מצמרר: התנדב להגיד קדיש על חלל צה”ל – והצטרף למשפחת השכול

איתן מייזלס התנדב, במסגרת מיזם 'קדיש לכל קדוש', לומר קדיש מידי יום על השוטר ודים בלוך הי"ד, שנפל בשבת השחורה • לפני כשבועיים, בנו של איתן, ניתאי מייזליס הי"ד נפל בקרב  • אלמנתו של השוטר הגיעה לניחום אבלים
יוני גרין
א' שבט התשפ"ד / 11.01.2024 10:21

לפני כשלושה חודשים הגיע נציג של עמותת ‘חסד חיים ואמת’ אל ביתה של אורטל בליך, במהלך ‘השבעה’ על בעלה ואדים הי”ד שנפל בקרב על בארי.

אורטל פנתה לנציג וביקשה דבר אחד – לדעת שיש מי שיאמר קדיש על בעלה במהלך שנת האבל. “חששתי מאוד שלא יהיה מי שיאמר קדיש על ודים, זה משהו שהטריד אותי במהלך השבעה. כל יהודי רוצה שיגידו עליו קדיש במהלך השנה”.

כך נולד מיזם “קדיש לכל קדוש” של עמותת ‘חסד חיים ואמת’, בשיתוף ‘אחים לעורף’, במסגרתו מתנדבים מכל הארץ מאמצים שם של חלל או נופל במלחמה ואומרים עליו קדיש במשך שנה שלמה.

באותו היום חזר אליה נציג העמותה ועדכן אותה כי איתן מייזלס התנדב לומר קדיש על בעלה במהלך השנה הקרובה.

“לקחתי על עצמי לומר קדיש על ודים, שוטר צעיר עם ילדים קטנים, שאלמנתו חששה שלא יהיה מי שיאמר עליו קדיש במהלך השנה. התנדבתי למשימה עם מחויבות לא קלה. אני אומר עליו קדיש שלוש פעמים ביום במהלך תפילה שמתקיימת במניין”.

אורטל קיבלה עדכון על התנדבותו של איתן עוד באותו היום. “הידיעה שיהודי שמעולם לא הכרתי ולא מכיר את ודים, התנדב לומר עליו קדיש בכל יום, כאילו הוא בן משפחה, ריגשה אותי ונתנה לי תקווה שודים לא נפל לחינם, שהעם שלנו מאוחד וחזק וערב זה לזה”, אמרה אורטל.

לפני כשבועיים אירע אסון: בנו של איתן, ניתאי הי”ד, לוחם שיריון, נפל בקרבות בעזה.

“פתאום הפכנו לחלק ממשפחת השכול”, מספר איתן. “בני אהובי נפל בקרב בעזה וברגע אחד החיים שלנו השתנו. החיבור ביני לבין אורטל הפך להיות שותפות גורל אמיתית. שנינו משתייכים עכשיו למשפחת השכול. החיבור בינינו ישאר לעד. עכשיו, אני אומר קדיש גם על ודים שהפך לחלק ממני ומשפחתי וגם על בני שנפל בקרב”.

מימין לשמאל: דרור דוד עמוס, מיזלס ורעייתו, ואלמנתו של השוטר ואדים הי”ד

אורטל הגיעה לנחם את משפחת מייזלס במהלך השבעה: “מי יכול היה לדמיין תסריט כזה, שבו פחות משלושה חודשים אחרי שודים נפל, בנו של איתן גם יפול בקרב. אם עד עכשיו הקדיש חיבר בינינו, עכשיו הגורל המשותף שלנו הפך אותנו למשפחה אחת. בנסיבות קשות ומצערות זכיתי להכיר אנשים יוצאי דופן שהפכו למשפחה שלי. אין לי מספיק מילים להודות לאיתן על מסירות הנפש להמשיך לומר קדיש על ודים, גם לאחר הידיעה על נפילת בנו”.

איתן מבקש להעלות את המודעות למיזם ולקרוא לעוד אנשים להתנדב ולאמץ שם של חלל או נופל בקרב במהלך המלחמה. “יש מאות נרצחים צעירים מאוד שאין מי שיאמר עליהם קדיש. זה חסד אמיתי ומצווה גדולה וזה נותן המון נחמה למשפחה השכולה. אני פונה לכל מי שיכול ומבקש אם אתם יכולים – קחו עליכם את המשימה הזאת. זה מאחד את העם”.

דרור עמוס, מייסד ‘חסד חיים ואמת’: “בצער רב בכל יום הרשימה של החללים הולכת וגדלה ואנחנו זקוקים למתנדבים נוספים. המיזם מתעתד להיות פרויקט ההנצחה הגדול של המלחמה הישראלית ויוצר חיבורים בין קצוות שונים בחברה הישראלית, מכורח הנסיבות. באמצעות אמירת הקדיש על כל נופל או חלל, אנחנו מבטיחים שכל אחד ואחת יונצחו. שלא נשכח אותם לעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות