הותקף בידי שלושה ערבים ליד טבריה – ותובע 150 אלף שקלים פיצוים

לפני שלוש שנים הותקף יהודי בידי ערבים שחסמו את רכבו סמוך לטבריה: היכו אותו באלות ואף ניסו לדרוס אותו • התוקפים נעצרו ונידונו למספר חודשי מאסר • כעת מגיש היהודי תביעה אזרחית נגדם  בסך 150,000 ש"ח
חיים טוויל
ד' שבט התשפ"ד / 14.01.2024 15:15

לבית משפט השלום בטבריה הוגשה על ידי עו”ד מנשה יאדו מחוננו תביעה אזרחית על סך 150,000 שקלים, בשמו של יהודי אשר הותקף בידי שלושה ערבים לפני כשלוש שנים סמוך לטבריה, בעת שעשה דרכו לתפילה בקבר הרשב”י במירון.

איפה אתם רוצים את הדירה שלכם? הגרלת ‘דירה בהנחה’ • כל הפרטים

הערבים היכו את היהודים באלימות קשה באלות ואף ניסו לדרוס אותו. כתוצאה מהתקיפה היהודי נזקק לטיפול רפואי ארוך ושמיעתו נפגעה.

התוקפים נעצרו ונידונו למספר חודשי מאסר. כעת מגיש היהודי תביעה אזרחית נגדם.

בכתב התביעה מתאר עו”ד יאדו כיצד הותקף היהודי באכזריות וללא כל סיבה: “בתאריך 7.2.21 נסע התובע עם חברים מטבריה לכיוון קבר רשב”י להתפלל. בדרך למגדל, חסם הרכב בו ישבו הנתבעים את הנתיב בו נסעו התובע וחבריו. התובע ניסה לעקוף את הרכב של הנתבעים לצורך המשך הנסיעה, אך הנתבעים מנעו זאת מבעדו והגיבו לפתע בצורה אלימה מפתיעה וחסרת פשר.

“הנתבעים פתחו את החלון וצעקו לעבר התובע קללות נמרצות. התובע שחש פחד נורא, החל לברוח עם רכבו מהמקום. לאחר נסיעה עצר בתחנת הדלק ‘פז’ בצומת מגדל. התובע יצא מהרכב ובטרם הספיק לחייג למשטרה, הגיע רכבם של הנתבעים.

“נתבע מספר 2 יצא מהרכב והוציא מתא המטען אלת מתכת. לאחר מכן יצאו גם נתבעים 1 ו-3. נתבע מספר 3 תפס את התובע והיכה בו עם האלה בראשו בעוצמה, ולאחר מכן היכה אותו בפניו ומנע ממנו להגיע לרכבו ולהתגונן. התובע ניסה שוב לברוח אך שלושת הנתבעים תפסו אותו כאשר אחד מהם תופס לו בצוואר ובזקן והשניים האחרים מכים אותו באגרופים בפנים ובכל חלקי הגוף עד אשר הפילו אותו על הרצפה.

“אחד הנתבעים גרר את התובע לעבר גדר שהייתה בקרבת מקום ואילו אחר עלה על רכב הנתבעים בכוונה לדרוס או לפגוע בתובע עם הרכב אך התובע הספיק לעלות על הגדר ונמלט על נפשו מהדריסה. בתגובה לכך יצא אחד הנתבעים מהרכב והחל שוב להכות את התובע עד שנפל הוא שוב לרצפה”.

לאחר התקיפה הובהל היהודי לטיפול רפואי בו התברר כי הוא סובל מפגיעה רב מערכתית ושמיעתו נפגעה. התוקפים הערבים נעצרו ונידונו לתקופות מאסר של 8-10 חודשים.

כעת כאמור הגיש היהודי תביעה אזרחית נגדם.

עו”ד מנשה יאדו אמר לאחר הגשת התביעה: “התביעה האזרחית מהווה ערוץ נוסף למלחמה בפשיעה ולהשבת הביטחון האזרחי לנפגעי העבירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות