הפרשן הצבאי על הסערה: ‘אוי אוי אוי, רואה דוכן תפילין? מה מפריע?’

בפתח תכניתו ברדיו 103 התייחס יוסי יהושע, הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות', לסערה בגימנסיה הרצליה בת"א, כאשר המנהל התעמת עם תלמיד שהניח תפילין: "עיר ליברלית? אז תן לי להניח תפילין. אתה, הליברל הגדול, מקבל הכל חוץ מדוכן תפילין. אז דע לך - מי שבא להניח הוא לא פנאט"
אבי כץ
א' שבט התשפ"ד / 11.01.2024 14:27

יוסי יהושע, הפרשן הצבאי של העיתון ‘ידיעות אחרונות’, התייחס הבוקר (חמישי), בתכנית שהגיש ברדיו 103FM יחד עם יריב אופנהיימר, לסערת התפילין בגימנסיה ‘הרצליה’ בתל אביב.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

זאת לאחר שביום שלישי התעמת ד”ר זאב דגני, מנהל הגימנסיה, עם תלמיד שנענה להצעה של פעיל חב”ד ורצה להניח צפילין בשערי בית הספר.

יהושע אמר בתכנית: “מה מפריע לדגני? מה מפריע לו התפילין? אוי אוי אוי, אתה רואה דוכן תפילין?!

“זה המחנך שאנחנו רוצים לילדינו בעת של מלחמה קיומית? והוא לא היחידי, יש עוד כאלה. למה מצב כזה בכלל מתקיים? תל אביב באמת עיר ליברלית? אז תן לי להניח תפילין.

“זה מתחבר לאירועים שלפני המלחמה. אתה, הליברל הגדול, מקבל הכל חוץ מדוכן תפילין. אז דע לך – מי שבא להניח הוא לא פנאט”.

אופנהיימר, איש שלום עכשיו, הגיב: “אני לא נגד הדת. הסיפור פה זה לא בן אדם שרוצה להתפלל ולהניח תפילין, אלא קמפיין של חב”ד ואחרים שמנסים לשנות את האופי של העיר, של החברה, של המדינה. כשאני רואה דוכן אחד לא אכפת לי, שניים לא אכפת לי, אבל כשאני רואה עשרה כל חמש מטר עם שלט גדול – זה כבר לא דת, זה קמפיין”.

הוא הוסיף:  “כמו שאני לא הולך לבני ברק ומסביר למה אין אלוהים, כך אני לא רוצה שיבואו אנשים מבני ברק אל תוך העיר הליברלית שלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות