“בושה, גונב מלוחמים”: ההודעות שחשפו את ‘עוקץ השכפ”צים’

כתב אישום יוגש נגד תושב חולון בן 20 בחשד שהונה חיילים בעשרות אלפי שקלים • באחד המקרים ידע החשוד כי הקורבן בדרך ללויית חברו שנפל בקרב ובכל זאת ניסה להונות אותו
חיים טוויל
כ"ז טבת התשפ"ד / 08.01.2024 13:38

‘עוקץ השכפ”צים’: המשטרה הודיעה היום (שני) כי תגיש כתב אישום נגד תושב חולון כבן 20, בחשד להונאה של חיילים בהיקף של עשרות אלפי שקלים.

מתיק החקירה עולה, כי החשוד הציג עצמו ברשתות החברתיות כיבואן של ציוד לחימה טקטי ופרסם כי ביכולתו “להשיג” לחיילים ציוד מעין זה הכולל בין השאר קסדות, נעליים, וסטים, שכפ”צים ועוד.

השוטרים בחנו בחקירה קרוב ל-40 תלונות בחשד להונאת חיילים, בני משפחותיהם וחבריהם.

עם התפתחות החקירה, הצליחו השוטרים לחשוף את שיטת ההונאה והעבירות, לרבות העברת כספים מצד קורבנות ההונאה – ביניהם חיילים שנלחמים כעת ברצועת עזה לחשוד, עבור הציוד שמעולם לא סופק.

באחד המקרים ידע החשוד כי הקורבן בדרך ללויית חברו שנפל בקרב ובכל זאת ניסה להונות אותו.

אחד מקורבנות ההונאה כתב לחשוד: “אני לא יודע איך יכול להיות שיש אנשים כמוך בעולם הזה. פשוט בושה מה שאתה עושה, גונב כסף מלוחמים שנלחמים למען המדינה. אין לך טיפה של כבוד וערכים. מקווה שייתפסו אותך ותלך לכלא על המעשים הדוחים שלך”.

בעת מעבר החקירה הסמויה לשלב הגלוי, עצרו השוטרים את החשוד ומעצרו הוארך בהתאם לצורכי החקירה, ממנה עלה כי החשוד יצר קשר עם מאות חיילים ובני משפחתם.

היום הוגשה נגדו, כאמור,  הצהרת תובע בגין המיוחס לו ובסיומה הוארך מעצרו עד ליום חמישי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות