקדיש אותו לחטופים שנמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס בעזה – עם הכיתוב “100 ימים” על ידו.

לאחר האירוע, קבוצתו של יחזקאל החליטה להשעותו – והודיעה כי החוזה עמו יבוטל.

שר המשפטים הטורקי ילמאז טונץ’ הודיע כי יחזקאל מואשם בפשע של “הסתה פומבית של הציבור לשנאה ועוינות”,  ו”תמיכתו בטבח שביצעה ישראל בעזה”.

כעת גובר החשש לביטחונו ולגורלו של השחקן הישראלי במדינה העוינת והאנטישמית.

השר הטורקי הוסיף: “אני מגנה את ההתקפות של ישראל, שביצעה פשעים נגד האנושות על ידי ביצוע רצח עם בעזה, בלי התחשבות בילדים או לנשים, צעירים או מבוגרים, במשך יותר מ-100 ימים. תמיד נמשיך לעמוד לצד הפלסטינים המדוכאים”.

קבוצת אנטליאספור העלתה את חגיגת השער של יחזקאל לרשתות החברתיות, אך לאחר מכן הסירה את הפוסט בגלל נאצות רבות לעברו של יחזקאל מכיוונם של אוהדים ושל אנשי ציבור בטורקיה, שהאשימו את יחזקאל ב”תמיכה ברצח העם בעזה”, לצד קריאות לגרש את יחזקאל מטורקיה.

השר גדעון סער, חבר הקבינט הביטחוני, אמר בתגובה לאירועים: “טורקיה של ארדואן האנטישמי מתנהלת נגד ישראל כמדינת אויב.

“ישראל צריכה לשקול הגשת תלונה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג נגד טורקיה על כיבוש צפון קפריסין וטיהורה האתני מיוונים-קפריסאים, כמו גם על כיבוש צפון סוריה וטיהורה האתני מכורדים. הישראלים צריכים למחוק את טורקיה ממפת החופשות ולהמנע מיבוא סחורות ממנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות