11 ח”כים: ליצור מתווה פיצויים עבור מורי הדרך ונתוני שירותי תיירות

במכתב שיזמה חברת הכנסת לימור סון הר מלך נכתב: מורי הדרך הם מגזר חשוב המראה את יופייה של הארץ לעולם, תורם להסברה ולקשר של ישראל עם התפוצות, מכניס לישראל כסף רב, ומפרנס במישרין ובעקיפין מאות אלפי אזרחים
אריה ריבקינד
כ"ט טבת התשפ"ד / 10.01.2024 13:02

11 חברי כנסת פנו הבוקר (רביעי) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ולשר התיירות חיים כץ בבקשה כי יצרו מתווה פיצויים עבור מורי הדרך שאיבדו את פרנסתם החל ממתקפת הפתע  על ישראל.

על המכתב, אותו יזמה ח״כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, חתמו חברי הכנסת יצחק קרויזר, אלמוג כהן, צביקה פוגל מעוצמה יהודית, מתן כהנא, מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי, קטי שטרית, אושר שקלים, אריאל קלנר, ניסים ואטורי מהליכוד, וח״כ ארז מלול מש״ס.

בפניה לשרים כתבו חברי הכנסת: ״בימים אלה כשמצוקות מגזרים רבים על סדר היום הציבורי, ובצדק, ברצוננו להעלות מגזר נוסף, יצרני ותורם אשר חבריו נמצאים במצוקה קשה ורבים מחבריו אינם יודעים מתי יחזרו להתפרנס. מדובר במגזר נותני שירות לתיירות ובראשם מורי הדרך״.

חברי הכנסת הוסיפו: “בישראל אלפי מורי דרך פעילים, רובם מפרנסים משפחות. מורי הדרך היו הראשונים להיפגע כלכלית בתקופת הקורונה והאחרונים לחזור לעבוד לאחריה. לצערנו גם הפעם, מיד בתחילת המלחמה בוטלו למורי הדרך ונותני שירותי התיירות קבוצות לחודשים רבים קדימה ומורי הדרך שאיבדו באחת את מטה לחמם מצויים באי-ודאות מוחלטת בנוגע לעתידם.

על כן אנו קוראים לכם ולמשרדים שאתם עומדים בראשם, לתת את הדעת על מצוקתם ולייצר מתווה פיצויים שיוכל לסייע להם ולו במעט עד שתשוב עבודתם”.

חברי הכנסת הדגישו: “מורי הדרך הם מגזר חשוב המראה את יופייה של הארץ לעולם, תורם להסברה של מדינת ישראל ולקשר של ישראל עם התפוצות, מכניס לישראל כסף רב, ומפרנס במישרין ובעקיפין מאות אלפי אזרחים. נשמח שתשקלו את פנייתינו בחיוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות