‘משיחיסטים’ שברו קיר ב-770 והתבצרו במנהרה • 10 נעצרו

חסידי חב"ד מזועזעים: עימותים ומעצרים התרחשו הלילה בבית המדרש של מרכז חב"ד העולמי-770, לאחר שבחורי ישיבה 'משיחיסטים' שברו קירות והתפרעו מול ניסיון לאטום בבטון את המנהרה שחפרו, במטרה להרחיב את בית המדרש • המשטרה הוזעקה וביצעה מעצרים
נתן פרל
כ"ח טבת התשפ"ד / 09.01.2024 09:48

זעזוע בחב”ד: צעירים מהפלג המשיחיסטי שברו אמש (שני), באמצעות פטישים, קיר במרכז בית המדרש הגדול של מרכז חב”ד העולמי-770, בניסיון למנוע את סתימת המנהרה שנחשפה במקום לפני מספר שבועות.

כפי שדווח בחרדים 10, מתחת לעזרת הנשים של בית המדרש נחשפה מנהרה, שנחפרה ככל הנראה בתקופת הקורונה. כוחות החירום בשכונת קראון הייטס הביעו חשש לשלום הציבור והמתפללות, וסגרו חלקית את האזור.

אמש הגיעה למקום משאית בטון במטרה לאטום את המנהרה. בתגובה החלו צעירים משיחיסטים, העומדים מאחורי חפירת המנהרה במטרה להרחיב את שטח בית המדרש, לשבור את הקיר בבית המדרש, במטרה לחבור אל המנהרה.

המעשה הוונדליסטי הוביל לניסיונות התערבות מצד המשגיח בישיבה, כמו גם מתפללים בבית המדרש, בניסיון לעצור אותם, אך ללא הועיל.

שוטרי משטרת ניו יורק שהוזעקו לזירה עצרו לפחות 10 מהמתפרעים, שהתעמתו עם השוטרים והתבצרו בתוך המנהרה.

בצעד נדיר, לראשונה מאז הקורונה, בית המדרש הגדול, הפתוח 24 שעות ביממה – נסגר עד להודעה חדשה בהוראת ה’מרכז לענייני חינוך’ והגבאים שהתאחדו כדי להגן על מבנה בית הכנסת מפני הפורעים.

יו”ר ‘המרכז לענייני חינוך’, הרב חיים יהודה קרינסקי, אותו מינה הרבי מליובאוויטש לאחראי על הנעשה במרכז חב”ד העולמי, פרסם הודעה רשמית: “קהילת חב”ד ליובאוויטש כואבת מהוונדליזם של קבוצת בחורים צעירים שהרסו הלילה את בית הכנסת הגדול ב-770, פעולות בזויות אלו ייבדקו וקדושת בית הכנסת תחזור. תודתנו למשטרת ניו-יורק על המקצועיות והרגישות”.

שבירת הקיר והשוטרים שחוסמים הכניסה לבית המדרש הנעול. צילום: COL

הגאון רבי יוסף ישעיה ברוין, רבה של שכונת קראון הייטס, הגיב בזעזוע על המראות הבלתי נתפסים.  בהקלטה שפרסם אמש, קרא הרב “לשים קץ להשתוללות הנמשכת כבר שנים”,  כדבריו, “על ידי בחורים פורקי עול, אידיוטים העושים ככל העולם על רוחם”.

הוא הוסיף: “קבוצה של אנשים שלא מונו על ידי אף אחד, השתלטו על בית הכנסת הקדוש של 770 והחליטו לעשות ככל העולה על רוחם. הדברים הגיעו לידי כך שהם חיפשו איך יוכלו להרוס ולחסל את הקירות הקדושים של 770. זה נורא בכל בית וכנסת ובוודאי לבית הכנסת כמו 770. איך ידם לא רעדה כשהלכו ונגעו בקירות האלה??! כאשר לקחו פטיש ודפקו על הקירות האלה.

“אנחנו אפילו לא דיברנו עדיין על כל המנהרות וכל שאר הדברים הנוראים שקרו. זה ההגשמה של המושג, מהרסייך ומחרבייך ממך ייצאו. יהודי שקורא לעצמו שומר תורה ומצוות, שיילך ויהרוס בית כנסת, בלי לחשוב על הסכנה, ולא על ההלכה?!” 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות