מיסים על סיגריות ורכבים חשמליים יעלו: הקיצוצים שהממשלה צפויה לאשר

על רקע הנזקים הכלכליים בגלל מלחמת 'חרבות ברזל': משרד האוצר עובד על שורת קיצוצים כדי לא לעבור את רף הגירעון הקבוע בחוק • מחירי הסיגריות צפויים לזנק, נקודות זיכוי להורים לילדים קטנים יבוטלו • מה עוד צפוי להיות מאושר?
חרדים 10
כ"ט טבת התשפ"ד / 10.01.2024 12:55

משרד האוצר הפיץ הבוקר (רביעי) חוברת הכוללת את הקיצוצים והשינויים המוצעים בתקציב 2024 – זאת בכדי להגדיל את הכנסות המדינה ולהקטין הוצאות.

לפי התכנית, הצעדים כוללים בין היתר מיסוי של פליטת מזהמים, מיסוי תחליפי דלק, מיסוי נסועה בכלי רכב חשמליים, הגדלת המס על סיגריות ומוצרי טבק ועישון, שיביא למדינה עוד 600 מיליון שקל  – וקיצוץ רוחבי בתקציב משרדי הממשלה.

לפי התוכנית, יוטל מס על בעלי הרכבים החשמליים בגובה 15 אג’ עבור כל 1 ק”מ נסיעה, החל משנת 2026 והוא נועד להחליף את מס הבלו על הדלק עקב כניסת רכבים חשמליים. הצעד כולל גם מבנה להטבות מס מסוימות על רכישות רכבים חשמליים.  כמו כן, תקציבים נוספים בממשלה יקוצצו: פרויקטי תשתיות גדולים יידחו, מספר השליחים של משרד החוץ בחו”ל יופחתו ויצומצמו כפילויות במשרדים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, תוכנית התקציב המעודכנת לשנת 2024 שמגבש שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ כוללת קיצוץ של 2.5 מיליארד שקלים בלבד בכספים הקואליציוניים. זאת, למרות שהדרג המקצועי במשרדו המליץ על קיצוץ של כ-5.5 מיליארד שקלים.

התוכנית המתגבשת, שתובא לאישור הממשלה בשבוע הבא, כוללת גם ויתור על נקודות הזיכוי להורים לילדים בני 3-0 במסגרת תוכנית ‘חינוך חינם’.

בתוך כך, משרד האוצר העביר לממשלה את נתוני הגירעון העדכניים לשנת 2024: הגירעון בתקציב המדינה צפוי לזנק ל-111 מיליארד שקלים בשנה הבאה שהם כ-6% בעקבות המלחמה.

תקרת הגרעון הקבועה בחוק היא של 43.7 מיליארד שקלים. עקב כך, יש צורך בקיצוץ של 67 מיליארד שקלים, כדי לעמוד בתקרת הגירעון הקבועה בחוק.

ם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות