צה”ל חיסל מפקדים של הנוח’בה • החות’ים: 5 נהרגו ב-73 תקיפות

כוחות צה"ל פועלים בדרום הרצועה: חיסלו עשרות מחבלים ובהם מפקדים בנוח'בה בח'אן יונס. רחפן חיסל מחבל שירה מחלון • רוסיה קראה לכנס דיון במועצת הביטחון בעקבות המתקפות בתימן • שר החוץ הבריטי: "החות'ים חייבים לעצור את מתקפותיהם בים האדום" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ב' שבט התשפ"ד / 12.01.2024 10:57
היום ה-98 למלחמה I עדכונים שוטפים:
14:50: שני טילי נ”ט נורו  למרחב מלכיה שבגליל העליון, לא ידוע על נפגעים בגוף. צה”ל השיב באש.
13:10 –  לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב פעלו לחשיפת מטענים ולמעצר מבוקשים במחנה הפליטים נור א-שמס ליד שכם, הלוחמים עצרו הלילה ארבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,650 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
 12:30:  דובר הקרמלין גינה את התקיפה האמריקנית המשולבת בתימן וכינה אותה “לא חוקית על פי הדין הבין-לאומי”, אבל קרא במקביל לחות’ים להפסיק את ההתקפות על נתיבי הסחר בים האדום.

10:45 – החות’ים הודיעו: “חמישה פעילים שלנו נהרגו ושישה נפצעו ב-73 תקיפות הלילה – הדבר לא יעבור בלי עונש”.

09:30 –  האיראנים פרסמו תיעוד של ההשתלטות על המיכלית האיראנית אתמול בבוקר סמוך למפרץ עומאן.

09:30 –  שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון, ענה לגינוי הרוסי למתקפות האמריקניות-בריטיות על תימן: “כפי שמועצת הביטחון של האו”ם הבהירה – החות’ים חייבים לעצור את מתקפותיהם בים האדום”.

09:10  – בעקבות התקיפות של ארצות הברית ובריטניה, משרד החוץ הסעודי הוציא הודעה: “סעודיה עוקבת בדאגה אחרי הפעולות הצבאיות בים האדום והתקיפות האוויריות בכמה אתרים בתימן”.

09:10 – דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זאכרובה, גינתה את התקיפות האמריקניות-בריטיות בתימן: “המתקפות על תימן מראות זלזול מוחלט בחוק הבין-לאומי”.

08:40 –  בעוד שבצפון הרצועה צה”ל השלים את רוב המשימות שהוצבו לו, בח’אן יונס ובדרום הרצועה הלחימה נמשכת באופן עצים. צה”ל הודיע הבוקר כי חוסלו עשרות מחבלים בח’אן יונס ובאל מע’אזי, ובהם מפקדים בכוח הנוחבה של חמאס. באל בורייג’ רחפן חיסל מחבל שירה מחלון לעבר הכוחות.

פרט לחיסול המחבלים, הלוחמים איתרו ביממה האחרונה כמה נשקים מסוג קלצ’ניקוב, משגרי RPG והשמידו מחסן אמצעי לחימה.

07:50 –  רוסיה קראה לכנס דיון חירום במועצת הביטחון של האו”ם בעקבות התקיפות של ארה”ב ובריטניה נגד מטרות של המורדים החות’ים בתימן.

סוכנות הידיעות הרוסית TASS דיווחה כי הדיון יתקיים היום.

04:10  – גורם צבאי אמריקני: עד כה לא נרשמה תגובה מצד החות’ים, למרות הצהרותיהם שיפעלו בתגובה.  הגורם הדגיש: “הכוחות האמריקנים והבריטים שהשתתפו בתקיפה מוכנים לעשות זאת שוב אם יהיה צורך”.

03:25 – גורם בכיר בממשל ביידן: מטרת התקיפה האמריקנית בתימן הייתה “לפגוע ביכולות ההתקפה של החות’ים”.

02:35 – נשיא ארה”ב ג’ו ביידן הוציא הודעה שבה אישר את התקיפה של ארה”ב ובריטניה בתימן. בהודעה של הנשיא נכתב: “בהנחייתי, כוחות צבא ארה”ב – יחד עם בריטניה ובתמיכת אוסטרליה, בחריין, קנדה והולנד – ביצעו בהצלחה תקיפות נגד כמה יעדים בתימן שאיפשרו לחות’ים לסכן את חופש הניווט באחת מהדרכים הימיות החשובות ביותר בעולם. התקיפות הן תגובה ישירה להתקפות של החות’ים נגד ספינות בין-לאומיות בים האדום”.

02:30 – דיווח בתימן: החות’ים שיגרו מספר גדול של טילים לעבר מטרות אמריקניות ובריטניות בים סוף

02:05 – רויטרס: התקיפות בתימן בוצעו באמצעות מטוסי קרב, ספינות וצוללות

01:40 –  לפי הדיווחים, מטוסי קרב אמריקניים ובריטיים תוקפים כעת לפחות תריסר מטרות בתימן, כולל מתקני אימונים ומתקני לאחסנת כטב”מים של החות’ים. התקיפות מתרכזות בארבע ערים: צנעא, חודידה, תעז וזביד – בהן נשמעים פיצוצים עזים.

01:30 – דיווח: החלה המתקפה של ארה”ב ובריטניה נגד החות’ים בתימן

01:10 – שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון לישראל: לאפשר סיוע הומניטרי נוסף לעזה. “המצב נואש – וצפוי להחמיר. על פי תוכנית המזון העולמית, תשעה מכל עשרה פלסטינים בצפון עזה עשויים לאכול פחות מארוחה אחת ביום”. לדבריו, מספר שיירות הסיוע צריך להגיע ל-500 ביום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות