במטוסי קרב וטילי טומהוק: ארה”ב ובריטניה תקפו את החות’ים

אחרי עשרות תקיפות שביצעו החות'ים נגד נתיב השיט בים האדום: ארה"ב ובריטניה תקפו יותר מתריסר מטרות של המורדים החות'ים בתימן - כולל מתקני אימונים ומתקני לאחסנת כטב"מים • פיצוצים נשמעו בצנעא, חודיידה ותאיז • בכיר חות'י: "נתעמת עם ארה"ב, נעמיד אותה על הברכיים"
נתן פרל
ב' שבט התשפ"ד / 12.01.2024 02:29

על רקע ההתגרויות: הלילה (ליל שישי) נפתחה מתקפה אווירית של ארה”ב ובריטניה נגד מטרות של החות’ים בתימן.

לפי הדיווחים, מטוסי קרב אמריקניים ובריטיים תקפו לפחות תריסר מטרות בתימן, כולל מתקני אימונים ומתקני לאחסנת כטב”מים של החות’ים.

התקיפות מתרכזות בארבע ערים: צנעא, חודידה, תעז וזביד – בהן נשמעים פיצוצים עזים.

בכירים אמריקנים אמרו לסוכנות הידיעות אי.פי: “הותקפו יותר מ-12 מטרות ובהן מחסני תחמושת ומערכות הגנה אווירית”.

בכיר אמריקני אמר ל-CNN: “תקפנו באמצעות מטוסי קרב וטילי טומהוק”.

ההפצה בבירת תימן, צנעא

מוקדם יותר הערב כינס ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, את הקבינט, כדי לעדכן את חברי הממשלה, וגם את ראשי האופוזיציה והפרלמנט – שבריטניה מצטרפת למתקפה נגד החות’ים בתימן.

על פי דיווח בטיימס הבריטי, סונאק עדכן אותם על כוונה לתקוף מיידית בתימן – בתגובה לעשרות תקיפות שביצעו החות’ים נגד נתיב השיט בדרום ים סוף.

על פי דיווח ב’וול סטריט ג’ורנל’, דיפלומטים מהמערב ציינו שהמטרות יהיו ככל הנראה מתקני שיגור רקטות וכטב”מים, מכ”מים ומחסני נשק באזור הערים התימניות אל חודיידה וחג’ה, אך גם מטרות בבירה צנעא.

הרגע בו הפציצו את העיר חודיידה

עוד צוין, כי הכוחות החות’ים ניידו חלק מהתחמושת והציוד הצבאי וביצרו חלק ממנו, בציפייה למתקפה האמריקנית.

בתגובה למתקפה, בכיר בחות’ים, עבד א-סלאם ג’חאף צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “נשרוף את האזור. נתעמת עם ארה”ב, נעמיד אותה על הברכיים, נשרוף את ספינותיה ואת בסיסיה, ואחת היא מה יהיה המחיר. נמשיך לתקוף אוניות של הציונים ואת אלה שמפליגות לישראל”.

מנהיג החות’ים עבד אל-מאלכ אל-חות’י אמר הערב, לפני המתקפה:  “נגיב על כל תקיפה אמריקנית נגד כוחותינו, מי שבוחר לפגוע בעמנו וכוחותינו מסכן את ספינותיו. התגובה לכך תהיה גדולה יותר מזו האחרונה שבוצעו באמצעות כטב”מים וטילים”.

ביום שלישי הפילו צבאות ארה”ב ובריטניה 21 מל”טים וטילים שירו ​​החות’ים לעבר הים האדום.

בשבוע שעבר פרסמו ארה”ב, בריטניה ושאר בעלות הברית שלהן אזהרה אחרונה כלפי המורדים החות’ים, בדרישה שיפסיקו את תקיפותיהם בים האדום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות