נתניהו וגלנט הסבירו לח”כי הליכוד למה ‘המעבר לשלב הבא’ וזו הסיבה

ראש הממשלה ושר הביטחון בסקירה ביטחונית-מדינית בישיבת סיעת הליכוד: "מלחמה ממושכת לא עומדת להסתיים, לא בדרום ולא בצפון, והיא תמשיך עוד חודשים רבים. בשביל להמשיך לנהל את המלחמה עוד חודשים ארוכים - נדרש מרווח תמרון בין-לאומי ואנו פועלים לשמרו"
אריה ריבקינד
כ"ז טבת התשפ"ד / 08.01.2024 18:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מסרו הערב (שני) סקירה ביטחונית מדינית בישיבת סיעת הליכוד.

השניים אמרו: “מלחמה ממושכת לא עומדת להסתיים לא בדרום ולא בצפון והיא תמשיך עוד חודשים רבים”.

על המעבר לשלב הבא, כפי שפורסם היום הסבירו: “בשביל להמשיך לנהל את המלחמה עוד חודשים ארוכים – נדרש מרווח תמרון בינלאומי ואנו פועלים לשמרו”.

גלנט אמר: “המעבר בין השלבים נועד ליצירת שפה משותפת בין הדרג הצבאי והמדיני. לא בשביל שהאישה משדרות או אופקים תחשוב שבשלב כזה או אחר קורה דבר מסוים. לא נקשור בין חזרת תושבי צפון הרצועה לבין מעבר לשלב ג’, לפני שזה יקרה – התושבים שלנו יחזרו לבתיהם, ויהיה מתווה נוסף להשבת חטופים. אל תקשרו בין הדברים – זה לא נכון”.

לדברו, “אנחנו מטפלים כל יום באתרי ייצור רקטות ופוגעים בהתחדשות המלאי של חמאס, אבל חמאס נחוש להוכיח שהוא יכול לירות ולכן יהיו טפטופי ירי גם כשהתושבים יחזרו”.

על ועדת הבדיקה למחדל 7 באוקטובר שיזם הרמטכ”ל, אמר גלנט: “שמעתי דרך התקשורת על הקמת הוועדה, אז שאלתי את הרמטכ”ל על זה כמה דקות לפני הקבינט. הדברים לא נידונו ולא סוכמו ביני לבין הרמטכ”ל”.

בחדשות 13 דווח, כי “לפי נוכחים בישיבה, היה ברור שגלנט נזהר בכבודו של הרמטכ״ל, אבל רומז שלא בטוח שהועדה תקום בפועל”.

שר התפוצות והשוויון החברתי עמיחי שיקלי הגיב: “איך זה יכול להיות שבמקום שהקצינים יתעסקו במלחמה הם מתעסקים בזה?”. חה”כ אריאל קלנר אמר: “זה לא ייתכן שדבר כזה קורה”.

עוד אמר גלנט: “עדיף להגיע להסכם מדיני שירחיק את חיזבאללה מעבר לליטאני, כי לא נוכל להשמיד אותם לגמרי –  ורק אם לא נצליח להרחיב את הלחימה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנוגע למינוי אהרן ברק לשופט מטעם ישראל בהליך בבית המשפט בהאג:  “למרות חילוקי הדעות הרבים בענייני פנים – בעניינים בין-לאומיים פעל רבות למען מדינת ישראל, והוא גם ניצול שואה. לכן בחרנו בו להיות הנציג מטעם המדינה בדיון”.

חה”כ טלי גוטליב תקפה: “איך לא הבאת את זה לסיעה? לא אמרו לך שלא חייב להתייחס לכל מה שקורה בהאג? לא הכינו אותך?”

ח”כ אושר שקלים תקף את גלנט: “מדברים על אחידות אבל זה לא בסדר שהוא לא מגיע למסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה”. לדבריו, “גנץ עושה לנו תרגילים. צריך לתקוף אותו עם כל הרצון לשמור על אחדות”.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה בסיעה:  “אני שומעת כל מיני אמירות שהמלחמה הולכת ומסתיימת, אז לא! המלחמה ממשיכה בדרום, והיא תקח עוד זמן. אנחנו נמצאים בעיצומה של לחימה ולפנינו עמדות המשימות של החזרת החטופים וחיסול החמאס”.

לאחר הישיבה פרסם גלנט הבהרה על דבריו שצוטטו בשמו מישיבת סיעת הליכוד. “צר לי כי היו מי שבחרו לעוות את דבריי בצורה מניפולטיבית. כוונת הדברים היתה שהשיח על המעבר בין השלבים נועד ליצירת שפה משותפת בין הדרג הצבאי והמדיני ולא לטובת שיח ציבורי. תושבי ותושבות אופקים ושדרות היו ועודם בראש מעייני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות