וויראלי: הנאום של חברת הפרלמנט הצעירה הימם את העולם • צפו

האנה רויתי מייפל קלארק רק בת 21, היא חברת הפרלמנט הצעירה ביותר ב-170 השנה האחרונות בניו זילנד • היא מייצגת את האוכלוסייה הילידית המאורית • כעת היא הפכה למוכרת בעולם, לאחר שביצעה את ריקוד ההאקה בנאום הבכורה
חרדים 10
כ"ו טבת התשפ"ד / 07.01.2024 13:00

הנאום שהפך מחוקקת צעירה מניו זילנד לכוכבת עולמית: בנאום הבכורה שלה בבית המחוקקים בניו זילנד, החליטה חברת הפרלמנט החדשה האנה ראויתי מייפי קלארק בת ה-21 לבצע את ריקד “ההאקה”.

קלארק היא חברת הפרלמנט הצעירה ביותר ב-170 השנה האחרונות. היא מייצגת את האוכלוסייה הילידית המאורית.

כאשר חברת הפרלמנט עלתה לראשונה על הפודיום, היא ביצעה את הריקוד המוכר ברחבי העולם בעיקר באירועי ספורט בהשתתפות נבחרות מניו זילנד והיממה את היושבים במליאה.

לפי אלכס נירנבורג מ’כאן חדשות’ שהביא את סיפורה, קרובי משפחתה של המחוקקת הצעירה אמנם היו דמויות מפתח בקהילה המאורית והיא מסתמנת כממשיכת דרכם, אך קשה לצפות ממנה בגילה הצעיר למהלכים פוליטיים משמעותיים.

היא מאותת כי בכוונתה לצאת לקרב על מעמדה של האוכלוסייה הילידית ואת יריית הפתיחה ירתה כשהכריזה: “הממשלה הנוכחית תוקפת את עולמי מכל כיוון”.

האם היא תצליח להותיר חותם על הפוליטיקה הניו זילנדית לא רק בגימיקים? קשה כעת לדעת.

היא עצמה העידה על חוסר בשלותה כשסיפרה בראיון לתקשורת הניו זילנדית על חוויותיה הראשונות בפרלמנט, אותו כינו המאורים לא פעם כ”מקדש הקולוניאליזם”.

“עבור מישהי שהגיעה מאזור ילידי – ההגעה לפרלמנט הייתה שוק תרבותי. כשאתה נכנס פנימה אתה אומר ‘איזה בניין, אלוהים, אפילו השטיח הזה’. מעולם לא ראיתי דבר כזה”, סיפרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות