למה ‘לקט צה”ל בתקשורת’ לא כולל קטעים מהעיתונות דתית-חרדית?

בכל יום מפיץ דובר צה"ל  'לקט צה"ל בתקשורת' - קטעים מהעיתונות היומית, המופץ בין קציני ובכירי צה"ל • אבל למרות שבצבא משרתים רבבות דתיים וחרדים, החומר המוגש כולל מאמרים המשתלחים במתנחלים ובממשלה, אך שום קטע מהתקשורת הדתית והחרדית • ניסינו להבין מדוע
אבי כץ
כ"ז טבת התשפ"ד / 08.01.2024 20:27

האם בדובר צה”ל מדירים את הלוחמים הדתיים והחרדים? בכל יום מפיץ דובר צה”ל  ‘לקט צה”ל בתקשורת’ – לקט קטעים מהעיתונות היומית, המופץ בין קציני ובכירי צה”ל.

הלקט, שבשגרה כולל יותר מ-100 עמודים ביום ובסוף שבוע מגיע לכ-400 עמודים, כולל רק את העיתונות הכללית – ידיעות אחרונות, ישראל היום, הארץ, העיתונות הכלכלית ועוד –  אך אינו מציג אף לא ידיעה אחת או מאמר מהעיתונות החרדית והדתית.

המשמעות היא: קציני צה”ל  מקבלים חומרים המציגים ברובם מדינה קורסת ומתפוררת, בעוד שמדירים מהם, לכאורה, קטעי עיתונות המציגים מדינה חזקה ומלוכדת.

האם זה הגיוני שבצבא בו משרתים רבבות לוחמים דתיים וחרדים, בהם רבים בתפקידי קצונה, מגישים להם לקריאה מאמרים מ’הארץ’, המשתלחים במתנחלים ובממשלה, אך שום קטע מהתקשורת הדתית והחרדית?

פנינו לדובר צה”ל כדי לקבל תשובה.

שם אמרו לנו כי מי שמבצע את הלקט היא  חברה חיצונית –  חברת ‘יפעת’ הוותיקה, הנחשבת לחברה המובילה בישראל באספקת מידע, המציעה בין היתר שירות קבלת קטעי עיתונות.

פנינו ל’יפעת’, שם נאמר לנו כי החברה מכינה עבור דובר צה״ל, על פי דרישת הלקוח,  מספר לקטים של עיתונים וכי ישנו גם לקט של עיתונים דתיים וחרדים.

ביקשנו לראות לקט דוגמא כזה.

מני אברהמי, מנכ”ל ‘יפעת המרכז לתקשורת’, מסר בתגובה: “הלקט שאנו מכינים הינו רכושו של דובר צה״ל ואיננו רשאים להעבירו לאיש. במידה וירצה לראות מי מבין התוצרים של דובר צה״ל עליו לפנות לדובר עם הבקשה.

“לגבי תכולת הלקטים השונים שמופקים לדובר צה״ל, הם תחת הגדרה שדובר צה״ל קבע. כפי שציינתי ישנם מספר לקטים, שמופקים וכוללים את מרבית מקורות המידע מהתקשורת. להערכתי אתה ראית לקט של עיתונות יומית בלבד שהוא רק אחד מהתוצרים שמופקים”.

פנינו בחזרה לדובר צה”ל בבקשה לראות את הלקט עם התוצרים מהעיתונות החרדית והדתית-  ובאיזו תדירות הוא מופיע, אך שם אמרו כי הם לא מעוניינים להגיב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות