אהרן ברק יהיה השופט מטעם ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג

הדיון הראשון בבית הדין הבינלאומי בהאג בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל באשמת "רצח עם" ברצועת עזה, יתקיים בימים חמישי ושישי הקרובים • בישראל חוששים שבית הדין יורה על צו מניעה שיפסיק את המלחמה • את ישראל ייצג המשפטן הבריטי פרופסור מלקולם שואו
אריה ריבקינד
כ"ו טבת התשפ"ד / 07.01.2024 17:16

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, פרופ’ אהרן ברק, מונה היום (ראשון) לתפקיד השופט מטעם מדינת ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.

לפי הכללים בבית הדין הבינלאומי בהאג, מדינה תובעת או נתבעת יכולה לצרף שופט מטעמה, שיתווסף ל-15 השופטים הקבועים בבית הדין.

ההחלטה למנות את אהרן ברק כשופט מטעם מדינת ישראל התקבלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהמלצת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

השר גדעון סער הגיב על המינוי של פרופ’ ברק: “ברגע האמת: ההסתה, ההכפשה והדה-לגיטימציה פינו את מקומן למעמד הבינלאומי, לשם הטוב שנרכש במשך עשרות שנים, למקצוענות. מברך את ראש הממשלה ואת היועצת המשפטית לממשלה על ההחלטה הנכונה והמדויקת”.

ח”כ טלי גוטליב הגיבה: “בכל הכבוד. אני לא מסכימה שהנשיא בדימוס אהרון ברק יהיה השופט מטעם מדינת ישראל בבית הדין בהאג ועוד לבקשת רוה”מ נתניהו. מי שיצא שנה שעברה נגד הממשלה והציג אותה באור כה שלילי עכשיו ייצג את המדינה? וזה בחסות ממשלת ימין. אין לתאר”.

את ישראל ייצג בבית הדין הבינלאומי בהאג, פרופסור מלקולם שואו. שואו, משפטן בריטי יהודי-ציוני בן 76, הוא מומחה  למשפט בינלאומי, זכויות אדם והכרעה בסכסוכים טריטוריאליים, והינו בעל ניסיון רב בתחום.

הדיון הראשון יתקיים בימים חמישי ושישי הקרובים.  דרום אפריקה הגישה תביעה לבית הדין הבין-לאומי לצדק, בטענה שישראל מבצעת רצח עם בעזה – ומינתה שופט מטעמה לבית הדין.

בישראל חוששים מפני הוצאת צו מניעה מיידי – שיורה על הפסקת הלחימה.

בתגובה להגשת התביעה, משרד החוץ הישראלי הגיב: “עלילת דם, משתפים פעולה עם ארגון טרור”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות