אישום: ערף ראש של חמור ותלה בבית קברות מוסלמי בעיר העתיקה

פרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד יחזקאל ורשויאר, תושב ירושלים כבן 35, שערף ראשו של חמור ושרכש בחווה בכפר אדומים - ותלה אותו בבית קברות מוסלמי בעיר העתיקה
חיים טוויל
כ"ד טבת התשפ"ד / 05.01.2024 12:54

פרקליטות המדינה הגישה היום (שישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד יחזקאל ורשויאר, תושב ירושלים כבן 35, שערף את ראשו של חמור צעיר ותלה אותו בבית קברות מוסלמי בעיר העתיקה לפני כשבוע.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד עפרי מלצר מפרקליטות מחוז ירושלים, הנאשם – בעודו מצוי במעצר בית בתנאים מגבילים – רכש חמור מחוות בעלי חיים בכפר אדומים, העמיס את החמור לתא מטען ברכב כשהוא כפות ברגליו הקדמיות והאחוריות, והצטייד במזוודה ובה גרזן.

עובד החווה הסיע אותו לכיוון העיר העתיקה בירושלים, שם בסמוך לבית הקברות המוסלמי ‘באב א-רחמה’, ערף את ראשו של החמור, טיפס איתו לבית הקברות –  ותלה את ראש החמור על הגדר הצמודה לקברים, כשפני החמור פונות לעבר בית הקברות ואחורי ראשו לכיוון ‘שער הרחמים’.

מעשיו של הנאשם ותמונת ראש החמור התלוי על גדר בית הקברות הופצו ברחבי הרשתות החברתיות וכלי התקשורת במגזר הערבי, וגררו תגובות קשות ותסיסה דתית ולאומנית.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של כניסה ללא רשות למקום פולחן או קבורה, הפרת הוראה חוקית, היזק לבעלי חיים והתעללות והפרת חובת בעלים.

במקביל ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות