“כאן קודקוד, המחבלים חוסלו”: תיעוד חדש מההיתקלות הלילה בהר דב

המחבלים חדרו מאות מטר לישראל. הערכה: ניסו לפשוט על מוצב • שלושת המחבלים היו חמושים ברובי קלצ'ניקוב, מחסניות, רימונים וטילי נ"ט לטווח קצר • בצה"ל עדיין לא יודעים אם מדובר במחבלים של חיזבאללה
חרדים 10
ד' שבט התשפ"ד / 14.01.2024 15:42

פרטים חדשים מתחקיר ההיתקלות לפנות בוקר (ראשון) בהר דב, במהלכה לוחמי צה”ל במילואים חיסלו שלושה מחבלים שחדרו משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

דובר צה”ל פרסם את קולות של הקשר מהרגע שבו נתקלו לוחמי המילואים במחבלים. בקשר נשמעים הלוחמים מדווחים על הירי הראשון.

“אני שומע יריות, אני שומע יריות!”, נשמע לוחם 1 מדווח בקשר על “היתקלות עם מספר מחבלים, לא יודע להגיד כמות, מחופרים היטב”.

לוחם 2 משיב לו שנפגע מהירי: “כרגע חטפתי רק מספר רסיסים, כל הכוח תקין ברוך השם” – ומקבל תשובה מלוחם 2: “כאן קודקוד, אני פרקתי רגלית. סך הכול מזהה שלושה מחבלים, נראה לי הורדנו, חוסלו שלושה מחבלים. אני עולה חזרה”.

לפי ‘כאן חדשות’, זמן קצר לפני השעה 03:00 לפנות בוקר, לוחמים מגדוד 7006 מחטיבת המילואים 9 של יוצאי גולני, יצאו לסיור במרחב הצפוני של הר דב, כחלק מהערכות לתרחיש של חדירת מחבלים.

מזג האוויר היה קשה, גשום וערפילי. כוח בפיקוד הסמ”פ ביצע משימה סטטית ולאחר מכן, תוך כדי תנועה, נתקל בחוליית מחבלים שפתחה באש לאחר שחדרה לשטח ישראל מרחק של מאות מטרים מהגבול. מדובר בשטח מורכב של סבך ובולדרים.

הלוחמים השיבו בירי לעבר שלושת המחבלים וחיסלו אותם. המחבלים היו חמושים ברובי קלצ’ניקוב, מחסניות, רימונים וטילי נ”ט לטווח קצר.

במקביל להיתקלות, בוצע ירי ארטילרי של תותחנים לבידוד המרחב. חמישה לוחמים, בהם הסמ”פ, נפצעו מרסיסי רימונים שזרקו המחבלים – שני לוחמים באורח קל-בינוני ושלושה נוספים באורח קל.

בצה”ל עדיין לא יודעים אם מדובר במחבלים של חיזבאללה.

באזור התקרית, בגלל תוואי השטח, אין מכשול פיזי משמעותי אלא מערכות לזיהוי ואיתור. לפני התקרית הייתה התראה על תנועה חשודה. משום שהירי בוצע על סיור בתנועה, בצה”ל מעריכים כי המחבלים ניסו להגיע בחסות מזג האוויר לאחד ממוצבי צה”ל באזור, אך התוכנית שלהם נגדעה.

סא”ל (מיל’) טל, מג”ד 7006: “אנחנו נמצאים בגזרת הר דוב. אתמול בלילה הכוח של הגדוד ביצע פטרול במרחב הר דוב במזג אוויר מורכב, של ערפל וגשם סוער במהלך הפטרול הכוח נתקל בחוליית מחבלים.

“יזמנו מגע, חתרנו וחיסלנו את כל המחבלים שהיו במרחב. נציין שזאת היתקלות שנייה של הכוח, לפני כחודש הגדוד גם נתקל בחוליית מחבלים אשר גם אותם חיסלנו, גדוד 7006 ימשיך לבצע את משימתו על הצד הטוב ביותר על מנת להגן על תושבי הצפון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות