ליברמן: המצב כמו במשבר הטילים בקובה. תתעשתו, האיום בלתי נסבל

יו"ר ישראל ביתנו: "קבינט המלחמה, צאו מהקונספציה השגויה, תתעשתו, אתם פועלים מול חיזבאללה בדיוק באותו הדפוס שהביא אותנו לאותו מחדל" • "שומע על כל הניסיונות להגיע למהלכים דיפלומטים, היינו שם, לפחות שלושה מהלכים דיפלומטיים היו ונכשלו"
אריה ריבקינד
כ"ז טבת התשפ"ד / 08.01.2024 15:08

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, התייחס בצהרים (שני), בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת למצב בצפון.

“אני קורא לקבינט המלחמה, צאו מהקונספציה השגויה, תתעשתו, אתם פועלים מול חיזבאללה בדיוק באותו הדפוס שהביא אותנו לאותו מחדל נוראי בשבעה לאוקטובר, חייבים לבחון מחדש את כל הנחות היסוד”, אמר ליברמן.

“אני רוצה להתייחס למצב בצפון. אני חושב שיש חוסר הבנה מוחלט בהבנת האתגר הצפוני, האיום על מדינת ישראל הוא בלתי נסבל. מבחינתנו, מה שקורה היום בלבנון, התעצמות חיזבאללה, הצטיידות של ארגון הטרור ברקטות ובטילים מדויקים ארוכי טווח, זה משהו שאנחנו לא יכולים להכיל. אנחנו לא יודעים בדיוק אילו טילים הגיעו לידי חיזבאללה, אבל ברור שיש ניסיון להבריח למשל טילים כמו זולפיקאר, טיל לטווח של 700 קילומטר, עם רש”ק של חצי טון, ודיוק של 50-60 מטר. מדינת ישראל חייבת לעצור את התעצמות חיזבאללה”.

הוא הוסיף: “אני יכול להשוות את המצב הנוכחי לברית המועצות שהציבה טילים בקובה, קנדי היה מוכן לפתוח במלחמת עולם שלישית, על מנת להסיר את האיום, ובסופו של דבר האיום המוחשי הכריח את ברית המועצות להחזיר את כל הטילים מקובה לברה”מ.

“חייבים לייצר סדר בגבול הצפוני, ולהגיע לשליטה מוחלטת של מדינת ישראל בכל המרחב שבין נהר הליטני לגבול ישראל, לפרק זמן בלתי מוגבל. עד שבלבנון תקום ממשלה שמסוגלת לממש ריבונותה על כל שטחה”.

הוא הדגיש: “אני שומע על כל הניסיונות להגיע למהלכים דיפלומטים, היינו שם, לפחות שלושה מהלכים דיפלומטיים היו ונכשלו. האחרון היה בשנת 2006, כאשר מועצת הביטחון של האו”ם אישרה את החלטה 1701, שלא נשאר ממנה כלום. לפני כן, בשנת 2000, בתקופת כהונתו של אהוד ברק, הממשלה החליטה לברוח מלבנון, וגם אז מזכ”ל האו״ם נתן הודעה למועצת הביטחון ואישר שמדינת ישראל חזרה לקווים הבינלאומיים. מיד קיבלנו צרור של תביעות מצד חיזבאללה, ובקיצור, גם מההחלטה הזאת לא נשאר כלום.

“וכמובן יוניפי”ל, שכבר עשרות שנים נמצא בדרום לבנון, ובמקרה הטוב, הוא לא מצליח להפריע. אך לא מנע שום פיגוע טרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות