ישלם מחיר? זה מה שמכינים לעופר כסיף אחרי שהצטרף לתביעה בהאג

ח"כ עודד פורר פתח באיסוף חתימות של 70 מחברי הכנסת, לקראת הליך הדחה של ח"כ עופר כסיף - אחרי שתמך בתביעה נגד ישראל בבית הדין בהאג
אריה ריבקינד
כ"ז טבת התשפ"ד / 08.01.2024 11:52

יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ עודד פורר, החל הבוקר (שני) לאסוף 70 חתימות של חברי כנסת, מכל סיעות המשכן, על מנת להוביל להדחתו של ח”כ עופר כסיף מכנסת ישראל.

ההחלטה מגיעה אחרי שח”כ כסיף חתם על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין “רצח עם” בעזה, ואף הוסיף ברשתות החברתיות שהממשלה מבצעת בשם העם “פשעים”.

ח”כ עודד פורר: “דברי הבגידה של ח”כ כסיף לא יכולים להישמע יותר בעוד דמם של חיילנו ואזרחינו זועק מן האדמה. ח”כ כסיף שנפסל בעבר מלהתמודד לכנסת בעקבות עתירה שהגשתי לוועדת הבחירות, בחר בזמן לחימה להצטרף לאחת מהיוזמות ההרסניות ביותר לביטחונה של מדינת ישראל ובכך הוא תומך במאבק של חמאס נגד ישראל. הוא חייב למצוא עצמו במהרה מעבר לגבולות הכנסת ורצוי גם מעבר לגבולות מדינת ישראל”.

חוק יסוד הכנסת קובע כי הכנסת רשאית, ברוב של 90 חברי הכנסת, להחליט להפסיק את חברותו של חבר הכנסת אם קבעה שהתקיים בו, לאחר היבחרה של אותה כנסת, אם תמך במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד מדינת ישראל.

החוק קובע כי לאחר איסוף חתימות מ-70 חברי כנסת שיוגשו לוועדת הכנסת, יהיה באפשרות להתחיל הליך הדחה שבסופו יצטרכו 90 חברי כנסת להצביע על הדחת ח”כ כסיף.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות