בלינקן: “יש יותר מדי קורבנות בעזה. הדיון בהאג הוא הסחת דעת” 

בלוויית מפקד כוח רדואן: מפקד מערך הכטב"מים חוסל בדרום לבנון • 9 לוחמים נפלו אתמול ברצועה - ב-3 תקריות • לאחר ההרס בגוש עציון: נתניהו הנחה לעצור פינוי והריסת בתי לוחמים ומשרתי מילואים • ארדן הציג עוגת יום הולדת ליום הולדת החטוף כפיר ביבס • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ח טבת התשפ"ד / 09.01.2024 02:06
היום ה-95 למלחמה I עדכונים שוטפים:

20:30 – שר החוץ של ארה”ב אנתוני בלינקן קיים הצהרה. על הדיון בהאג, אמר כי הדיון נגד ישראל הוא “הסחת דעת”, אך ציין כי מספר ההרוגים בעזה “גבוה מדי”. בלינקן התייחס גם לסיוע ההומניטרי בעזה, וטען שיש להגדיל אותו ולוודא שהוא מגיע באופן בטוח.

על הלחימה בגבול הצפון: “ארה”ב עומדת לצד ישראל, אנחנו רוצים להבטיח שגבול הצפון יהיה בטוח”.

על  הפגישה עם משפחות החטופים: “פגשתי אותם כבר כמה פעמים. עבורם כל דקה היא נצח. אנחנו עסוקים בהשבת החטופים, במניעת התרחבות הלחימה ובסיוע הומניטרי לפלסטינים. אנחנו עומדים לצד ישראל, חמאס ממשיך לקרוא להשמדתה”.

מזכיר המדינה האמריקני אמר עוד: “ביקשתי מישראל להעביר לרשות הפלסטינית את מלוא כספי המסים. הם שלהם, והם הכרחיים לתשלום משכורות”.

20:30 – חדשות 12: בימים הקרובים תצא משלחת בדרגי עבודה של השב”כ וגורמים אחרים למצרים במטרה לראות איך מתקדמים במשא ומתן לשחרור חטופים. בישראל מקווים שיהיה אפשר לקשור בין הדרישה להחזרת תושבים עזתיים לצפון עזה ובין שחרור החטופים. המצרים זימנו גם את נציגי חמאס. גורם ישראלי טען: הפערים עדיין גדולים מאוד.

20:27 –  ח״כ לימור סון הר מלך: ״מברכת על הודעתו של רוה״מ לפיה יש להימנע בתקופה זו מהרס. יחד עם זאת אני מצפה שיובהר לשר הביטחון ולאלוף הפיקוד כי בממשלת הימין הריסת מבנים, שכונות ויישובים ביו״ש, בכל עת, היא מחוץ לתחום״.

20:20 –  אזעקות בגליל העליון.

20:15 – מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ביקר היום בקהיר לצורך שיחות בנושא החטופים וציר פילדלפי

20:00 – לשכת ראש הממשלה הודיעה לאחר פינוי המאחז בגוש עציון הבוקר: נתניהו הנחה שכל עוד נמשכת המלחמה, ייעצרו פינויים והריסתם של בתי לוחמים ומשרתי מילואים מתיישבים ביהודה ושומרון.

19:50 – היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה פרסמו הבהרה לאחר פניות שהתקבלו בעניין התבטאויות בנושא מלחמת “חרבות ברזל”, ובה ביקשו “להבהיר את המובן מאליו”. “מדינת ישראל, ובכלל זאת גופי הביטחון, מחויבים לפעול לפי עקרונות הדין הבין-לאומי ודיני הלחימה”.

“התבטאויות שיש בהן כדי לקרוא, בין היתר, לפגיעה מכוונת באזרחים בלתי מעורבים, נוגדות את המדיניות הנוהגת ועלולות להוות עבירות פליליות, לרבות עבירות הסתה. בימים אלה מצויים כמה מקרים בבחינה של גורמי אכיפת החוק”.

18:50 – דיווח ברויטרס:  מצרים דחתה הצעה של ישראל להגברת הפיקוח הישראלי על אזור החיץ בגבול מצרים-עזה. לפי הדיווח, מצרים מתעדפת את המאמצים לתיווך הפסקת אש לפני העבודה על ההסדרים שלאחר המלחמה.

18:35 – שר ההגנה של בריטניה גרנט שאפס הודיע שספינת המלחמה הבריטית HMS Richmond בדרכה לים סוף, כחלק מההתמודדות עם איום החות’ים. הספינה תצטרף לספינת המלחמה הבריטית HMS Diamond שכבר פועלת באזור.

18:20 – אזעקות נשמעו בשדרות בעקבות ירי רקטי. עיריית שדרות הודיעה כי חמש רקטות נורו לעבר העיר וכי שלוש מהן יורטו מעליה. השתיים האחרות יורטו או נפלו מחוץ לעיר. “אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק לרכוש”.

18:00 – בלינקן נפגש עם נציגי משפחות חטופים אמריקנים.

17:40 – בלבנון מדווחים כי כטב”ם ישראלי תקף בכפר אל-ע’נדוריה שבדרום המדינה, הזירה בה מוקדם יותר הותקף רכב שהיו בו שלושה מחבלי חיזבאללה. בהמשך, צה”ל הודיע כי תקף תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה באמצעות כלי טיס.

בצה”ל ציינו כי בנוסף לתקיפת התשתיות הצבאיות באמצעות כלי טיס, מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של חיזבאללה במרחב הכפר יארון שבדרום לבנון, וכלי ארטילריה של צה”ל ירו לעבר מרחבים שונים בדרום לבנון.

על רקע התקיפות בלבנון, בחיזבאללה הודיעו רשמית על חיסולו של עלי חסין ברג’י, אחראי מערך הכטב”מים של חיזבאללה בדרום לבנון. בהצהרה של ארגון הטרור הוא כונה “שהיד לוחם” ולא מפקד, בשונה מבכיר כוח רדואן ויסאם א-טויל שחוסל אתמול.

17:30 –  השגריר באו”ם גלעד ארדן הציג עוגת יום הולדת לציון יום הולדתו של התינוק החטוף כפיר ביבס שיחול בקרוב, וביקש שהעוגה תישאר כתזכורת עד שישוב הביתה. בנאום בעצרת הכללית של האו”ם התייחס ארדן לביבס שיציין יום הולדת שנה בשבי חמאס.

ארדן פנה לשגרירים ואמר: “רבים מכם הורים, סבים וסבתות, מחכים לכל רגע ראשון של התינוק. אבל התינוק כפיר ביבס הוא סמל לאכזריות חמאס. כפיר צפוי ‘לחגוג’ את יום הולדתו הראשון בשבי חמאס. הוא אפילו לא יודע להגיד ‘אימא’. האם הוא מקבל את מה שהוא צריך? איך אפשר להחזיק תינוק חטוף בידי טרוריסטים. הכי עצוב שהוא נשכח על ידי ארגון כמו האו”ם. אתם מדברים על הפסקת אש שתשאיר את השליטה בידי אנשים כאלה? כמה פשטתם את הרגל מוסרית?”

17:18 – אזעקות בעוטף עזה.

16:30 – שר החוץ של ארה”ב אנתוני בלינקן נפגש עם רה”מ ועם שרי קבינט המלחמה. בהודעה שפורסמה לאחר הפגישה, נאמר: “אישר מחדש את תמיכת ארה”ב בזכותה של ישראל למנוע חזרה של התקפות הטרור שהיו ב-7 באוקטובר”.

בלינקן הדגיש את חשיבות ההימנעות מפגיעה באזרחים ובתשתיות אזרחיות בעזה. “בלינקן וראש הממשלה דנו במאמצים המתמשכים להבטיח את שחרורם של כל בני הערובה ובחשיבות הגברת רמת הסיוע ההומניטרי להגיע לאזרחים בעזה”, נכתב.

16:20 – שגריר סעודיה בבריטניה, הנסיך ח’אלד, אמר כי מדינתו עדיין מעוניינת בנרמול היחסים עם ישראל לאחר המלחמה בעזה. לדבריו, “הסכם היה קרוב”, לפני 7.10, ו”כל עסקה חייבת להוביל להקמת מדינה פלסטינית”.

16:10  –  כטב”ם שחדר משטח לבנון יורט בשמי הגליל העליון.

16:05  – העצרת הכללית של האו”ם תתכנס היום בשעה 17:00 (שעון ישראל) לדיון מיוחד במלחמה בעזה. השגריר גלעד ארדן אמר כי בכוונתו להבהיר לשגרירים: “ישראל מתנגדת נחרצות להפסקת אש וממוקדת בהחזרת החטופים ובדרישה שהאו”ם יכיר במעשי האונס שביצעו מחבלי החמאס. אדגיש את העיוות המוסרי באו”ם, שמאפשר לפתוח בהליך בבית הדין בהאג שמשרת את רוצחי החמאס”.

15:59  – כטב”ם נפל באזור קריית שמונה.

15:52 – חשש לחדירת כלי טיס עוין באביבים, יראון, ברעם, אזור תעשייה רמת דלתון, כרם בן זמרה, דלתון, ריחאנייה, עלמה וג’ש – גוש חלב

15:26 –  חשש לחדירת כלי טיס עוין ביישובי הגליל העליון: אזעקות הופעלו במעיין ברוך, מרגליות, מטולהבית הלל, שניר, ע’ג’ר, שאר ישוב, כפר יובל, משגב עם, הגושרים, דפנה, כפר גלעדי, תל חי, קריית שמונה, קיבוץ דן ומנרה

15:15 –  כטב”ם של חיזבאללה התפוצץ בגליל העליון – אין נפגעים

15:05 – כלי תקשורת בלבנון מדווחים: בתקיפה שבוצעה היום בלבנון חוסל עלי חסין, מפקד אזור דרום ביחידה האווירית של חיזבאללה. מדובר במחבל שהוביל את מתקפת הכטב”מים שבוצעה הבוקר לעבר בבסיס פיקוד הצפון בצפת. חיזבאללה הודיע על המחבל ה-157 שחוסל מפרוץ המלחמה.

14:46 – אזעקות בגליל העליון בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין

14:45 – שר החוץ האמריקני בלינקן בשיחותיו בישראל: מצפים שתגדילו את הסיוע ההומניטרי לרצועה מיידית.

14:40 –  שיפור במצבו של הזמר עידן עמדי שנפצע אתמול קשה  בעזה: היום הוא התעורר ושוחח עם משפחתו. מצבו מוגדר כעת בינוני.

13:55 –  חיזבאללה הודיע על שני מחבלים נוספים שחוסלו, 156 הרוגים מתחילת המלחמה

13:40 –   ניסיון פיגוע בבנימין: מחבל ניסה לדקור לוחמים סמוך לעטרת ונוטרל – אין נפגעים. דובר צה”ל: ניסיון פיגוע דקירה לעבר כוח צה”ל במילואים בעת שפעלו לבידוק שגרתי סמוך לעיר רמאללה שבמרחב חטיבת בנימין. הלוחמים חתרו למגע וירו במחבל שחוסל. אין נפגעים לכוחותינו.

13:20 –  דיווחים בלבנון: ישראל ביצעה תקיפה נוספת, סמוך לבית אחיו של בכיר חיזבאללה ויסאם א-טויל שחוסל – רגע לפני הלווייתו, ובסמוך למקום שבו היא נערכת. לפי דיווחים, אדם אחד נהרג בתקיפה.

12:52 –  לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב פעלו הלילה למעצר 13 מבוקשים. במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים של טול כרם ובמחנה הפליטים נור א-שמס שבחטיבת מנשה, חשפו והשמידו הכוחות מטענים מוכנים לשימוש שהוטמנו מתחת לכבישים על מנת לפגוע בכוחותינו.

במהלך הפעילות, כלי טיס של צה״ל תקף חוליית מחבלים שירתה לעבר הכוחות. בנוסף, נעצרו מבוקשים בכפר יעבד שבגזרת החטיבה.

לוחמי דובדבן במילואים פעלו הבוקר בעיר שכם, עצרו מבוקש והשמידו מטענים מוכנים לשימוש שאותרו בתוך בית המבוקש. במהלך הפעילות, הכוחות ירו לעבר מחבל שהשליך לעברם מטען, המחבל נפגע.

בכפרים עטרה איתרו והחרימו הכוחות מספר נשקים. במבצע בכפר צוריף הכוחות עצרו שני מבוקשים ותחקרו חשודים רבים. בכפר עין מצבאח שבחטיבת בנימין נעצר פעיל כותלה, תא הסטודנטים של חמאס.

5 הלוחמים שנהרגו אתמול. צילום: דוצ

12:18 –  דובר צה”ל התיר לפרסם את שמות חמישה לוחמים נוספים שנפלו אתמול ברצועה, כתוצאה מפיצוץ חומר נפץ באירוע שבו נהרג גם רס״ל גבריאל בלום, ששמו הותר מוקדם יותר לפרסום.

רס״ר (מיל׳) עמית משה שחר, בן 25, מרמת יוחנן, לוחם ביחידת יהל”ם, חיל ההנדסה הקרבית.

סרן (מיל׳) דניס קרוחמלוב וקסלר, בן 32, מבאר שבע, קצין הנדסה קרבית ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

סרן (מיל׳) רון אפרימי, בן 26, מהוד השרון, קצין הנדסה קרבית ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

רס״ר (מיל׳) רועי אברהם מימון , בן 24, מעפולה, פראמדיק לוחם ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

רס״ם (מיל׳) עקיבא יסינסקי, בן 35, מרמת גן, לוחם בגדוד ההנדסה 8173, חטיבת ׳עציוני׳ (6), נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

בנוסף,. לוחם במילואים מעוצבת “שועלי המרום” נפצע קשה בקרב במרכז רצועת עזה. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

מוקדם יותר הבוקר פורסם על ארבעה לוחמים שנפלו אתמול. בסך הכול נפלו אתמול תשעה לוחמים ברצועה עזה.

12:10 –  סגן מזכ”ל חיזבאללה נעים קאסם אחרי תקיפת בסיס פיקוד הצפון: “אנחנו לא רוצים בהרחבת המלחמה אבל אם ישראל תעשה זאת, התגובה והעימות יהיו בלתי נמנעים”.

12:10 – דיווח בערוץ הסעודי:  חיזבאללה ניסה לתקוף את אסדת הגז הישראלית כריש באמצעות כטב”מים.

11:45 –  ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש  בארבע עיניים עם מזכיר המדינה של ארה”ב אנתוני בלינקן, בלשכתו בקריה בתל אביב.

11:34 – מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר הבוקר תשתיות טרור בכפר כילא בדרום לבנון. כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית שיגור של כלי טיס בלתי מאוישים בדרום לבנון.

בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבי מלכיה ויפתח. בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות עוינות שחצו משטח לבנון לשטח ישראל. זוהתה נפילה בבסיס בצפון הארץ, אין נזק ואין נפגעים. צה”ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי.

11:17 – שני כטב”מים פגעו הבוקר במפקדת פיקוד הצפון בצפת – אחד מהם לא התפוצץ. חיזבאללה הכריז:  “בתגובה לחיסול סאלח אל-עארורי וויסאם א-טויל, תקפנו את בסיס פיקוד הצפון בצפת באמצעות כטב”מים”. זו קבלת האחריות השנייה להיום של ארגון הטרור.

גורמים צבאיים אישרו כי הבסיס אכן הותקף וציינו כי מדובר באירוע חריג.

10:40 – דיווח ברויטרס: שלושת ההרוגים בתקיפת הרכב בדרום לבנון – מחבלי חיזבאללה. 

10:30 –  ח”כ אביגדור ליברמן: “שיקום תמורת פירוז. בימים האחרונים אני שומע יותר ויותר דיבורים על שיקום רצועת עזה. מדינת ישראל חייבת להתנות את שיקום הרצועה, בפירוז הרצועה. בלי הקמת מנגון יעיל שיבטיח את פירוק הרצועה מנשק מכל הסוגים – אין שיקום”.

09:59 – דיווח באל-מיאדין הלבנוני: כטב”ם ישראלי תקף רכב בכביש ואדי אל-חג’ר שבדרום המדינה. על פי הדיווחים, הכטב”מ כוון לעבר מכונית באזור וואדי אל-חוג’יר שבדרום המדינה ובתקיפה חוסלו שלושת הנוסעים ברכב.

סוכנות הידיעות רויטרס מסרה כי נוסעי המכונית היו מחבלים בחיזבאללה אך לא ציינה האם מדובר באחד מבכירי ארגון הטרור.

09:48 – התרעה על חדירת כלי טיס עוין בעיר צפת

09:30 – התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי, דישון, ברעם, אביבים, יראון, מבואות החרמון ומרום הגליל בגליל העליון.

09:20 –  דובר צה”ל: ביממה האחרונה הכוחות העמיקו את התמרון הקרקעי בעומק ח’אן יונס. במהלך ההתקפות חוסלו כ-40 מחבלים, אותרו מגוון רחב של אמצעי לחימה ואותרו פירים משמעותיים.

08:55 – חברת הכנסת מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, בהפגנת משפחות החטופים בצומת חבל שלום: “הכנסת דלק היא הוצאת האוויר של העם. לא הגיוני שנכניס להם סחורות וציוד כשהחטופים שלנו עדיין שם, כשאין סימן חיים. הומניטרי רק תחת הומניטרי. ככה לא נביא אותם, ככה לא נייצר מציאות אחרת. כרגע זה עוד מאותי דבר”.

08:45 –  המשטרה מונעת ממשפחות החטופים להיכנס למעבר כרם שלום בטענה שמדובר בשטח צבאי סגור. כלתו של החטוף יורם מצגר בן ה-80, איילה: “כמה זמן הוא עוד ישרוד? הממוצע באושוויץ היה 3-4 חודשים!”

08:15 – בפעילות הלילית ביו”ש: כוחות הביטחון הרסו הלילה קיר הנצחה למחבלים ב-אל פוואר גזרת חברון.

07:44 – צה”ל החל לתקוף בדרום לבנון, באזור הכפר כילא הסמוך לגבול, ליד מטולה ומשגב עם. זאת, אחרי יום הקרב המשמעותי אתמול בגבול לבנון, שבמסגרתו חוסל מפקד כוח רדואן בפיצוץ רכב, בפעולה שיוחסה לישראל.

דוד שורץ, גבריאל בלום, יקיר הכסטר ורועי טל הי”ד. צילום: דוצ

06:00 –  צה”ל התיר לפרסום את שמותיהם של ארבעה חללים שנפלו בקרבות ברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

סמל רועי טל הי”ד, בן 19 מכפר יהושע, היה לוחם בגדוד 94 של חטיבת כפיר. הוא נפל בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס.

רס”ל במיל’ דוד שורץ הי”ד, בן 26 מהישוב אלעזר. לוחם בגדוד ההנדסה 8219 של עוצבת חצי האש (551). הוא נהרג מפגיעת טיל נ”ט בחאן יונס. לצידו נהרג גם רס״ל במיל’ יקיר הכסטר הי”ד, בן 26 מירושלים, גם הוא לוחם בגדוד ההנדסה 8219 בעוצבת חצי האש. לצידם נפצע באורח קשה לוחם במילואים מהגדוד.

רס”ל במיל’ גבריאל בלום הי”ד, בן 27 מבית שמש. לוחם בצוות ההנדסה האוגדתי של אוגדה 36. הוא נהרג מפיצוץ שאירע באזור מנהרה אסטרטגית במרכז הרצועה, בעקבות התלקחות של חומר נפץ שנסיבותיה נחקרות כעת. לצידו נפצעו באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים במילואים מצוות ההנדסה של אוגדה 36, ובהם עידן עמדי.

כמו כן, שני קציני מילואים בחטיבה 646 נפצעו באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

מתחילת המלחמה נפלו 514 חללים – בהם 180 מתחילת התמרון הקרקעי ב-27 באוקטובר. כמו כן, 1,042 חיילים נפצעו מתחילת התמרון, מתוכם 228 באורח קשה. 45 מהחיילים שנפצעו מתחילת המלחמה עדיין מאושפזים במצב קשה.

01:30  –  אתמול נכנסו לרצועת עזה 202 משאיות של סיוע הומניטרי, דרך המעברים רפיח וכרם שלום. 75% מהן הכילו מזון והיתר – מים, ציוד רפואי וציוד מחסה.

01:00  –  דובר מחלקת המדינה האמריקנית מתיו מילר כתב בחשבון הטוויטר שלו עם נחיתתו בישראל של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן: “אזרחים פלסטינים חייבים להיות מסוגלים לחזור הביתה ברגע שהתנאים מאפשרים זאת. הם לא יכולים לעזוב את עזה, ואסור ללחוץ עליהם לעשות כן”. עוד כתב מילר: “עלינו לבנות עתיד בטוח יותר, יציב יותר ושלו יותר לאזור”.

00:20 – סגנית נשיא ארה”ב קמלה האריס ונשיא המדינה יצחק הרצוג שוחחו על המלחמה. לאחר השיחה, הבית הלבן פרסם את תוכן שיחתם: “השניים דנו במאמצים למנוע התפשטות של המלחמה בעזה לצפון ולים האדום. בנוסף, דיברו על המעבר לשלב של עצימות נמוכה יותר במלחמה, על מאמצים לשחרור בני הערובה, הצורך להגן על אזרחים בעזה ועל הגדלת הסיוע ההומניטרי. על היום שאחרי המלחמה, האריס הדגישה את עמדת ארה”ב לפיה צריך להיות בטחון לישראל, אסור שתהיה עקירה כפויה של פלסטינים, ושצריך להיות אופק של תקווה מדינית לפלסטינים”.

00:01 – בעיתון אל-ערבי אל-ג’דיד הקטארי דווח מפי גורם מצרי כי משלחת ביטחונית ישראלית רמת דרג הגיעה אמש לקהיר כדי לחדש את המשא ומתן לעסקת חטופים. באל-ג’דיד צוין כי קהיר חידשה באופן רשמי את התיווך בין ישראל לבין חמאס.

00:01 –  חיזבאללה הודיע בהצהרה רשמית כי ויסאם א-טויל, הבכיר שחוסל בדרום לבנון,  הוביל פעולות רבות נגד מוצבי צה”ל בגבול לבנון מאז ה-7 באוקטובר. “הוא זכה כמה פעמים לכבוד מצד נסראללה על פעולותיו”. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי לא ידוע סופית באיזה אופן חוסל ויסאם א-טויל שהיה על הכוונת של ישראל במשך שנים.

באל-מיאדין טענו כי הדיווחים שלפיהם טויל שימש כמפקד כוח רדואן – אינם נכונים. בדיווח צוין כי מאז תחילת המלחמה, הוא היה כמה פעמים בשטח, סמוך לגבול. בנוסף, על פי הדיווח הוא פעל להעברת הניסיון הצבאי לפלגים הפלסטיניים בלבנון.

00:01 –  אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארה”ב, נחת בישראל.

00:01 –  חדשות 12: הרמטכ”ל הרצי הלוי וקצינים בכירים בצה”ל עדכנו בכמה הזדמנויות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי קבינט המלחמה כי “יהודה ושומרון על סף פיצוץ”.

לפי הדיווח, הדרג הצבאי הזהיר מפורשות מפני מדרון חלקלק בשטחי יהודה ושומרון שעלול להסתיים בחזית נוספת שישראל תצטרך להתמודד איתה בעצימות גבוהה. הבכירים במערכת הביטחון אמרו לדרג המדיני בחדרים סגורים: “אנחנו עלולים לסיים שם עם אינתיפאדה שלישית בגלל התסיסה שנגרמת כתוצאה מהקושי הכלכלי והעדר כניסת הפועלים לישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות