צפו: נהרסו בתי המחבלים שרצחו 3 יהודים הי”ד בכניסה לירושלים

מאות שוטרים ולוחמי מג״ב, בסיוע רחפנים ובמסוק, איבטחו את הריסת בתי שני המחבלים מצור באהר שביצעו את פיגוע הירי בכניסה לירושלים לפני כחודש וחצי - ורצחו שלושה חרדים הי"ד
חיים טוויל
כ"ח טבת התשפ"ד / 09.01.2024 16:02

היום (שלישי) פעלו מאות שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב ירושלים, יחידת מתפ״א, כוחות תגבור משטרתיים וכוחות צה״ל בשכונת צור באהר, במטרה להרוס את בתי המחבלים – האחים אברהים ומוראד נמר, שביצעו את פיגוע הירי הרצחני בכניסה לירושלים בסוף חודש נובמבר 2023, בו נרצחו שלושה יהודים הי”ד ונפצעו נוספים.

הריסת בתי המחבלים בוצעה לפי הוראת השר לבטחון לאומי ומפכ״ל המשטרה לאחר הפיגוע, בהתאם לצו אלוף פקע״ר, ובתום אישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן – שהגיע לחפ״ק המבצע משעות הבוקר וליווה אותו עד להשלמת פיצוץ הדירות.

במהלך הפעילות בוצע שימוש ברחפנים ובמסוק של היחידה האווירית של המשטרה, לקבלת תמונת מצב מבצעית מהאוויר וסיוע לכוחות בשטח.

בטרם הריסת בתי המחבלים באמצעות פיצוצים מבוקרים, פעלו מש״קים של מחוז ירושלים, יחד עם כוחות מג״ב ירושלים, למניעת נפגעים בקרב התושבים המתגוררים בסמוך, לחלוקת אטמים והסבר אודות הפעילות לאוכלוסייה בלתי מעורבת, וכן לפינוי וסגירת השטח לצורך השלמת ההריסות.

במהלך פעילות מקדימה זו, השוטרים גם הוציאו מהמקום מספר ציפורי שיר מסוג קנריות שהיו בכלוב, והעבירו אותם למקום בטוח.

בהמשך הכוחות פעלו לפיצוץ הדירות בבנייני המגורים, והריסת החלל הפנימי שלהם במגבלות הקיימות, ומבלי לגרום נזק ליתר המבנה והדירות הלא מעורבות.

לאחר שהושלמה המשימה, כלל הכוחות יצאו מהמקום.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: “הפעילות המבצעית המהירה והממוקדת להריסת בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני היא מסר ברור לכל מי שבחר בפעילות טרור. ידע כל מי שבוחר בדרך זו את המשמעויות וההרס שהוא מטיל עליו ועל הקרובים לו בבחירתו בדרך הטרור. אני מברך את המפקדים והשוטרים על הפעילות המקצועית והמואמצת לבטח בימים קשים ומורכבים אלו”.

מפכ”ל המשטרה עקב שבתאי: “הריסת בתיהם של המחבלים לפני זמן קצר מהווה סגירת מעגל עם אותם פעילי הטרור ותומכיהם, כוחות הביטחון יגיעו וימצו את הדין עם כל פעיל טרור תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו כחוק.

“פעילות כוחותינו מהווה נדבח משלים למאמצים הלאומיים של כלל גורמי הביטחון בשמירה על העורף מפני אלו המנסים לזנב בנו בתקופה מורכבת זו.”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות