משגיח כשרות נפל לבור גינון – וזה הפיצוי העצום שקיבל מהעירייה

משגיח כשרות בן 35 מבני ברק נהג להתנייד ממסעדה למסעדה באמצעות אופניו • בשנה שעברה, בעת שצעד באחד מרחובות ירושלים בשעת ערב, כשאופניו לצידו, נתקל בבור גינון, נפל לתוכו, ואופניו נפלו עליו • על הנזקים שספג יקבל רבע מיליון ש"ח
יוני גרין
כ"ו טבת התשפ"ד / 07.01.2024 09:47

משגיח כשרות בן 35 מבני ברק נוהג להתנייד ממסעדה למסעדה באמצעות אופניו.

באחד הימים של פברואר בשנה שעברה, בעת שצעד באחד מרחובות ירושלים בשעת ערב, כשאופניו לצידו, הוא נתקל בבור גינון, נפל לתוכו, ואופניו נפלו עליו. כתוצאה מהנפילה הוא נחבל קשות.

התאונה ארעה, כך הסתבר, כתוצאה מבור שהעץ שהיה נטוע בו נגדע, אך לא נשתל תחתיו עץ חדש. חרף כך, לא נסגר הבור.

משגיח הכשרות פנה לעו”ד איתמר בן עמי, שהגיש בשמו תביעה נגד עיריית ירושלים, שבה נטען, כי המפגע החמור במדרכה, בעטיו נפל התובע ונפגע, נגרם כתוצאה מרשלנותה של העירייה.

על פי התביעה, באזור הבור היה שתול עץ שנכרת, והגדם שנותר ממנו היה שקוע בתוך הבור ונמוך מפני הקרקע, כך שלא ניתן היה להבחין בבור ובגדם.

נוסף על כך, נטען, כי אבני המרצפות שעל שפת הבור היו בולטות ורעועות, בחלקן בולטות מעל פני הקרקע ובחלקן שקועות, והן שגרמו לנפילת התובע. היות והאירוע ארע בשעת ערב באזור חשוך, טען עו”ד בן עמי בתביעה, כי מרשו לא יכול היה להבחין במפגע מבעוד מועד.

מיד לאחר הנפילה וכשהוא סובל מכאבים עזים, פנה התובע לקבלת טיפול ב’שערי צדק’, שם אובחן כי הוא סובל מפגיעות משמעותיות בברכו השמאלית, ובין היתר מקרעים במניסקוס. עקב הפגיעות, כך נטען, נאלץ התובע לעבור ניתוח שהותיר בברכו צלקות מכוערות.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של ד”ר אבירם זיילר, מומחה באורתופדיה, שקבע לתובע נכות צמיתה בשיעור של 11 אחוז.

ד”ר זיילר הסביר בחוות דעתו, כי אחד מתפקידיו של המניסקוס הוא להעביר את העומסים בצורה אחידה בין הירך לשוק, וכאשר הוא נפגע משמעותית, אין עוד ביכולתו לעשות זאת בצורה טובה, וכתוצאה מכך, הפגיעה בסחוס רק תלך ותחמיר.

המשמעות של הפרוגנוזה הזו, לדברי המומחה, היא שחיקה עתידית של הברך.

לדברי עו”ד בן עמי, עד למועד התאונה היה התובע בחור צעיר ונמרץ, שנהג להתנייד מדי יום בין בתי עסק רבים, ואף להתמיד בפעילויות ספורטיביות רבות. עקב התאונה הוא סובל מכאבים בעת מאמץ ובמהלך עבודתו.

על פי הנטען, כתוצאה מהתאונה נאלץ התובע להיעדר מעבודתו, ועקב כך נגרמו וייגרמו לו גם בעתיד הפסדי שכר, הוצאות רפואיות ושיקומיות רבות והוצאות עבור נסיעות.

לאחרונה, הושג הסכם פשרה בין הצדדים, לפיו עיריית ירושלים תשלם לתובע פיצויים בסכום של 227 אלף שקלים. בית משפט השלום בירושלים אישר את הסכם הפשרה ונתן לו תוקף של פסק דין.

יצוין, כי מספר שבועות לאחר האירוע טיפלה העירייה במפגע וסגרה את הבור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות