דוגמא אישית • היו”ר אוחנה החליט: הכנסת תקצץ 121 מיליון שקל מהתקציב ל-2024

אריה ריבקינד
|
כ"ט טבת התשפ"ד / 10.01.2024 13:56
יו״ר הכנסת הודיע לשר האוצר: הכנסת תקצץ סכום של 121 מיליוני שקלים מתקציבה לשנת 2024, לטובת המאמץ המלחמתי  • הקיצוץ יצטרף לקיצוץ בסך 80 מיליוני ש״ח שכבר קיצצה  הכנסת עם תחילת המלחמה –  ובסך הכל 201 מיליוני ש״ח

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה בישר היום (רביעי) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, כי החליט לקצץ סכום של 121 מיליוני ש״ח מתקציב הכנסת לשנת 2024 – אשר יועברו לאוצר המדינה לטובת המאמץ המלחמתי.

קיצוץ זה של 121 מיליוני ש״ח מצטרף לקיצוץ קודם עליו החליט יו״ר הכנסת על סך 80 מיליוני ש״ח, אשר בוצע בחודש נובמבר. סך הקיצוצים הכולל מתקציב הכנסת מתחילת המלחמה ולטובת מאמציה עומד על 201 מיליוני ש״ח.

הנושא יועבר לאישור הוועדה המשותפת לעניין תקציב הכנסת לביצוע.

בכנסת ציינו, כי מדובר בקיצוץ שלא אמור לפגוע בהמשך פעילותה החיונית והשוטפת, וכן יישמרו העקרונות בעניין עצמאות תקציב הכנסת והפרדת הרשויות.

יו״ר הכנסת אמיר אוחנה: ״מדינת ישראל מצויה באחד מרגעיה המאתגרים והקשים ביותר כאומה. ניתובם של כלל המשאבים האפשריים להצלחתו של המהלך הצבאי ולצליחתו של האתגר הכלכלי העצום שעומד בפנינו כחברה הם מהלך הכרחי שהחברה הישראלית כולה צריכה להירתם אליו. בשעה הקריטית הזו אין שום דבר חשוב יותר מאשר שילוב כוחות בין כל חלקי המדינה והחברה והקדשת כלל המשאבים להשגת יעדי המלחמה ושיקום הכלכלה״.