המזימה סוכלה: חמאס תיכנן לשגר 40 רקטות להילולת הבאבא סאלי

לוחמי חטיבת הצנחנים הגיעו למשגרים שכוונו ישירות אל ציון 'הבאבא סאלי' - והשמידו אותם • מפקד החטיבה: "הם פרסו עשרות משגרים עם טיימר כדי לשגר ממש בזמן ההילולה"
חרדים 10
ד' שבט התשפ"ד / 14.01.2024 20:20

40 שנה להסתלקותו: אלפים עלו ביממה האחרונה לציון הבאבא סאלי בנתיבותו.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

הערב (ראשון) חשף שי לוי באתר mako, כי חמאס תכנן לפגוע במשתתפי ההילולה כשכיוון אל אזור הציון לא פחות מ-40 משגרי רקטות. המזימה סוכלה על ידי לוחמי חטיבת הצנחנים במילואים 646 “שועלי מרום” שהגיעו למשגרים – והשמידו אותם.

מדובר בהילולה שנתית המונית שלא ניתן להסתיר את קיומה. ואכן, חמאס השקיע מאמצים רבים במטרה לשגר מטח נרחב לעבר הציון.

מפקד החטיבה אל”מ אלעד שושן אמר ל-mako: “השמדנו את המשגרים לפני שהם מימשו את תכניתם. הם פרסו עשרות משגרים שקבעו שעה עם טיימר, כדי לשגר ממש בזמן ההילולה של הבאבא סאלי. ביצענו לשם פשיטה, סיכלנו את המטח והשמדנו את המשגרים”.

בזמן ההילולה אמש נפלה רקטה בשטח פתוח בסמוך מאוד לעיר נתיבות. לפי המדיניות לא הופעלה התרעה בעיר.

התמרון הקרקעי של צה”ל פגע קשות ביכולת שיגור הרקטות של חמאס. אל”מ שושן: “כיום יש להם מעט תחמושת ולכן הם מנסים לבצע את המטחים בריכוז מאמץ בדומה למה שראינו בליל השנה החדשה. פה הם ניסו לעשות את אותו הדבר לכיוון נתיבות, והצלחנו לסכל את התכנית שלהם ולהשמיד את כל המשגרים”.

אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם חמאס היה מצליח לשגר לנתיבות מטח של עשרות רקטות, בזמן ההילולה, בהשתתפות אלפים.

מאז שהצטרפו לתמרון הקרקעי, חטיבה 646 הפועלת באזור מרכז הרצועה תחת אוגדה 99, הצליחה לחשוף ולהשמיד לא פחות מ-50 מחרטות לייצור רקטות ואמל”ח. “ייצור הרקטות ברצועת עזה וייצור האמל”ח שם תקני ממש כמו בכל מפעלי הייצור”, סיפר רס”ן מיל’ י’, קצין המודיעין של חטיבת הצנחנים במילואים “שועלי מרום”. “יש פה מפעלי ייצור שהחטיבה חשפה, ששימש לייצור סדרתי של רקטות ואמצעי לחימה נוספים”.

בזכות ידע איראני כמו גם הברחה של אמצעי ייצור, חמאס בנה ברצועת עזה קווי ייצור איכותיים לא פחות ולפעמים גם יותר ממפעלי הייצור המקוריים.

אל”מ שושן, מפקד חטיבה 646, הוסיף: “נכון להיום צה”ל הרג לחמאס כ-10,000 מחבלים, אנשים שאני יודע להגיד שהם מחבלים. זה שליש מהכוח הלוחם של החמאס. תוסיף לזה את הפצועים, זה אומר שצה”ל פגע ב-50 אחוז מהכוח הלוחם של חמאס. ייקח עוד שנה ונטפל ב-50 אחוז הבאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות