מתפתל, לא מתחייב: ליברמן פוסל שיתוף פעולה עתידי עם החרדים?

4 שנים החרים אביגדור ליברמן את הסיעות החרדיות, לצד תחזוק צ'ילבה עם אריה דרעי • אבל באחרונה הופשרו היחסים בין השניים • האם זה עשוי לאותת על אפשרות עתידית של שיתוף פעולה עם החרדים? • זה מה ששרי רוט ניסתה לברר בישיבת סיעת ישראל ביתנו
שרי רוט
כ"ח טבת התשפ"ד / 09.01.2024 14:22

השמועות על אפשרות ל’מפץ פוליטי’ הולכות וצוברות תאוצה. אתמול, בישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’ בכנסת, שאלתי על כך את היו”ר אביגדור ליברמן.

• ח”כ ליברמן, אמרת בעבר שלא תשב עם המפלגות החרדיות בקואליציה. זה אמנם היה בעידן של לפני השביעי באוקטובר, אבל לאחרונה הופשרו היחסים בינך לבין דרעי – זה עשוי לאותת על אפשרות עתידית לאיזשהו שיתוף פעולה?

ליברמן: “שרי, אני יודע שאת כל הזמן חוזרת על איזשהי מנטרה שלא ברור לי – ואני באמת לא מבין מאיפה שאפת את זה. כדי להיות מדויקים, אני פעם אחת שוחחתי עם אריה דרעי שיחה של שתי דקות שהוא התקשר במוצאי שבת, מיד אחרי תחילת המלחמה, הוא הציע לי להצטרף לממשלה אבל לא לקבינט המלחמה. אמרתי: ‘לא, תודה, אני לא מחפש כבוד’.

אמנם, אמרתי כבר, זה כבוד גדול להחליף את גלית דיסטל בתור שר מספר 38 בלי תיק, אבל אני לא מחפש כבוד אלא מחפש להיכנס מתחת לאלונקה ולקחת אחריות ולהיות בין מקבלי ההחלטות. בפעם השניה היתה לנו פגישה סודית במליאת הכנסת ובה נכחו כמדומני 109 ח”כים שהיו בתוך המליאה. הוא אמר שלום. בסדר, אני בן אדם מנומס אז אמרתי לו שלום וזו היתה שיחה שנמשכה פחות מדקה.

מעבר לזה אין שום מערכת יחסים, לא במישרין לא בעקיפין, אין שום תיאומים. כרגע, הדבר היחידי שבו אני מתעסק זה איך להביא לנצחון במלחמה גם בדרום וגם בצפון.

תראי, כל מה שקורה, גם בכנסת וגם בממשלה, זה משדר ההיפך מאחדות. כולנו רוצים אחדות, היום נפגשתי עם מילואימניקים, שלא רוצים שום שלב נוסף, לא שלב ג’ לא שלב ד’, אלא הם רוצים לסיים את המלחמה.

מעבר לזה, מה שקרה בישיבת הקבינט האחרונה, אני חושב שאני ישבתי יותר מכל חבר כנסת בישיבות קבינט, עשרות שנים, מה שהיה שם זה דבר חסר תקדים. חילופי אש תמידיים בין שר הבטחון לשר בני גנץ ולראש הממשלה, עם כל השרים, צעקות וצרחות, רמטכ”ל שיוצא בטריקת דלת – מי שנהנה מהקרבות האלו זה רק יחיא סינוואר ונאסרללה. אני מצטער על כך. וגם פה בכנסת.

אני מקווה שגם סיעות האופוזיציה יחתמו על המהלך ששרון ניר ועודד פורר מקדמים להדחת עופר כסיף מהכנסת, כרגע עודד מנסה להחתים את סיעות האופוזיציה, אני מקווה שגם ח”כים מ’יש עתיד’ ומפלגת ‘העבודה’, אנחנו ממתינים לתשובה שלהם שהם יחתמו על הדרישה הזו לקדם מהלך הדחה. אנחנו חייבים 70 חתימות ולפחות 10 חתימות מסיעות האופוזיציה, אני מקווה שנוכל להשלים את זה”.

• אז תפסול או לא תפסול מהלך עם חרדים, בהדגשה על ש”ס?

ליברמן: “כרגע זה לא רלוונטי…”

• בעתיד?

ליברמן: “תקשיבי, אנחנו כרגע עוסקים רק במלחמה…”

• אי פעם בעתיד תמשיך לפסול מפלגות חרדיות?

ליברמן: “צריך קודם כל לראות שאנחנו מנצחים במלחמה. כמו ששמת לב אנחנו לא מגישים לא הצעות אי אמון, לא חוק לפיזור הכנסת, משתדלים לגבות איפה שצריך לגבות ולהעמיד על טעויות בממשלה ובקבינט, שלא נמשיך לפעול בהתאם לקונספציה הישנה שכבר הביאה עלינו אסון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות