גלנט: להכניס פועלים פלסטינים מיו”ש • בן גביר: שיתפכח מהאשליה

בהערכת מצב שקיים שר הביטחון ביו"ש אמר: "חמאס מנסה לקשור בין עזה ליו"ש ולהצית את השטח, עלינו למנוע זאת בכל דרך ולהסדיר את נושא הפועלים והכספים" • בן גביר: "שר הביטחון צריך לעסוק בהכרעת אויבי ישראל - ולא בחיזוקם" • ח"כ סון הר-מלך: ״מוזמן להחזיר את המפתחות, אף אחד לא יבכה"
אריה ריבקינד
ד' שבט התשפ"ד / 14.01.2024 20:38

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (ראשון) הערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון. הוא קיבל סקירה על הפעילות של כוחות הביטחון נגד מוקדי הטרור במחנות הפליטים, ועל המאמצים המבצעיים להגנה על הצירים והיישובים.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

שר הביטחון אמר: “הפעולה שמתבצעת במרחב מרשימה מאד, והתוצאות מדברות בעד עצמן. הדבר הזה מעיד על שני דברים: כמות האנרגיה שקיימת בשטח על מנת לפגע והדבר השני, על הפעולה האיכותית מאד של צה”ל ושב”כ”.

גלנט אמר כי לדעתו, בעת הזאת, על ישראל לחזק את הרשות הפלסטינית, ואמר כי הוא מקווה שהממשלה תקבל את עמדת מערכת הביטחון בנוגע לכספים והפועלים הפלסטינים.

“יש דברים שאנחנו חייבים להסדיר ואני מקווה שהממשלה תקבל את עמדת צה”ל ושב”כ בכל מה שקשור לפועלים וכספים. אני אומר בצורה הברורה ביותר: רשות פלסטינית חזקה היא אינטרס ביטחוני-ישראלי, לא פחות מזה.

“היעד של חמאס בעזה זה להבעיר את יו”ש ואם אפשר גם את הר הבית, על מנת לצאת מאחיזת החנק של צה”ל, זה הסיפור, צה”ל חונק אותם, הם בנו על האיראנים, בנו על חיזבאללה, בנו על זה שהם יתישו את החברה הישראלית, בנו על נתק מהאמריקאים, כל זה לא עובד להם, מה נותר להם, ניסיון להניע דברים אחרים, מה הדבר הכי מרכזי? לנסות ולעשות משהו שיצית את יו”ש ויצית את הר הבית ובהיבט הזה, אני שוב אומר, החובה שלכם להיערך למלחמה, להיות מוכנים עם הכוחות, לצבור את כל המודיעין הרלוונטי ולהתכונן”.

הוא הוסיף, כי “מצד שני חובתנו כמערכת לנקז לחצים, ניקוז הלחצים זה לקבל את המלצות צה”ל, בלי קשר לתפיסת עולם, מה שחשוב עכשיו זה לנצח המתחוללת בעזה, עם חזיתות מוגברות ביהודה ושומרון ובצפון.

“באשר למתיישבים – בכל המקומות שאני רואה הם מגלים אחריות. כמות האירועים האלימים נמצאת בירידה משמעותית, ובתור אחד שמתעסק עם זה באגפים אחרים, המעורבות של מתיישבים בתוך העניין הזה היא גם כן חלקית בלבד. לא מדובר פה על שום דבר שהוא מאפיין את ההתיישבות”.

הוא הדגיש: “החלטנו שאנחנו מכריעים את חמאס, אנחנו לא עוצרים עד שמפרקים את הארגון הזה מיכולותיו בכל רחבי עזה. הכרזנו מלחמה על חמאס מעכשיו ועד עולם, ביו”ש, בלבנון, בכל מקום שצריך ובעניין הזה אנחנו הורדנו את הכפפות, אני רוצה שיהיה ברור”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף בחריפות את דבריו של גלנט: “כשהזהרתי מהכנסת פועלים מעזה לישראל לפני 7 באוקטובר, גלנט השיב לי בדיוק את אותם דברים שאמר היום: שכניסת הפועלים היא אינטרס של מדינת ישראל. את הסוף המר, לצערנו – כולנו כבר מכירים. הגיע הזמן ששר הביטחון יתפכח מהאשליה שכניסת פועלים שטופי שנאה ליהודים לישראל, ושרשות תומכת טרור חזקה – הם אינטרס ישראלי. שר הביטחון צריך לעסוק בהכרעת אויבי ישראל – ולא בחיזוקם”.

חברת הכנסת לימור סון הר מלך הגיבה בחריפות על דבריו של שר הביטחון: “כואב לגלות שגם אחרי ה-7.10 יש מי שעדיין שבויים באותה קונספציה ישנה ובוחרים פעם אחר פעם לעצום את העיניים, ולחשוב כי אם רווחתם של הנאצים מעזה או מיו”ש תשתפר, זה יוביל לשקט ביטחוני. ‏הרשות הפלסטינית היא אויב בדיוק כמו חמאס, החשש הוא אמיתי ועלינו לעשות הכל כדי שהפלסטינים לא יחזרו לעבוד הן בשטחי ישראל הקטנה, הן בשטחי יו”ש.

“‏ואם שר הביטחון בוחר שלא לממש מדיניות ימין שלשמה הוא נבחר, הוא מוזמן להחזיר את המפתחות. אף אחד לא יבכה על כך”.

ח”כ שמחה רוטמן הגיב: “בעוד זמן קצר, זה יכול להיות ימים או חודשים, הרעיון שישראל תחזקה את הרשות הפלסטינית ייראה לאנשים הזוי בדיוק כמו ההסכמה של ישראל שיכניסו לעזה בטון, מנועים של אופנועים או כסף. הרשות הפלסטינית מחכה לאיחוד המיוחל עם החמאס, מטפחת את הדור הבא של המחבלים במערכת החינוך שלה, ומשלמת משכורות למחבלים שמבחינתם להפוך את כפר סבא לכפר עזה זו תוכנית אופרטיבית לגיטימית.

“אני מתפלל שגלנט ומערכת הביטחון יבינו את זה בלי טראומה בסדר הגודל של ה-7/10”.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף כבר בבוקר את הכוונה לבדוק הכנסת פועלים פלסטינים מיו”ש: “כל אותם 18 אלף פועלים עזתים שנכנסו לפני השבעה באוקטובר לשטח ישראל, עברו בדיקה ״יסודית״ וקיבלו היתר עבודה מהשב״כ. בשבת השחורה התברר שחלקם הלא מבוטל היו סייעני חמאס שסיפקו לו מודיעין לפני המתקפה. חלקם הגדול אף הוביל את הביזה ביישובי העוטף.

“אסור לקחת סיכונים – הפלסטינים ביו״ש חשופים ושותפים להסתה המשתוללת ברשתות החברתיות הערביות, הכוללות שטיפת מוח שמבצעת הרש״פ, באמצעות כלי תקשורת פלסטינים רשמיים כנגד ישראל, דבר שמגדיל את הסיכון והסיכוי שאחד מאותם פועלים פלסטינים יבצע פיגוע טרור. אסור לחזור על טעויות העבר. חייבים לדאוג שמה שהיה לא יהיה יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות