אחרי הריגת האם ובנה בכפר יובל: גל תקיפות – 35 ק”מ מהגבול

דובר צה"ל בערבית לנסראללה: "לבנון מוכנה להרפתקאות שאתה מוביל אליהן? בסוף המלחמה, הוא יגיד: אם הייתי יודע..." • ברק איילון ואמו מירה הי"ד נהרגו מירי נ"ט על ביתם בכפר יובל • בתום מרדף: לוחמים חיסלו שני מחבלים שפרצו מחסום בגוש עציון וירו לעברם • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ד' שבט התשפ"ד / 14.01.2024 01:33
היום ה-100 למלחמה I עדכונים שוטפים:

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

23:00 –  חמאס פרסם הערב סרטון טרור פסיכולוגי חדש שבו נראים שלושה חטופים: נועה ארגמני, איתי סבירסקי ויוסי שרעבי.

21:40 –  נשיא איראן אבראהים ראיסי גינה את התקיפות האוויריות של ארה”ב על יעדי המורדים החות’ים בתימן ואמר כי הן חשפו את “האופי התוקפני האמיתי של ארה”ב”.

21:10 –  לוחמי צה”ל מיחידה 636 שביצעו פעילות יזומה במרחב חטיבת בנימין חיסלו שני מחבלים שהשליכו מטען לעבר בסיס צבאי סמוך לרמאללה. אין נפגעים לכוחותינו.

21:10 – דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עובידה טען: “קיבלנו הערב מסרים מההתנגדות באזור – שלפיהם תרחיב את הפעולות שלה בימים הקרובים עם הימשכות התוקפנות בעזה”.

20:25 –  דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, השיב למזכ”ל חיזבאלל חסן נסראללה שהצהיר כי “לבנון מוכנה למלחמה, כבר 99 ימים” – ואמר כי “נסראללה אמר שישראל מסתירה את היקף האבדות שלה, אבל לא אומר מה היקף האבדות של חיזבאללה. נסראללה מדבר על ישראל, אבל הוא לא מדבר על לבנון. מה עם דרום לבנון? איפה תושביה? האם לבנון מוכנה או מודעת להרפתקאות שנסראללה מוביל אליהן?

“נסראללה מדבר על ישראל, אבל הוא לא מדבר על לבנון. הוא מודאג מצפון ישראל. אוקי, ‘מה עם דרום לבנון? היא נשכחה, ​​ואיפה תושביה?’ אכפת לו ממה שהפרשנים הישראלים אומרים, שוכח לחלוטין, או אפילו מתעלם, שאין לו לגיטימציה בלבנון למעשיו ושאנשיו – כלומר #לבנון_לא_רוצה_מלחמה. הוא יודע היטב שבסוף המלחמה, הוא יגיד: אם הייתי יודע”.

20:25 – דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, העביר בהצהרתו מסר לחיזבאללה בעקבות ירי הנ”ט שהרג את חבר כיתת הכוננות בכפר יובל, ברק איילון בן ה-45, ואימו מירה בת ה-76 הי”ד. “על כל פגיעה באזרחים ייגבה מחיר. המחיר לא יגבה רק הערב אלא גם בהמשך”, הצהיר הגרי.

הוא התייחס להמשך הלחימה בעזה: “אנחנו לא מתכוונים לסגת מח’אן יונס או מכל מקום אחר, צריך זמן ונחישות. אנחנו פועלים לחסל את הנהגת חמאס”.

על החטופים אמר: “משימת השבת החטופים היא המצפן שלנו. לכל דקה יש משמעות קריטית. אנו פועלים בכל דרך להשבתם”.

20:10 – מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו גל תקיפות בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו: תשתיות טרור ומפקדות מבצעיות של חיזבאללה בשטח לבנון. כמו כן, עדכן דובר צה”ל כי חיל האוויר תקף משעות הצוהריים תשתיות ונכסים נוספים של חיזבאללה בלבנון.

20:00 – 237 משאיות של סיוע הומניטרי הועברו היום לרצועת עזה – המספר הכי גבוה של משאיות שנכנסו ביום אחד מתחילת המלחמה.

19:10 – מטוסי קרב של חיל האוויר פתחו בגל תקיפות נרחב בדרום לבנון של יעדי חיזבאללה. בין היתר התקיפות מתמקדות באזור ג’בל צאפי בדרום לבנון, כ-35 ק”מ מהגבול. על פי הערכות, מדובר בפגיעה במערכות נ”מ של חיזבאללה.

18:45 –  רשת אל-מיאדין” הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי ארה”ב ובריטניה תקפו במחוז אל-חודיידה בתימן.

18:20 – שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון, וקרא להחזרתם של הפועלים הפלסטינים מיהודה ושומרון לעבוד בשטח ישראל: “חמאס מנסה לקשור בין עזה ליהודה ושומרון ולהצית את השטח. עלינו למנוע זאת בכל דרך ולהסדיר את נושא הפועלים והכספים. זה עלול לפגוע בהשגת מטרות המלחמה”.

 17:28 –  יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: “התמונות שיוצאות בימים האחרונים מעזה בהן רואים שוטרי חמאס שחזרו לשגרה ומחלקים דוחות בשכונת היוקרה רימאל בעזה, השווקים התוססים בג׳בליה המוצפים באנשים שקונים מכל הבא ליד, ובית חולים שיפא שחזר לפעילות מלאה כולל ניתוחים, הן תמונות צורמות במיוחד על רקע עשרות אלפים מתושבי העוטף שעדיין רחוקים מאוד מחזרה לשגרה ומפוזרים בכל חלקי הארץ.

“ככה לא מנהלים מלחמה, ככה לא מכריעים את החמאס.״

 16:52 – אזעקות ביבנה, אשדוד והשפלה. שלוש רקטות יורטו בשמי אשדוד.  לא ידוע על נפגעים או על נזק.

 16:21 – צה”ל אישר באופן רשמי כי בתום מרדף, לוחמי ההגנה מרחבית של חטיבת עציון חיסלו שני מחבלים שפרצו חסם צבאי סמוך למיצד שבהרי יהודה ונמלטו.

הכוח ביצע מרדף אחר רכב המחבלים שבמהלכו המחבלים ירו לעבר הכוחות. החיילים פתחו באש לעברם וחיסלו אותם. במקום אותר הרובה ששימש את המחבלים, גרזן ותחמושת.

16:20 – מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר בנאום שנשא לציון שבוע לחיסול בכיר כוח רדואן ויסאם א-טויל: “היינו מוכנים למלחמה כבר 99 ימים ואנחנו לא מפחדים ממנה. נילחם בלי תקרות ובלי גבולות – אם זה ייכפה עלינו. ישראל לא הצליחה לחסל את ההתנגדות, אפילו לא את ממשל חמאס. כל האזורים שפונו מצפון הרצועה מנוהלים כיום בידי ממשל חמאס. האויב לא הצליח לעצור את הרקטות, אפילו מצפון עזה”.

על התגובה האמריקנית למתקפות החות’ים בים האדום: “התוקפנות האמריקנית תוביל להמשך פגיעה בספינות ישראליות ובספינות שעושות את דרכן לעבר ישראל, ותפגע בשיט בים סוף – שיהפוך לשדה קרב. זו טיפשות בפני עצמה”. לדבריו,  “הביטחון בים סוף, הרגיעה בחזית הלבנונית והמצב בעיראק – תלויים בעצירת התוקפנות בעזה. תפסיקו את התוקפנות בעזה קודם כל ואחרי זה כל מקרה לגופו”.

מזכ”ל חיזבאללה גם פירט על תקיפת בסיס חיל האוויר במירון: “שיגרנו לעברו 62 רקטות, בהם 40 רקטות קטיושה ו-22 טילי קורנט בטווח החדש. 18 מטילי הקורנט פגעו במטרות”.

 14:50 – בירי הנ”ט לעבר כפר יובל שבאצבע הגליל, נהרגו חבר כיתת הכוננות ברק איילון הי”ד בן ה-45 ואמו מירה הי”ד בת ה-76.

“בצער רב אנו מודיעים על נפילתו של החבר ברק איילון ז”ל. חבר כיתת הכוננות שנפל כשהגן על הישוב. אנו חברי כיתת הכוננות והנהלת הישוב והמועצה מרכינים ראש בנפילתו. על מועד הלוויה תצא הודעה נפרדת”, נמסר מהמושב.

דקות אחר כך נמסר כי אימו מירה, שנפצעה קשה, נפטרה מפצעיה בבית החולים. היא פונתה מהזירה עם חבלה רב מערכתית באמצעות מסוק.

אב המשפחה בן 74 הגיע לבית החולים ‘זיו’ באמבולנס כשהוא מוגדר כעת קל.

 14:20 – התארגנות בשם “גדודי אל-עז האסלאמיים” קיבלה אחריות לניסיון החדירה לפנות בוקר בהר דב. בהודעת התארגנות הלא מוכרת נטען כי זו תגובה לחיסול סאלח אל-עארורי ושותפיו בביירות. לפי ההודעה, שלושה מפעילי ההתארגנות נהרגו בחילופי האש ושניים הצליחו לשוב על עקבותיהם.

 14:10 –  מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות טרור, מפקדה מבצעית ומטרה צבאית אחת של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל במרחב היישובים משגב עם וגורן שנפלו בשטחים פתוחים. בנוסף זוהו שיגורי נ”ט לעבר מרחב זרעית, שומרה וכפר יובל. השיגור לכפר יובל פגע בבית ומוכרים מספר נפגעים ישראלים. צה”ל תוקף לאורך היום בשטח לבנון.

 13:55 –  חיזבאללה לקח אחריות על שישה שיגורים לישראל מהבוקר, בהם ירי הנ”ט לכפר יובל באצבע הגליל, שבו נפצעו אישה כבת 70 באורח קשה ואדם נוסף.

 13:35 –  שני מחבלים ברכב פרצו מחסום באזור חוות פופר וביצעו ירי לעבר כוח צה”ל – שהשיב לעברם אש וחיסל אותם. אין נפגעים בקרב החיילים.

12:40 – מחבלים ירו שני טילי נ”ט על מושב יובל בשטח המועצה מבואות החרמון, זוהתה פגיעה אחת במבנה ודווח על שני נפגעים: גבר כבן 40 נהרג, ואישה בת 70 נפצעה באורח קשה מפגיעת הטיל. היא פונתה באמצעות מסוק לבית החולים, עם חבלה רב מערכתית.  צה”ל תוקף בארטילריה בדרום לבנון.

12:10 – ההיתקלות בהר דב: חמישה לוחמים פונו במסוק לבי”ח רמב”ם לפנות בוקר, לאחר שנפצעו בחילופי ירי בצפון. שלושה מהם נפצעו באורח קל, שניים נוספים באורח קל-בינוני.

11:30 – שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, הנחה את מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ’, לממש עיקול בסך 3.1 מיליון שקל לנפגעי טרור מכספי הרשות הפלסטינית.

השר סמוטריץ’: “חתמתי על מימוש עיקול של כספי הטרור שהרש”פ מעבירה למשפחות מחבלים. מימוש העיקול הוא בסך של 3.1 מיליון ש”ח שיעברו כפיצוי למשפחות נפגעי טרור על פי פסק דין של בית המשפט. מדינת ישראל עוצרת את מימון הטרור על ידי הרשות הפלסטינית בעזה וביו”ש. לא נאפשר למצב האבסורדי הזה להתרחש ונמשיך במדיניות עליה החלטתי לעצור כספי טרור”.

11:30 –  במבצע חטיבתי בחטיבת הבקעה והעמקים הלוחמים עצרו שני מבוקשים, תחקרו חשודים רבים ואיתרו והחרימו חמ״ל תצפיות וכספי טרור.

בכפר ערורה ובעיר אל בירה שבחטיבת בנימין עצרו הכוחות הלילה את שתי אחיותיו של סגן ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, סאלח אל-עארורי לאחר שהסיתו לטרור נגד מדינת ישראל.

בעיר שכם נעצרו שלושה מבוקשים והוחרמו חומרים להכנת מטענים ורחפן. כמו כן, במהלך פעילות יזומה בעיר רכב חשוד שניסה להימלט מהכוחות נעצר ובתוכו אותר נשק טעון מסוג M4. שני החשודים שנסעו ברכב נעצרו.

בכפר אום צפה ובעיר חברון, ובכפר מזרעה אל קבליה איתרו והחרימו הכוחות נשקים, כספי טרור ואמצעי לחימה נוספים.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,650 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

11:13 –  רקטות שוגרו מלבנון לאזור משגב עם בגליל העליון, שם זוהו נפילות בשטחים פתוחים. לא דווח על נזק או נפגעים. בלבנון דיווחו על תקיפות בדרום המדינה – בפאתי הכפרים א-נאקורה, עלמא א-שעב ועיתא א-שעב.

09:10 –  מתחילת החודש, הנחה מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק על ריכוז מאמץ חילי למניעת כניסת שוהים בלתי חוקיים לשטחי המדינה ולאכיפת עבירות של חשודים המסייעים בידם: לאור כך, פעלו לוחמי משמר הגבול הפרוסים בכל גזרות המדינה בשילוב החטיבות הארציות למעצרם של שוהים בלתי חוקיים בשטחי הארץ ולפעילות חכמה למניעת כניסות נוספות.

בפעילותם, תפסו הכוחות 270 שוהים בלתי חוקיים וכ-70 חשודים אשר סייעו בידם בחשד להסעה, הלנה והעסקתם של השוהים הבלתי חוקיים במדינה.

08:00 – בפעילות הכוחות המתמרנים ברצועה. לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני זיהו במרחב אל מעאזי שבמרכז הרצועה שני מחבלים חמושים נעים לעבר מבנה שבו שהו הכוחות, והכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את המחבלים טרם הספיקו לפגוע בכוחות.

במהלך פעילות של לוחמי צוות הקרב החטיבתי 401 במרחב אל-עטאטרה, שבצפון רצועת עזה, איתרו והשמידו הכוחות מספר בורות שיגור מהם בוצעו שיגורים לעבר שטח ישראל.

במהלך פעילות של צוות הקרב של חטיבה 7 במרחב ח’אן יונס, כוחות איסוף זיהו שני מחבלים חמושים. הם הכווינו כלי טיס שתקף וחיסל אותם.

לפי דובר צה”ל, “הכוחות חיסלו באמצעות ירי טנק חמישה מחבלים ואיתרו פיר תת קרקעי במרחב העיר. לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיכים לפעול במרחב ח’אן יונס, הכוחות חיסלו באמצעות שיתוף פעולה עם חיל האוויר במהלך היממה האחרונה תשעה מחבלים באירועים שונים במרחב העיר”.

07:25 –  אירוע ההיתקלות בהר דב הלילה החל כאשר כוח מילואים יצא לפטרול שגרתי ובמהלכו שמעו קולות ירי מנשק קל. בשלב זה הבינו הלוחמים שהותקלו על ידי מחבלים במרחב. בצל ערפל כבד שהקשה על זיהוי המחבלים נפתח קרב שנמשך דקות ארוכות בסיוע אש ארטילרית וירי מרגמות עד שחוסלו   שלושה מהמחבלים.

במרחב הר דב אין גדר שמפרידה בין לבנון לשטח ישראל ולמעשה החוליה לא הייתה צריכה לחדור דרך גדר כדי להיכנס לשטח ישראל.

07:15 –  הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה”ל עצרו סמוך לרמאללה את דלאל ופאטמה אל-עארורי, שתי אחיותיו של סלאח אל-עארורי, בכיר חמאס שחוסל לפני כשבועיים בדאחיה בביירות. זאת לאחר שהסיתו נגד ישראל וקראו לרצח.

06:00 – הותר לפרסום שמו של חלל צה”ל:

רס”ל במיל׳ אנדועלם קבדה הי”ד, בן 21 מקרית גת, לוחם בגדוד ההנדסה 603 שבעוצבת “סער מגולן” (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, קצין בגדוד ההנדסה 603 שבעוצבת “סער מגולן” (7) נפצע קשה בקרב בדרום הרצועה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

צילום: באדיבות המשפחה

04:35 –  מוקדם יותר הלילה, כוח צה”ל שביצע פטרול במרחב הר דב נתקל עם חוליית מחבלים שחצו משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. הכוח חתר למגע ובמהלך חילופי האש חיסל ארבעה מחבלים. במהלך הקרב צה”ל ביצע ירי ארטילרי ומרגמות למרחב.

04:15 –  דובר משרד החוץ המצרי, אחמד אבו זייד, הצהיר שמעבר הגבול עם עזה נותר בשליטה מלאה. דבריו מגיעים בעקבות הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה השתלטות על ציר פילדלפי נמצאת על הפרק: “זו אפשרות אחת של מה שאני קורא חסם דרומי. לא נסיים את המלחמה בלי שנסגור את הפרצה הזו. אם נסיים את המלחמה בלי זה, לא נוכל לדעת שפירזנו את עזה”.

01:30  –  הניו יורק טיימס:  התקיפות האוויריות של ארה”ב ובריטניה על מטרות של החות’ים בתימן השמידו או גרמו נזק לכ-90% מהמטרות שנפגעו, אך החות’ים שמרו על כ-75% מהיכולת שלהם לירות טילים וכטב”מים לעבר ספינות בים האדום. שני גורמים אמריקנים שצוטטו בדיווח אמרו, כי גם לאחר פגיעה ביותר מ-60 מטרות של טילים וכטב”מים בתימן, באמצעות יותר מ-150 חימושים, התקיפות פגעו או השמידו רק כ-20%-30% מהיכולת ההתקפית של החות’ים.

00:30  – הממשלה תתבקש להצביע היום על העלאת המע”מ ב-1% בשנת 2025 במסגרת עדכון התקציב. עד כה נתניהו סירב בישיבות פנימיות לאפשר לאוצר לקדם את הצעד הזה לאחר שהתחייב שלא יעלה מסים. בעקבות לחץ מצד גורמי המקצוע הוחלט לבסוף להביא את העניין להכרעת הממשלה, על מנת למנוע הורדת דירוג אשראי.

00:15 –  החות’ים פרסמו את תמונות ההרוגים בתקיפה האמריקנית-בריטית השבוע

00:01 –  באמצע המלחמה: בכיכר הבימה בת”א התקיימה הפגנה של השמאל נגד הממשלה – והמפגינים שרו שיר שנאה נגד השרים והח”כים.

00:01 – המונים התכנסו בכיכר החטופים בתל אביב לעצרת לציון 100 ימים למלחמה ושהותם בשבי בעזה של 136 החטופים. העצרת המיוחדת, בהשתתפות אנשי ציבור ואמנים רבים, תימשך עד השעה 7:00 בבוקר.

00:01 – כתב של רשת אל-מיאדין הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על פיצוצים שנשמעו במחוז עיר הנמל אל-חודיידה שבמערב תימן.

00:01 –  אחרי שבחדשות 13 דווח על התרעה של שב”כ לנתניהו: “חשש להתלקחות מיידית בשטחים – עלול להישפך דם רב, ומסיבות פוליטיות לא נעשה מספיק כדי למנוע זאת” – הגיב יו”ר ועדת חוץ ובטחון של הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין:

“אנחנו לוקחים כל התראה, אם היא מונחת על שולחננו, ברצינות הראויה. עם זאת, הימים של קניית שקט נגמרו. מי שיקום על מדינת ישראל – מדינת ישראל תרמוס אותו. האויבים שלנו צריכים לדעת את זה וכוחות הביטחון צריכים לבצע את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות