מסעיר: מנהל הגימנסיה בתל אביב התעמת עם נער שרצה להניח תפילין

זאב דגני, מנהל הגימנסיה 'הרצליה' בתל אביב, התעמת עם נער שרצה להניח תפילין דגני הטיח בחסיד חב"ד שהניח לנער את התפילין: "אתה עושה פה מעשה, אתה ממריד תלמידים" • ח"כ אלמוג כהן יגיע מחר לתיכון עם זוגות תפילין • ינון מגל: "פני הדור כפני הכלב"
יוסף גרינבוים ואריה ריבקינד
כ"ט טבת התשפ"ד / 09.01.2024 23:01

ר’ זלמן הרטמן, חסיד חב”ד שזיכה נער להניח תפילין היום (שלישי) בתל אביב, הותקף בידי זאב דגני, מנהל הגימנסיה העברית ‘הרצליה’ בתל אביב, שניסה למנוע את הנחת התפילין והתעמת עם הנער.

דגני הטיח בהרטמן: “אתה עושה פה מעשה, אתה ממריד תלמידים”.

הנער  לא התרשם מהצעקות והמשיך להניח בכל זאת.

תיעוד התקרית הפך לוויראלי וגרר תגובות רבות ברשת.

חבר הכנסת אלמוג כהן הודיע, בתגובה,  כי יגיע מחר בשעה 12:00 בצהריים לשערי התיכון עם מספר רב של זוגות תפילין, לטובת התלמידים החפצים בכך.

מלשכת הח”כ נמסר: “בעקבות האירוע המביש, בו מנהל תיכון הגימנסיה בתל אביב זאב דגני, התעמת עם תלמיד שכל חטאו היה להניח תפילין – הודיע הערב ח”כ אלמוג כהן כי הוא יגיע מחר לשערי התיכון עם מספר רב של זוגות תפילין לשימוש התלמידים החפצים בכך.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב הח”כ: “דווקא לאחר השביעי לאוקטובר בו יהודים נרצחו אך ורק בשל יהדותם, אין מקום לזלזול והדחקת סממנים יהודים בשום מקום”.

הוא הוסיף וקרא לציבור להגיע ולקחת חלק במבצע הנחת התפילין. “אני קורא לכלל הציבור להצטרף למיזם הנחת התפילין ולהתגאות ביהדותם.”

יו״ר ועדת החינוך, ח״כ יוסי טייב הגיב: “הזדעזעתי לראות את הסרטון בו מנהל בית הספר מנסה למנוע מתלמיד להניח תפילין, מראות כאלו מזכירים לנו את התקופות האפלות ביותר של העם היהודי. אסור לתת לדבר כזה לקרות במדינת היהודים בפרט בעת הזו שעם ישראל זקוק לרחמי שמיים, וזכות התפילין היא זו שעומדת לנו, אני דורש ממנהל בית הספר להתנצל בפני אותו תלמיד באופן מיידי”.

איש התקשורת ינון מגל כתב: “זאב דגני, מנהל הגימנסיה בתל אביב, נלחם בנער שרוצה להניח תפילין. פני הדור כפני הכלב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות