נס: פיגוע רצחני גדול סוכל בערב שבת ליד אדורה שבהר חברון • צפו

כוחות צה"ל חיסלו בליל שבת שלושה מחבלים שניסו לחדור לישוב אדורה שבהר חברון • בתיעוד ממצלמות האבטחה של היישוב נראים השלושה – בן 19 ושני בני 16 - זוחלים מתחת לגדר היישוב • על גופות השלושה נמצאו רובי M-16, בקבוקי תבערה, סכינים וגרזן • חייל נפצע באורח בינוני
חיים טוויל
ג' שבט התשפ"ד / 13.01.2024 18:15

כוחות צה”ל חיסלו בליל שבת שלושה מחבלים שחדרו אל אזור התעשייה של הישוב שבהר חברון.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

התקרית החלה בערב שבת לאחר שהתקבלה התרעה בגדר היישוב. חייל צה”ל במילואים מגדוד ההגנה המרחבית קפץ למרחב הגדר ההיקפית של אזור התעשייה הצמוד ליישוב, כדי לבדוק את ההתרעה  – ונורה על ידי המחבלים.

כשהוא פצוע באורח קל, הצליח הלוחם להקפיץ לגזרה כוחות גדולים. החייל נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

במהלך הסריקות, לוחמי צה”ל במילואים מגדוד 5060 חיסלו את שלושת המחבלים.

השב”כ הודיע הבוקר כי מדובר במחבלים מחמד עראפת אבו גחישה, בן 16, עודי אבו גחישה, בן 16 ואסמאעיל אבו גחישה, בן 19 – שלושתם מאידנא הסמוכה לחברון, ללא מעצרים קודמים או רקע ביטחוני.

על גופות השלושה נמצאו רובי M-16, בקבוקי תבערה, סכינים וגרזן.

פיקוד העורף הודיע הבוקר לתושבי אדורה בהר חברון כי הם יכולים לצאת מבתיהם, לאחר אירוע הירי סמוך ליישוב.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה ישי רוזיליו קיימו הערכת מצב בנקודת חיסול המחבלים.

פוקס אמר: “אנחנו בתקופה מאתגרת, במרבית הפעמים אנחנו מצליחים לעצור או לפגוע במחבלים לפני שהם יוצאים לבצע את הפיגועים. במקרה הזה, נמנע פיגוע משמעותי כששלושה מחבלים הצליחו להגיע ולפרוץ את גדר הישוב, אך הם נתקלו במערכת הגנה חזקה ומוכנה, דרך חייל ההגמ”ר שנפצע והקפיץ את הכוחות ועד לגדוד המילואים שחתר למגע וחיסל את המחבלים. אנחנו נלמד מהאירוע על מנת להפיק לקחים ולהשתפר, ובמקביל נמשיך לפעול במאמץ התקפי רחב”.

מפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה ישי רוזיליו: ״מדובר בפיגוע משמעותי שנמנע בזכות החיבור בין חדות הסיור של גדוד ההגנה המרחבית למרכיבי הבטחון האזרחיים אשר התריעו על האירוע, ללוחמי המילואים שחתרו למגע וחיסלו אותם לאחר שהוקפצו כוחות רבים.

“בתקופה האחרונה תירגלנו רבות את הכוחות והמערכות לרגע הזה וברגע האמת המחבלים פגשו קצה עוצמתי, שלם וחד וכך יעשה לכל מי שיבקש לפגוע בנו.״

חובשת רפואת חירום במד”א עמנואל אטיאס סיפרה: “הביאו אלינו הביתה גבר כבן 34 בהכרה מלאה כשהוא מתהלך עם פציעה מירי ברגל. יחד עם חובשים נוספים של מד”א שהיו איתי, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום וחבישות. לאחר שהמחבלים חוסלו וניתן היה לצאת מהבית העברנו אותו לכוח רפואה של צה”ל והוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות