שוטרים החריבו בגוש עציון 6 בתים – ביניהם בתי לוחמים במילואים

מאות שוטרי יס"מ ומג"ב מלווים בפקחי המנהל האזרחי וכלי הרס, פשטו לפנות בוקר על בתים ליד הישוב פני קדם בגוש עציון וביצעו הרס • החרימו ציוד רב וקראוונים נגררים • השוטרים מנעו את תיעוד האירוע • ח"כ צבי סוכות: "האובססיה של פוקס לפינוי יהודים בלתי נתפסת"
חיים טוויל
כ"ח טבת התשפ"ד / 09.01.2024 10:14

מסע הרס נרחב בגוש עציון:  כוחות הביטחון והמנהל האזרחי הרסו הבוקר (שלישי) מספר מבנים בנקודות התיישבות הסמוכות ליישוב פני קדם שבגוש עציון.

עד כה דווח על הרס של שישה בתים, ביניהם בית בו מתגוררת משפחה.

את ההריסה אבטחו כוחות גדולים של משטרה ומג”ב, שלטענת התושבים גם החרימו את מכשירי הטלפון האישיים שלהם, כדי למנוע את תיעוד האירוע.

במסגרת ההריסה הוכרז ‘שטח צבאי סגור’ על הגזרה כולה – כולל כביש הגישה לישוב פני קדם.

לדברי התושבים, אחת הנקודות שנהרסו הבוקר בה הוחרב ביתה של המשפחה לצד שני מבנים נוספים ודיר כבשים, שכן בתוך תחום השיפוט הרשמי של הישוב פני קדם, עליו קיים חוזה מרעה מאושר לתושב שביתו נהרס. בנוסף, הוחרבו בתיהם של שני תושבים שמשרתים במילואים מתחילת המלחמה.

אחד התושבים שהיה בשירות מילואים ועודכן כי ביתו מוחרב על ידי המנהל האזרחי, ניסה להגיע ולפנות ציוד – אך הורחק בידי השוטרים.

תושבים שהיו בדרכם לעבודה נחסמו על ידי השוטרים למשך זמן ממושך והורשו להמשיך בנסיעה רק לאחר תשאול מקיף.

אחרי כשעתיים של חסימה עבר במקום ח”כ שמחה רוטמן, תושב פני קדם, ששוחח עם השוטרים – שניאותו לאפשר את מעבר התושבים בכביש באופן חופשי.

התושבים שבתיהם נהרסו הגיבו בזעם וכינו את ההריסה “תקיעת סכין בגב ההתיישבות”.

“אנחנו עוד לא מצליחים לעכל את מה שקרה כאן הבוקר. בשעה שרבים מתושבי הגבעות כאן מגוייסים למילואים מתחילת המלחמה, מה שיש לאלוף הפיקוד לעשות הוא להקצות מאות שוטרים למסע הרס חסר מעצורים בהתיישבות. טובי אנשינו נלחמים כעת בחזית ורק הלילה נפל חייל מגוש עציון במהלך הקרבות ברצועת עזה. אין מילים לתאר את גודל החרפה. איך אין לאלוף בושה לבצע את הפשע הזה?.

“מסביבנו שוכנים להם מאות בתים לא חוקיים של ערבים שנבנו מתוך מטרה אחת – ליצור תשתית למדינה הפלסטינית בשטח. בהם אלוף הפיקוד לא נוגע, משום שמטרתו הקמת מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון ומי שמסכלים את קידום החזון המסוכן שלו הם נקודות ההתיישבות היהודית בחזית”.

מסביבת השר סמוטריץ’ נמסר: “ההריסה הבוקר בוצעה בניגוד להנחייתו של השר. לאחר הוראת השר שלא לבצע את ההריסה אלוף הפיקוד החליט להגדיר את ההריסה כאירוע עם דחיפות ביטחונית מיידית ובכך עקף את סמכותו של השר כדי לקבל את אישורו של שר הביטחון”.

בסביבת השר תמהים על כך שלאלוף הפיקוד לא היה דחוף לפנות את הבניה הבלתי חוקית של הבדואים באותו מקום בניגוד לחוק בשנים האחרונות. כך גם הוא אינו פועל לעצור את הבניה הערבית שמשתוללת בכל מזרח גוש עציון ובכלל בכל רחבי יו”ש.

“מצער שבבוקר כזה קשה ובימים בהם צה”ל עסוק במלחמה אלוף הפיקוד באישור שר הביטחון מסיט כוחות לאכיפה נגד מתיישבים”, אמרו.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב: “בבוקר קשה זה, כאשר אנו סופרים את נופלינו, כשלוחמינו בעזה והעם מאוחד, בא השר גלנט והורס התיישבות. במקום לעצור ולהרוס את ההשתלטות הבלתי חוקית הפלסטינית על המרחבים, בוחר גלנט לתקוע אצבע בעין למתיישבים והלוחמים. זה המשך הקונספציה והפיכת האוהב לאויב והאויב לאוהב”.

גם ח”כ צבי סוכות תקף את אלוף הפיקוד: “זה באמת כל כך מכעיס. לאחר שבקשתו להרוס התיישבות יהודית נדחתה על ידי השר הממונה בצלאל סמוטריץ, הגדיר האלוף פוקס בעיצומה של המלחמה את פינוי ההתיישבות כצורך ביטחוני דחוף. עכשיו.. אין אף כפר ערבי בטווח הנראה לעין, בחודשים האחרונים לא היה שם אף אירוע ביטחוני ומאהל בדואי שהיה שם עד לאחרונה בניגוד לחוק לא פונה מעולם. מאות שוטרים ולוחמים נשלחו לבצע את המשימה הבוקר. האובססיה של פוקס לפינוי יהודים בלתי נתפסת”.

ח״כ לימור סון הר מלך, בתגובה להרס בגוש עציון: ״אז בזמן שאויבינו מבקשים למחוק את זכרנו מעל פני האדמה אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס מצא את האשמים האמיתיים – המתיישבים.

הבוקר, בעוד אקט של נקמה החליט האלוף פוקס בגיבוי שר הביטחון גלנט להשתמש בביטחון ישראל כקלף פוליטי ולהגדיר את הריסת המבנים בגוש עציון כ’אירוע עם דחיפות ביטחונית מיידית’.

לא הייתי תוקפת אלוף, בטח שלא באמצע מלחמה, אם לא הייתי חושבת שהוא בא כדי לקדם אג׳נדות פוליטיות. ולראייה מאמר בוושינגטון פוסט מסוף השבוע קורא לביידן לשים לב להיותו של האלוף פוקס שותף למגמות ארה”ב להקמת מדינה פלסטינית, ומתאר את פעילות הגנרל שפועל בישראל להקמת מדינה פלסטינית. מי שרוצה להשפיע פוליטית על מדינת ישראל מוזמן להתמודד לכנסת ולעשות זאת. לעומת זאת שימוש בתפקיד צבאי לצורך כך הוא מגונה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות