רס”ר במיל’ דן ווידנבאום הי”ד בן 24 מרעננה נפל בקרב בעזה

 שתי רקטות שנורו מרצועת עזה נפלו בשטחים פתוחים באזור נתיבות • ראש עיריית קריית שמונה: "לא נחזור לעיר אם האיום לא יוסר" • מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה נהרגו 188 חיילים • הוול סטריט ג'ורנל: ישראל תפתח במבצע להשתלטות על ציר פילדלפי • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ג' שבט התשפ"ד / 13.01.2024 18:25
היום ה-99 למלחמה I עדכונים שוטפים:

22:30 –  כתב של רשת אל-מיאדין הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על פיצוצים שנשמעו במחוז עיר הנמל אל-חודיידה שבמערב תימן.

22:00 – שתי רקטות שנורו מרצועת עזה נפלו בשטחים פתוחים באזור נתיבות. לא הופעלה אזעקה.

21:15: חבר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס בציוץ להתרעת שב”כ לנתניהו לגבי החשש מהתלקחות מיידית ביו”ש: “אנחנו לוקחים כל התראה, אם היא מונחת על שולחננו, ברצינות הראויה. עם זאת, הימים של קניית שקט נגמרו. מי שיקום על מדינת ישראל – יירמס. האויבים שלנו צריכים לדעת את זה וכוחות הביטחון צריכים לבצע את זה”.

21:00 – המונים התכנסו בכיכר החטופים בתל אביב לעצרת לציון 100 ימים למלחמה ושהותם בשבי בעזה של 136 החטופים. העצרת, בהשתתפות אנשי ציבור ואמנים, תימשך עד השעה 7:00 בבוקר. בתחילתה הוקרן גם נאום מצולם של נשיא צרפת מקרון: “צרפת אינה נוטשת את ילדיה, יש לחזור ולחדש שוב ושוב את המשא ומתן לשחרורם. אסור להיכנע, אסור לוותר לעולם”.

20:30 – מפגינים חסמו את איילון דרום בתל אביב לזמן קצר באזור מחלף השלום, כמה מהם נעצרו. הם נשאו עימם שלטים בדרישה להחזיר את החטופים וקראו לחקירת מחדל 7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים הבהיר כי המחאה באיילון לא אורגנה על ידו, או קשורה לעצרת שמתקיימת בכיכר החטופים.

בעקבות החסימות והפרות הסדר הוכרז על ידי קצין משטרה כי ההפגנה אינה חוקית ועליהם לפנות את הכביש. משלא נשמעו להוראות המשטרה, נאלצו השוטרים לבצע מעצרים של 6 מפירי סדר.

20:15 –  ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן הגיב על הפרסומים בדבר בחינה של החזרת תושבי העיר לבתים: “כל זמן שלא יהיה שינוי במצב הביטחוני בצפון וכל עוד האיום הביטחוני לא יוסר, תושבי קריית שמונה לא יחזרו לעיר, לא מחר, לא ב-29.2 וגם לא בעוד חודשיים.

“יש לנו סבלנות. הפעם אנחנו דורשים הכרעה ולא כניעה. אם צריך לצאת לרחובות נעשה את זה גם. התפננו מהעיר כדי לחזור למציאות אחרת ולא למצב שהיה ערב הפינוי. לא נסכים שמה שקרה ב-7 באוקטובר, יקרה חלילה גם בצפון”.

18:45 –  רמי איגרא, לשעבר בכיר המוסד שהיה אחראי על ענייני השבויים והנעדרים: ברור לחלוטין שהפעילות הפומבית של הפגנות בנושא החטופים מקשיחה את עמדות חמאס.

18:00 – הותר לפרסום שמו של חלל צה”ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו:

רס”ר (מיל’) דן ווידנבאום הי”ד בן 24, מרעננה, לוחם בגדוד 5037, חטיבת ‘יפתח’ (11), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

כמו כן, קצין במילואים מגדוד 7155, עוצבת ‘חוד החנית’ (55) נפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, לוחם במילואים מעוצבת ‘שועלי המרום’ (646) וקצין מגדוד ההנדסה 605, עוצבת ‘ברק’ (188) נפצעו שלשום באורח קשה בקרבות שונים במרכז רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

17:55 – לשכת ראש הממשלה עדכנה כי “בעקבות מהלך מול קטאר”, שהוביל ראש המוסד דוד (דדי) ברנע בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, יוכנסו לראשונה מתחילת המלחמה תרופות לחטופים ברצועת עזה “בימים הקרובים”. בתמורה, ישראל תיאלץ להעביר ישירות סיוע הומניטרי לרצועת עזה, שכולל בין היתר תרופות.

17:45 – בסיס ימי בשליטת החות’ים בעיר הנמל אל חודיידה במערב במדינה הותקף הערב בתגובה לשיגור טיל בליסטי ממנו. כך דווח על פי מקורות בתימן בערוץ סקיי ניוז בשפה הערבית.

17:35 –  נשיא ארה”ב ג’ו ביידן התייחס בשיחה עם עיתונאים לתקיפות נגד החות’ים בימים האחרונים. “העברנו לאיראן מסרים פרטיים על התקיפות. אנחנו בטוחים שאנו מוכנים למול האיום”.

• צבע אדום הערב ביד מרדכי, נתיב העשרה וארז

• טיל נ”ט נורה הערב מלבנון לעבר היישוב שתולה שבגליל המערבי. הטיל פגע ישירות בבית פרטי ונזק נגרם למבנה, אך לא היו נפגעים.

• על פי הוול סטריט ג’ורנל, גורמים ישראליים עדכנו את מצרים על מבצע צבאי להשתלטות על ציר פילדלפי שבין מצרים לרצועת עזה, בצד העזתי. המבצע יכלול הצבת כוחות ישראליים במעבר שנמצא בציר ופינוי גורמים פלסטינים מהאזור, כך לפי בכירים מצרים וישראלים שצוטטו בכלי התקשורת האמריקני.

הציר נחשב למרחב אסטרטגי, שיאפשר לישראל לפקח על הכנסת אמצעי לחימה לתוך עזה, ועל בריחת פעילי טרור. לצד זאת, פעולה צבאית באזור נחשבת לרגישה בשל ההתנגדות המצרית.

• צה”ל החל בצהרים תקיפה יזומה בדרום לבנון. מטוסי קרב תוקפים כמה יעדי חיזבאללה. זאת אחרי שמוקדם יותר הצבא הודיע כי מסוק קרב של חיל האוויר תקף אמש חוליית מחבלים במרחב מרווחין שבדרום לבנון.

• בסרטון שהתפרסם בכלי התקשורת הערביים וברשתות החברתיות, נראים עזתים בורחים מבית החולים חללי אל-אקצא בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. זאת, לאחר שטנקים של כוחות צה”ל נצפו בסמוך לבית החולים.

• יו”ר ישראל ביתנו ושר הביטחון והחוץ לשעבר קרא לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינות התומכות בארגוני טרור ברחבי העולם, ובפרט בחמאס ובחיזבאללה.

“חייבים לגבות מחיר. על הפארסה האנטישמית המתקיימת כרגע בהאג, ביוזמת דרום אפריקה, חייבים לגבות מחיר ובראש ובראשונה לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינה התומכת בארגוני טרור בעולם. במקביל מדינת ישראל חייבת לקרוא ליהודים בדרום אפריקה לעלות לישראל ולא לחכות לפרץ אנטישמיות שיכלול רדיפה ופגיעה ביהודים, כפי שההיסטוריה לימדה אותנו”.

• לוחמי צוות הקרב של חטיבה 179 (עוצבת ראם) זיהו חוליית מחבלים, חמושה בטילי RPG וקלצ’ניקוב, נכנסים למבנה ששימש כמפקדה של חמאס, ארבו להם – והכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל אותם.

במקביל, צוות הקרב של חטיבה 646 פשט על חמ”ל פעיל של ארגון הטרור חמאס ואיתר עשרות אמצעי לחימה, מחשבים, טלפונים ואמצעים מודיעיניים רבים. לאחר סיום פעילות הכוחות במרחב, החמ”ל ואמצעי הלחימה הושמדו בפעילות הנדסית של הכוח.

• משרד הבריאות בעזה הנמצא בשליטת חמאס: 23,843 פלסטינים נהרגו, 60,317 נפצעו מאז תחילת המלחמה.

• דובר החות’ים התראיין לסוכנות הידיעות רויטרס, והצהיר כי התקיפות האמריקניות על מטרות החות’ים בתימן ביומיים האחרונים היו “לא יעילות”.

• מסוק קרב של חיל האוויר תקף אמש חוליית מחבלים באזור מרווחין שבדרום לבנון. במקביל, כוחות מיוחדים וכוחות ארטילריה של צה”ל ירו לעבר חוליית נ”ט במרחב יארון.

• לוחמי צוות הקרב החטיבתי 646 איתרו והשמידו בשכונת בשכונת אל-מועארקה שבמרכז הרצועה שני מתחמי משגרי רקטות המוכנים לשיגור. לוחמים נוספים מהחטיבה איתרו והשמידו עשרות משגרים מוכנים לשיגור. בתיעוד מיוחד מהשמדתם שפרסם דובר צה”ל, ניתן לראות כי חלק מהמשגרים היו טעונים.

לוחמי צה”ל שפעלו בח’אן יונס זיהו מחבלים שהתקרבו לכוחות – והם חוסלו באמצעות ירי טנקים. במקביל, לוחמי צנחנים זיהו מחבלים מבצעים ירי ממבנה ובורחים, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר אשר תקף את המחבלים. אחד המחבלים חוסל ומחבל שני ברח למבנה נוסף. המחבל היה תחת מעקב של הכוח וזמן קצר לאחר מכן הוכוון כלי טיס נוסף שתקף את המחבל והוא חוסל.

בפעילות של לוחמי צוות הקרב החטיבתי 55 בבית מחבל, נמצאו חוברות הדרכה של הג’יהאד האיסלאמי הפלסטיני, עמדות ירי צלפים שכוונו לכוחותינו ואמצעים טכנולוגים נוספים. לא רחוק משם, לוחמי סיירת גבעתי זיהו מחבלים רעולי פנים, ירו ירי טנקים לעברם והמחבלים חוסלו.

• כוחות ארה”ב תקפו באמצעות ספינת קרב אמריקנית מתקן מכ”ם בתימן ששימש את החות’ים, וכי התקיפה היא פעולת תגמול ספציפית בהמשך להתקפות שביצעו החות’ים אתמול. עוד מסר הגורם, כי בדומה לתקיפה הקודמת אמש, האחרונה בוצעה באמצעות טילי טומהוק.

• יממה לאחר שפתח בגל תקיפות על יעדים של החות’ים בכמה ערים מרכזיות בתימן, צבא ארה”ב תוקף שוב מטרות נוספות של החות’ים בבירה צנעא. תושבים דיווחו על פיצוצים עזים שנשמעים בבירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות