פעיל ‘התשובה’ שהיה ממייסדי ש”ס: הרה”ח רבי שלום אליעזר קאין ז”ל

בירושלים נפטר בגיל 76, הרה"ח רבי שלום אליעזר קאין ז"ל, מחסידי אמשינוב ומפעיליה הבולטים של תנועת התשובה • היה ידידו הקרוב של אריה דרעי מימי הקמת תנועת ש"ס • דרעי ספד: "צר לי עליך אחי, ידיד נפשי ואהובי, רבי לייזר היקר, נעמת לי מאד"
יוסף גרינבוים
ב' שבט התשפ"ד / 12.01.2024 10:39

ברוך דיין האמת: הבוקר (שישי) נפטר בירושלים, בגיל 76, הרה”ח רבי שלום אליעזר קאין ז”ל, מחסידי אמשינוב, מפעיליה הבולטים של תנועת התשובה עשרות שנים, ומראשוני המייסדים של תנועת ש״ס, ומראשוני ‘עסקני הרפואה’ בירושלים.

המנוח ז”ל נולד בהונגריה בחג הפסח תש”ז לאביו הרה”ח רבי מתתיהו קאין ז”ל.

היה חסיד אמשינוב נלהב ודבק ברבו האדמו”ר, כמו כן זכה לקרבה מיוחדת ממרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל שחיבבו מאד.

היה ידידו הקרוב של יו”ר ש”ס אריה דרעי בעת הקמת ש”ס.  נטל חלק בהקמת וניהול בטאון ש”ס, וסייע בדוברות המפלגה והקשר עם העיתונות. בתקופת ‘שאגת אריה’ לא מש מרחבת כלא מעשיהו. בעבר כיהן כראש מועצת ‘שגב שלום’.

הבוקר ספד לו דרעי:  “צר לי עליך אחי, ידיד נפשי ואהובי, רבי לייזר היקר, נעמת לי מאד. הרב קאין היה מראשוני תנועת הקירוב בקריית נוער בירושלים שם פעל להשיב לב אבות על בנים, בחן ובנועם ובמרץ רב.

היה מראשוני עסקני הרפואה בירושלים, עוד בטרם הקמת הארגונים הגדולים. יחד עם הרב שיינברגר הווה כתובת מרכזית לפניות רבות של חולים, וסייע להם רבות באמצעות קשריו עם הרופאים בבתי החולים.

עם הקמת תנועת ש״ס, היה מפעיליה הבולטים והרוח החיה בכינוסים. ראו על פניו את האהדה לרעיון המהפכה של התנועה ביחס לבני עדות המזרח ובהחזרת עטרה ליושנה. זכה לקרבה מיוחדת ממרן רבינו עובדיה יוסף זצוק״ל שחיבבו מאד. בהמשך אף נטל חלק בהקמת וניהול בטאון התנועה, וסייע רבות בדוברות התנועה והקשר עם העיתונות, והכל בזכות אופיו החביב וחיוכו התמידי.

“היינו בידידות אמיצה וקרובה במשך עשרות שנים, ותמיד עמד לצידי בכל משעולי הדרך. בתקופת ׳שאגת אריה׳ לא מש מהמקום ואת התמיכה האיתנה שהפעיל משם לא אשכח לעולם.

זכויותיו בעולם התשובה וקירוב רחוקים רבות ועצומות, גדולה האבידה עד מאד. בשמי ובשם תנועת ש״ס לדורותיה אני שולח תנחומים כנים למשפחתו הנכבדה. מן השמיים תנוחמו. יהי זכרו ברוך”.

לאחרונה התייסר בייסורים קשים וקבלם באהבה.

הותיר אחריו את רעייתו ודור ישרים מבורך.

מסע הלוויה יצא הבוקר (שישי) בשעה 10:45 מביתו ברחוב שערי תורה 16 בשכונת בית וגן, דרך בית המדרש אמשינוב – להר המנוחות, שם ייטמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות