ב-2023: 21 מיליון נוסעים בטיסות בינ”ל בנתב”ג – עלייה של 9.3%

עד לפרוץ המלחמה תנועת הנוסעים בנתב"ג גדלה מעבר לממוצע העולמי • עם תחילת שנת 2024: מסתמנת חזרה מתונה של חברות התעופה הבינלאומיות לנתב"ג • היום תחזור לפעילות בישראל קבוצת לופטהנזה - הטיסה הראשונה צפויה לנחות בשעה 16:00
יוני גרין
כ"ז טבת התשפ"ד / 08.01.2024 12:43

מסיכום נתוני רשות שדות התעופה ונתב”ג עולה, כי במהלך שנת 2023 עברו בנתב”ג כ-21.088 מליון נוסעים, בטיסות בינלאומיות. מדובר בעליה של כ-9.3% לעומת שנת 2022.

יצוין, כי עד לפרוץ המלחמה בשביעי באוקטובר תנועת הנוסעים בטיסות הבינלאומיות בנתב”ג גדלה מעבר לממוצע העולמי – והייתה הגבוהה אי פעם. הצפי השנתי היה לשיא של כ-25 מיליון נוסעים.

המלחמה, כאמור, הביאה לירידה של כ-4 מיליון נוסעים מצפי הפעילות. בהקשר זה יצויין כי למרות המלחמה, נתב”ג המשיך בפעילות רציפה, ללא הפסקה, כאשר בשבועות האחרונים מתחילים לראות התאוששות קלה במספר הנוסעים היומי.

במהלך דצמבר 2023 הסתכמה תנועת הנוסעים הבינלאומית בלמעלה מחצי מיליון נוסעים. בינואר, הצפי הוא להמשך הגידול ולעלייה מתונה לכ-600,000 נוסעים בטיסות בינלאומיות.

במהלך ינואר מספר החברות הזרות הטסות לישראל צפוי להכפיל את עצמו, עם חזרתן לפעילות הטיסות הבינלאומיות של קבוצת לופטהנזה שתשוב לפעילות בנתב”ג החל מהיום.

הקבוצה כוללת את החברות לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן. החברה האוסטרית תחזור לנתב”ג ביום שלישי הקרוב.

גם חברת אאיגאן היוונית צפויה לחזור בקרוב לפעילות מנתב”ג ותחדש את טיסותיה ארצה ביום חמישי הקרוב. החברות הללו חוברות לחברת טארום הרומנית שכבר שבה לפעילות בנתב”ג בשבוע שעבר ולחבורת פליי דובאי, רד ווינגס, אזימוט, אתיופיאן, אייר זינה, איתיחאד איירוויז, הייסקאי, אוזבקיסטן איירוויז והינאן, כאשר חלקן המשיכו להפעיל את הקווים לישראל, וממנה, לאורך כל המלחמה.

בהמשך החודש צפויות לחזור לפעילות בישראל חברות תעופה נוספות ובכללן חברת טוס הקפריסאית, טראנס אוויה צרפת, בלו בירד לפראג, בולגריה אייר לסופייה, אייר פראנס לצרפת, חברת לוט הפולנית וחברת וויולינג.

חשוב להדגיש כי מדובר בצפי. חזרתן בפועל של חברות התעופה הזרות לפעילות בישראל תלויה בהתפתחויות.

הליכי הדיגיטציה בטרמינל 3

בתוך כך, הליך הרישום לטיסה של קבוצת לופטהנזה ישודרג: עם שובה לפעילות של הקבוצה לנתב”ג כל הליך הרישום לטיסה יהיה דיגיטלי. הרישום לטיסה יבוצע מהבית או מהקיוסקים בנתב”ג.

זאת, כחלק מהליך הדיגיטציה של טרמינל 3 המאפשר לנהל את היציאה לחו”ל בהליכים עצמאיים ובקלות, תוך שיפור השירות וחווית הטיסה לנוסעים מנמל התעופה בן גוריון.

ברשות שדות התעופה נערכים לגידול הצפוי בתנועת הנוסעים בנתב”ג. לקראת סוף עונת הקיץ הקרובה יחנך בנתב”ג טרמינל WEST G בצד המערבי של טרמינל 3.

המבנה החדש יכלול 22 דלפקי צ’ק אין, מערכות בידוק בטחוני חדשות ומסועים מחוברים למערכות ה-HBS – מערכת בידוק המזוודות האוטומטית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות