‘העתק-הדבק מעזה לביירות’: המסר המאיים של יואב גלנט

בריאיון לוול סטריט ג'ורנל אמר שר הביטחון: "אנחנו קרובים לשלב הבא בצפון הרצועה, כולל העיר עזה" - בקרוב יחל שלב של "מבצעים מיוחדים" • שיגר מסר מאיים לחיזבאללה: "אנחנו מוכנים להקריב. הם רואים מה קורה בעזה. מוכנים לעשות העתק-הדבק ממה שקורה בעזה - לביירות"
חרדים 10
כ"ז טבת התשפ"ד / 08.01.2024 11:07

שר הביטחון יואב גלנט התראיין היום (שני) ל’וול סטריט ג’ורנל’  ואמר כי ישראל תעבור לשלב השלישי של המלחמה בעזה –  מ”שלב התמרון האינטנסיבי” של המלחמה, לשלב שיכלול “סוגים שונים של פעולות מיוחדות”.

גלנט גם שיגר מסר נחרץ לעבר חיזבאללה – וציין: הם יודעים שאנחנו מסוגלים לפגוע קשות בביירות.

“ישראל מתחילה במעבר מלחימה עצימה למבצעים מיוחדים”, אמר גלנט.

גלנט הגן על התנהלות ישראל במלחמה, והסביר בראיון את האיומים שעמם מתמודדת המדינה. “ההשקפה הבסיסית שלי אומרת שאנחנו נלחמים בציר, לא באויב אחד. איראן בונה כוח צבאי סביב ישראל על מנת להשתמש בו”.

שר הבטחון התייחס למצב הביטחוני בצפון ולעימות עם חיזבאללה: “העדיפות מבחינתנו היא לא להיכנס למלחמה עם חיזבאללה, אבל 80 אלף אנשים שפונו בצפון צריכים להיות מסוגלים לחזור לבתיהם בבטחה”.

הוא ציין כי אם הסכם מדיני לא יאפשר זאת, ישראל לא תימנע מפעולה צבאית. “לא ניתן לקבל אפשרות שחמאס, חיזבאללה ואיראן יקבעו את חיינו. אנחנו מוכנים להקריב. הם רואים מה קורה בעזה. הם יודעים שאנחנו יכולים לעשות העתק-הדבק לביירות”.

בריאיון הסביר השר את חומרת המתקפה של ה-7 באוקטובר על ישראל, ועל כך שהיא זעזעה עמוקות את תחושת הביטחון הישראלית. “ה-7 באוקטובר היה היום המדמם ביותר עבור העם היהודי מאז 1945, העולם צריך להבין זאת. זה שונה”.

גלנט הבהיר כי ישראל לא תעמוד רק מול חמאס, אלא גם מול חיזבאללה: “כובד משקל האיום עומד ביסוד עצמת המענה הישראלי ונחישותה להרוס לא רק את חמאס הנהנה מתמיכת איראן, אלא גם להגיב בדי כוח להרתעת צרות אפשריות אחרות הנמצאות בברית עם טהראן, כולל חיזבאללה בלבנון השכנה”.

לדבריי השר, איראן בונה כוח צבאי מסביב לישראל כדי לעשות בו שימוש, אך עם זאת, גלנט הזהיר כי הפרק הבא בסכסוך יימשך זמן ארוך יותר.

השר הדגיש כי ישראל לא תנטוש את יעדיה מלהרוס את חמאס ככוח לוחם, לסיים את שליטת חמאס בעזה ושחרור החטופים.

בצל הביקורת הבינלאומית על מניין ההרוגים בעזה – הצהיר גלנט: “אנו קרובים לשלב הבא בצפון, כולל בעיר עזה. אנו צריכים לקחת בחשבון מספר גדול של אזרחים. הטקטיקות הצבאיות צריכות לעבור התאמות. זה ייקח זמן מה, אבל אנחנו לא הולכים להרים ידיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות