100 ימי חרבות ברזל: 779 נרצחו, 52,571 נפגעו • כמה כסף שולם?

סיכום הטיפול באזרחים מתחילת הלחימה, כולל משפחות החטופים ואלה שכבר שוחררו מהשבי • כל הנתונים על כמה שולמו דמי אבטלה, תשלום למאות אלפי משרתי מילואים, מענקי אכלוס, מענקי עידוד ותמרוץ
יוני גרין
ג' שבט התשפ"ד / 13.01.2024 21:24

-עם ציון 100 ימי לחימה: הביטוח הלאומי  מציג את כל המידע והנתונים לגבי נפגעי פעולות האיבה מתחילת מלחמת ‘חרבות ברזל’.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

מתחילת המלחמה ישנם 779 נרצחים, 76 מתוכם הם אזרחים זרים.

הביטוח הלאומי הכיר עד כה ב-52,571 נפגעים – כשמתוכם: 3,619 נפגעי מסיבת נובה ופסיידק. כל שאר הנפגעים הם מתוך יישובי הגדר והערים אליהם חדרו מחבלים, כמו גם אזרחים שנפגעו במהלך הלחימה.

מתוך 52,571 נפגעים – 102 נפגעו באורח קשה ו-171 נפגעו באורח בינוני.

הביטוח הלאומי מטפל ב-99 משפחות חטופים ו-109 חטופים משוחררים, ובמקביל גם ב-1,962 נפגעי איבה חוזרים – שנפגעו מאירוע טרור בעבר ונפגעו שוב במסגרת מלחמת ‘חרבות ברזל’.

במסגרת המענה למשפחות החללים ולליווי שלהם, הביטוח הלאומי העביר יותר מ-19.9 מיליון שקלים למשפחות – ובניהם: סיוע בימי האבל בהוצאות הלוויה, הוצאות קבורה וכן תגמולים חודשיים. זאת במקביל לליווי אגף השיקום של הביטוח הלאומי, מימון טיפולים פסיכולוגיים, קבוצות תמיכה ועוד.

עבור פצועי המלחמה – למשתתפי המסיבות הועברו יותר מ-62 מיליון שקלים כסיוע ראשוני ומיידי, לנפגעי קו ראשון – יישובי הגדר ולערים שחדרו אליהם המחבלים הועברו כ-759 מיליון שקלים נוספים.

במקביל, הביטוח הלאומי העביר יותר מ-92.4 מיליון שקלים למשפחות החטופים ופדויי השבי, כאשר בשבוע שעבר הועברו, בפעם השנייה, המענקים הרבעוניים למשפחות שיוכלו להמשיך לסייע ולאפשר את קידום המאמצים לשחרור כל החטופים.

עד כה העביר הביטוח הלאומי כ-930 מיליון ש”ח במסגרת הטיפול בנפגעי איבה וטרור במלחמת ‘חרבות ברזל’.

השלכות המלחמה:

דמי אבטלה:

גם אדוות המלחמה הנגזרות מהמלחמה מתרכזות בחלקן בביטוח הלאומי והארגון מטפל באופן שוטף גם בסיוע ליותר מ-209.9 אלף מבקשי אבטלה ומחודש אוקטובר ועד היום הועברו יותר מ-2.52 מיליארד שקלים דמי אבטלה לאזרחים שסיימו את עבודתם במהלך תקופה זו.

במקביל, הביטוח הלאומי משלם גם את מענקי 67 למי שאיבד את עבודתו במסגרת הלחימה ועבר את גיל העבודה. יש לציין, החקיקה שהאריכה את המענק לחודש דצמבר (שמשולמת בינואר) עדיין לא פורסמה לציבור על ידי המחוקק ומונעת מהביטוח הלאומי, את העברת הכסף למי שזכאי למענק.

מענקי אכלוס:

במסגרת 100 ימי הלחימה יישובים רבים פונו מהצפון ומדרום הארץ כאשר המדינה העבירה החלטת ממשלה בה כל משפחה תקבל מענק אם אינה שוהה במקום שממומן על ידי המדינה. גובה המענק: 200 שקל למבוגר מעל גיל 18 ו-100 שקל לילד.

הביטוח הלאומי מיישם בפועל את החלטת הממשלה, בנה מערכת מחשובית קלה ופשוטה להצהרה, אמון על המענים בשוטף וכן על התשלום. עד כה, הביטוח הלאומי העביר יותר ממיליארד שקלים לאזרחי ישראל שפונו מביתם בעקבות הלחימה.

מענקי תמרוץ ומענקי עידוד:

במסגרת המלחמה הועברו 2 החלטות ממשלה העוסקות בחזרה לשוק העבודה.

מענקי תמרוץ – למי שעובד בחקלאות ובנייה במסגרת מלחמת ‘חרבות ברזל’ (ולא עבד בענפים אלה קודם לכן)

ומענקי עידוד – למפונים ולמי שעובדים אצל מעסיק באזור מפונה – בהתאם לעמידה בתנאי הזכאות שקבעה הממשלה.

הביטוח הלאומי התבקש לבצע החלטה זו ועד כה שולמו יותר מ-40 אלף מענקים בסך של כ-105.7 מיליון שקלים.

במקביל הביטוח הלאומי מעביר גם את תשלומים למשרתי המילואים ולמעסיקים (החזר על העברת הגמול במשכורת לשכירים) ולראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל יזם הביטוח הלאומי, בשיתוף עם משרד הביטחון וצה”ל תשלום בתחילת כל חודש ולא בתום תקופת השירות ובאופן אוטומטי, ככל האפשר בהתבסס על הנתונים ושת”פ בין צה”ל לביטוח הלאומי. בשל הצורך בשמירה על המידע ושיקולי ביטחון – לא יפורסמו מספר המשרתים והסכומים שהועברו למשרתים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות