סא”ל רועי מרדכי הי”ד מת”א נפל בקרב ברצועה • יום קרב בצפון

יום מתוח בצפון: התרעות נשמעו ביותר מ-90 יישובים בגליל ובגולן - מעל ל-40 שיגורים לעבר הר מירון • צה"ל השיב באש ותקף בעומק לבנון • חיזבאללה: "תגובה ראשונית לחיסול אל-עארורי" • כוחות צה"ל פעלו כ-10 שעות ביו"ש • יורט כטב"ם של החות'ים בים סוף • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ה טבת התשפ"ד / 06.01.2024 19:48
היום ה-92 למלחמה I עדכונים שוטפים:

21:10 – גורם בממשלת לבנון אמר לאל-ג’זירה כי שר החוץ של האיחוד האירופי, ג’וזפ בורל, נפגש במהלך ביקורו בלבנון עם משלחת של חיזבאללה בראשות חבר הפרלמנט מוחמד רעד. חיזבאללה הודיע לבורל כי לא ניתן לדון בתיק הלבנוני ובהתפתחויות בדרום לבנון לפני הפסקת המלחמה בעזה.

במקביל, חיזבאללה הצהיר על המחבל ה-153 משורותיו שחוסל מתחילת המלחמה.

20:22 – אזעקות בגליל המערבי. בוצע יירוט כלי טיס במרחב.

19:35 – ראש הממשלה נתניהו פרסם סרטון לציון 3 חודשים למלחמה. “לפני שלושה חודשים החמאס ביצע בנו טבח נורא. הממשלה בראשותי הנחתה את צה”ל לצאת למלחמה כדי לחסל את החמאס, להשיב את חטופינו ולהבטיח שעזה לא תהיה עוד איום על ישראל”.

“אסור לעצור את המלחמה עד שנשיג את כל היעדים הללו”, הוסיף. “אנחנו לא נותנים לחמאס חסינות בשום מקום, ואנחנו נלחמים כדי להשיב את הביטחון הן בדרום והן בצפון. ועד אז ולשם כך, צריך לשים הכול בצד ולהמשיך בכוחות משותפים עד להשגת הניצחון המוחלט”.

19:25 –  דובר צה”ל התיר לפרסום:  סא”ל רועי יוחאי יוסף מרדכי הי”ד, בן 31 מתל אביב, מפקד מגמה בבא”ח נח”ל שבחטיבת הנח”ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. רועי הי”ד הוא חתנו של האלוף במיל׳ יואב פולי מרדכי.

בקרב נפצע קשה לוחם בגדוד 931 שבחטיבת הנח”ל. הפצוע פונה לבית חולים ומשפחתו עודכנה.

19:20 –  מקורות פלסטיניים: יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יגיע לקהיר, בליווי מזכ”ל הוועד הפועל של אש”ף חוסין א-שיח’ וראש המודיעין הפלסטיני מאג’ד פרג’. מחר הוא צפוי להיפגש עם נשיא מצרים א-סיסי, ועל פי ערוץ א-שרק הסעודי, הפסגה בקהיר תדון בתיאום המשותף לפני ביקורו של בלינקן ברמאללה.

⁧⁩19:15 –  פיקוד המרכז של צבא ארה”ב: ספינת המלחמה USS Laboon יירטה הבוקר כטב”ם של החות’ים בדרום ים סוף שכוון לאזור שהיו בו ספינות מסחריות רבות. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק.

18:45 – במסגרת תקיפה נרחבת שבוצעה בלבנון, תקף צה”ל חוליית מחבלים של חיזבאללה, עמדת שיגור, מתחמים צבאיים, מפקדה מבצעית ותשתיות טרור. בתגובה על השיגורים לאזור מירון תקף צה”ל באזור צידון – כ-35 ק”מ מהגבול. “מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שני מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה”, הודיעו בצה”ל. “המתחמים היוו נכסים חשובים עבור הארגון, ובהם מתחם צבאי בשימוש יחידת טילי קרקע-אוויר של ארגון הטרור חיזבאללה”.

עוד הודיעו בצה”ל כי מטוסי קרב, כלי טיס של חיל האוויר וכוחות צה”ל נוספים תקפו שורת מטרות של חיזבאללה במרחבים רב א-תלתין, רמיה, מי אל-ג’בל ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו – תשתיות טרור, חוליית מחבלים, עמדת שיגור ומפקדה מבצעית.

בצה”ל הוסיפו כי זוהו במהלך היום כמה שיגורים מלבנון לעבר המרחבים יפתח ואביבים.

טיל קרקע-אוויר שוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר בשטח לבנון. “הכלי לא נפגע והמשיך במשימתו, הטיל לא חצה לישראל”.

18:15 –  על פי דיווח בלבנון, ג’וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, נפגש עם נציגי חיזבאללה כדי “לדון בהכלת המתיחות עם ישראל”.

17:55 –  עד כה יורטו במהלך היום 3 כטב”מים של חיזבאללה בצפון הארץ בשלושה אירועים שונים

17:49 – אזעקות הופעלו בשדרות וביישובים בעוטף עזה

17:30 –  דובר צה”ל מסר כי בפעילות של צה”ל, השב”כ ומג”ב ביו”ש שנמשכה כ-10 שעות, הוחרמו אמצעי לחימה רבים וציוד בבית דפוס בשכם שנועד לשמש חומרי תעמולה של חמאס. הלוחמים תחקרו עשרות חשודים, עצרו שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

בפעילות בכפר בלעא שבחטיבת מנשה, נעצר מבוקש, הוחרמו אמצעי לחימה, כספי טרור ועשרות בקבוקי חומר נפץ. במהלך הפעילות, הלוחמים ירו לעבר מחבלים שזרקו מטענים לעברם, זוהו פגיעות, ואין נפגעים לכוחותינו.

בצה”ל ציינו כי עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,600 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, וכי כ-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

חיזבאללה הודיע הערב  על חמישה מחבלים משורותיו שנהרגו היום, ובכך הצהיר על 152 הרוגים בארגונו מתחילת המלחמה.

• מרכז הסחר הימי הבריטי (UKMTO) דיווח ששישה כלי שיט קטנים התקרבו לספינה מסחרית באזור מצר באב אל-מנדב, כ-50 מילים ימיים מדרום-מזרח לנמל מוח’א בתימן. על פי הדיווח לא נראה כי נעשה שימוש בנשק, וכוחות הקואליציה הבין-לאומית הגישו סיוע. בהמשך הודיעו במרכז הסחר כי הסירות עזבו את האזור, וכי לספינת הסחר ולצוות – שלום.

•  לוחמי ההגנה האווירית יירטו אחר הצהרים בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות היירוט.

אזעקות הופעלו בצהרים ביישובים בצפון מחשש לחדירת כלי טיס עוין, וירי רקטי. בין היתר נשמעו אזעקות בראש הנקרה, שלומי, בצת, חניתה יערה ועוד.

מוקדם יותר שוגרו מעל ל-40 רקטות לעבר אזור מירון, צה”ל חיסל את החוליה שביצעה את הירי.

• בצהרים: אזעקת צבע אדום במפלסים.

• מטוסי קרב של חיל האוויר וכוחות צה”ל נוספים תקפו לפני הצהרים שורת מטרות של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, ירון ורמיה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו: חוליית מחבלים, עמדת שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור.

• משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו”ר פורום קו העימות, בתגובה לירי לצפון הבוקר: “אירועי הבוקר בצפון הם עוד הכרזה של חיזבאללה על מלחמה במעמד צד אחד. אנחנו, ראשי הרשויות ותושבי הצפון, מצפים להסרת האיום היום יומי על יישובינו ואנחנו לא סומכים על הסדרים מדיניים. זה לא קל, יש לזה מחירים נוראיים, אבל שיהיה ברור – המחיר של היעדר מעשה שכזה הוא להדרים את הגבול הצפוני של מדינת ישראל לחיפה”

מחבלים ירו הבוקר  טיל נ”ט לכיוון מוצב צה״ל באזור מטולה – אין נפגעים בגוף. חיזבאללה טוען שתקף “בסיס צבאי שסייע לתקיפה בביירות”.

• חיזבאללה קיבל אחריות: ביצענו הבוקר 62 שיגורים בתגובה לחיסול אל-עארורי.

• אחרי המטח לאיזור מירון: 4 רקטות שוגרו מלבנון לעבר קרית שמונה והסביבה ונפלו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים.

• שבת בבוקר אזעקות בצפון – מעל ל-40 שיגורים זוהו לעבר אזור מירון. בצה”ל החליטו לחסום חלק מהצירים הסמוכים לגבול. בתגובה, צה”ל תקף בשטח לבנון חוליית מחבלים שלקחה חלק בשיגורים.

• התרעות על חדירת כלי טיס עוין ביותר מ-90 יישובים בגליל העליון והמערבי. זוהו מספר נפילות באזור מירון, וככל הנראה מדובר במיירטים ששוגרו והפעילו את ההתרעות – אין נפגעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות